mini Titan 4S crash: tanden vliegen gewoon van tandwiel?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Is dat standaard tandwiel niet gemaakt om met 4 cellen te vliegen?

Ik vloog met governor, 90% trottle, 11T tandwiel dat mooi aansloot.

gVxKiLpsQok[/media] - mini Titan e325 4S crash

tandwielwegag4.jpg

PFFF nu had ik hem eindelijk eens netjes in orde, terug orginele regelaar, motor, 4S, vliegt ie meteen terug de prak in :( nuja valt nog mee tandwiel en landingsgestel op eerste zicht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat dit kwam omdat je op 4S vloog, ik denk toch dat je maingair niet helemaal goed stond, zoals je op de foto kan zien, is aan de linker kant de tanden niet gestript en aan de rechteronderkant wel, het lijkt er dus op dat het tandwiel niet helemaal in het midden heeft gezeten/ onbalans, en daardoor de tanden er af zijn gevlogen.

Ik denk niet dat dit kwam omdat je op 4S vloog, ik denk toch dat je maingair niet helemaal goed stond, zoals je op de foto kan zien, is aan de linker kant de tanden niet gestript en aan de rechteronderkant wel, het lijkt er dus op dat het tandwiel niet helemaal in het midden heeft gezeten/ onbalans, en daardoor de tanden er af zijn gevlogen.
indien het tandwiel niet gecentreerd zat, hoe kan het dan zijn dat het afgesleten is rechtsonder en linksboven op de foto?

dan zou je toch net verwachten dat de ene kant wel en de andere kant niet afgesleten is?

Hoi djorkaef,

Jammer man!
Kan je weer alles af gaan stellen :(..
Wat voor een motor zit er op, aantal KV, en wat voor regelaar?
De headspeed lijkt me enorm in het filmpje, ver boven de 3000 Rpm volgens mij...

Edit:
Ik zat te denken,
Heb je ook voldoende speling gehouden tussen de pinion en het hoofdtandwiel?
Bij die hoge toerentallen en belasting in die circels die je vloog, zet alles wel flink uit door de wrijving, zeker je hoofdtandwiel.
Hierdoor wordt de speling veel minder en loop je de kans dat het tandwiel als het ware vastloopt...

Eric

Laatst bewerkt:
Hoi djorkaef,

Jammer man!
Kan je weer alles af gaan stellen :(..
Wat voor een motor zit er op, aantal KV, en wat voor regelaar?
De headspeed lijkt me enorm in het filmpje, ver boven de 3000 Rpm volgens mij...

Eric
Standaard motor, dat is denk ik

TT OBL 29/35-10H,

als ik ff nareken dan (via handleiding):

3500kV * 3.7V (?) * 4S * 11 * 90% * 0.8(cst) / 150 = 2735 rpm wat nu niet overdreven veel is :s

Laatst bewerkt door een moderator:
Back