Mini Titan 325 SOLDEER connector los...

Hier dan de foto van de gesmolten connector.

IMG_1807-1.jpg

IMG_1803.jpg

In heb inmiddels ook vernomen dat het warm worden geen gevolgen heeft gehad voor mijn regelaar en motor en dat het solderen op mijn manier met de brander NIET goed was.

Met een brander wordt het dan wel heel heet maar verbrandt je ook de harskern. En dan is de verbinding niet meer optimaal te krijgen. En daarmee creëer je een mooie weerstand waardoor op den duur de stekker weer zo heet wordt dat het soldeer smelt en los laat. Zoals dus bij mij het geval was.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Ik ga weer lekker verder vliegen na het solderen en schoonmaken met thinner van de stekkers.

heb alleen nu het probleem met de nieuwe lading 4mm goudstekkers dat het tin via het gaatje er weer uitloopt als ik ga solderen! heb zo al 2 mannelijke stekkers verneukt, omdat het soldeer over de hele connecter is gelopen en dan doet de stekker het niet meer:P(zet niet meer uit) Iemand hier een oplossing voor? .

ik soldeer altijd met de stekker naar boven gericht, (dus het te solderen vanonder) moest het dan toch beginnen lopen druipt het naar benede en niet in je stekker:) en tegen dat het benede is is het toch afgekoeld en hard
bout in gaatje steken, ff wachter, tin ertegen (blijft wel hangen) kabel erbij tussen, ff wachte, wat blazen en viola.
en voor die verneukte stekkers, er bestaan soldeer pompen (2 euro?) of soldeerwik (4euro) om solduursel te verwijderen, werkt goed, en gaat lang mee:)

Ja heb ook zon pomp, maar als die goude plaatjes vertind zijn kunnen ze niet meer buigen en gaan ze niet meer in de stekker

mja, dan zal het wrs goedkoper worde om er nieuwe te kopen:), kunt u gaan verdiepen in de chemie, maar da exaam is al geweest dus:p, maar zoals ik zij, pinnentje beetje schuin naar boven late wijze:p

ff oftopic: als ik strak goesting, tijd, en nuchter ben (laatste exaam), zalk alst u intresseert probere van een elektrolische te verzinne zoda je je stekkertjes terug kan gebruiken? (weet het heeft geen nut voor een stekkertje maar wie weet zijn er wel duurdere dingen die zo gered kunnen worden), als iemand anders deze opstelling al heeft ook goe:)

Verzoek: Fatsoenlijk leesbaar nederlands?

Gewoon een paar nieuwe stekkers, en desnoods de winkel dit voor je laten solderen kost ook de kop niet.

Ik heb een blokje hout met gaten erin waarin ik de stekkers zet om te solderen. Dan tin erin en het draad vertinnen en samenvoegen. Kan even duren voordat je precies genoeg soldere gebruikt :)

T probleem bij bij is dus dat het er door het gaatje aan de zijkant van de stekker uitloopt, of er zit te weinig tin in, of hij loopt over, dat op de kop hangen kan ik wel eens proberen ja.

Back