mini swift maakt raar geluid

beste formleden,
ik heb vandaag de mini swift van hobbyking binnen gekregen en ik wou de motor eens laten draaien. Alles doet het behalve de motor. als ik de swift aan zet begint de regelaar te piepen, gas van de zender staat gewoon dicht weet iemand raad, doe ik iets verkeerd?
groetjes roel

Kan heel veel zijn. Je kan bij het de instructie's even kijken of je iets kan vinden over de volgorde van de piepjes. Als je een computerzender gebruikt kan zijn dat misschien trottle omgekeerd zit? makkelijk te testen door even te proberen met de gasstick helemaal omhoog. Dit probleem heb ik zelf gehad met mijn kinetic 800:P

Succes

Keertje je gascurve inleren dus.

Even in de handleiding kijken hoe dat moet.
Meestal stick vol gas. Accu inpluggen. Wachten op 2 biepjes en dan gas dicht trekken.
Graupner pakt meestal wel trim op half. Futaba heeft er soms nog wel eens wat moeite mee.

Maar de curve in leren kan sowieso geen kwaad.

tip voor Hanskez.. laat een forum haar functie behouden.. vragen mag namelijk.

het is geen kritiek maar advies, zo voorkom je namelijk ook dat alles uitfikt wat heel vaak gebeurd omdat men niet de moeite neemt om even dat papier of boekje door te nemen.

en dit soort adviezen is ook een functie van het forum, dus weet niet waarom je je druk maakt dat ik dit zeg.

mvg Hans

beste haskez,
Ik weet niet of je ooit een handleiding van hobbyking hebt gezien. maar ik kan je vertellen dat er niet heel veel meer in staat dan een veiligheidsvoorschriften. ( ook denk ik dat misschien andere mensen hier nog wat aan hebben).

Back