Ik heb reeds jaren een Thunder Tiger Mini Titan E235 heli. Ik ben hoofdzakelijk een RC auto rijder. Deze heli is voor erbij en ik vlieg (probeer) er dus vrij weinig mee. Af en toe eens in de zomer bij windstil weer 2 of 3 lipo's in de tuin.
Gisteren heb ik echter een onzachte landing gemaakt, nochthans met trainingskruis eronder.
Resultaat:
- 2 hoofdbladen kapot
- staartbuis geplooid
- klein brokje van de staartrotor eraf
- 1 van de 3 hoofdservos kapot (kraakt nu en beweegt zonder weerstand) - standaard ACE servo
- behuizing van de staartservo kapot (oogje eraf, werkt op het eerste zicht wel nog) - Hitec servo
- bevestigingssteun van de staartservo (plastic onderdeel) kapot
- nog enkele plastic onderdelen kapot
Dit zijn de zaken die ik op het eerste zicht visueel kan vaststellen.
Kromme assen of zo heb ik nog niet onderzocht.
De heli is ondertussen ik schat 8 a 9 jaar oud.
Ik vraag me dus af of ik nog aan alle onderdelen kan geraken. Bij de paar webwinkels die ik bezocht heb was de crashkit telkens niet op voorraad.
Als ik dan de herstelkost bekijk van de kapotte die ik reeds visueel vaststel:
-crashkit : 50€
-servo: 2x 20€
-rest klein spul
Dan kom ik al zeker aan 100€.
Ik vraag me dan af of herstellen nog de moeite is gezien de kosten en gezien de leeftijd van de heli.
Niet herstellen zou dan betekenen ooit een nieuwe heli aanschaffen. (is dan natuurlijk duurder dan herstel).
Dan ook de vraag indien het een nieuwe heli zou worden: welke? flybarless (is dit makkelijke vliegen)?
Gisteren heb ik echter een onzachte landing gemaakt, nochthans met trainingskruis eronder.
Resultaat:
- 2 hoofdbladen kapot
- staartbuis geplooid
- klein brokje van de staartrotor eraf
- 1 van de 3 hoofdservos kapot (kraakt nu en beweegt zonder weerstand) - standaard ACE servo
- behuizing van de staartservo kapot (oogje eraf, werkt op het eerste zicht wel nog) - Hitec servo
- bevestigingssteun van de staartservo (plastic onderdeel) kapot
- nog enkele plastic onderdelen kapot
Dit zijn de zaken die ik op het eerste zicht visueel kan vaststellen.
Kromme assen of zo heb ik nog niet onderzocht.
De heli is ondertussen ik schat 8 a 9 jaar oud.
Ik vraag me dus af of ik nog aan alle onderdelen kan geraken. Bij de paar webwinkels die ik bezocht heb was de crashkit telkens niet op voorraad.
Als ik dan de herstelkost bekijk van de kapotte die ik reeds visueel vaststel:
-crashkit : 50€
-servo: 2x 20€
-rest klein spul
Dan kom ik al zeker aan 100€.
Ik vraag me dan af of herstellen nog de moeite is gezien de kosten en gezien de leeftijd van de heli.
Niet herstellen zou dan betekenen ooit een nieuwe heli aanschaffen. (is dan natuurlijk duurder dan herstel).
Dan ook de vraag indien het een nieuwe heli zou worden: welke? flybarless (is dit makkelijke vliegen)?