Mini Titan E325 upgrade topic

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
Kleine upgrade :wink: .

Titan062.jpg

Heb nog wel wat liggen wat er tezijnertijd opkomt.

Titan058.jpg

Hallo,
ik ben van plan ook een mini titan aan te schaffen, maar het valt mij op dat er zoveel geupgrade wordt, is het standaart plastic niet goed genoeg? of is dat puur voor de bling bling? Ik ben namelijk van plan om hem niet te gaan upgraden, maar hij moet standaart dan dus wel een beetje fatsoenlijk 3d kunnen.

Wartexx zei:
jvthert dus als ik je goed begrijp vind je de mini titan niet de beste keuze als stevige alround heli?

Standaard vliegt ie gewoon goed, ik ga het binnekort weer testen door 1 full bling versie te bouwen met het CNC frame wat ik nog heb liggen en de hacker motor en 1 standaard MT van alle parts die ik onderhand "over" heb.

Beide ga ik ze wegen en vervolgens vliegen.

Voordeel van het alu is wel dat het niet snel defect gaat als je een keer crashed. Aan de andere kant, als het stuk gaat is het wel iets duurder om te vervangen. Nu zijn de alu delen niet heel erg duur in vergelijking met bv bigscales. Ik heb de gehele rotorkop vervangen voor een alu versie, kostte me €80,- Een ander voordeel van het alu is (geldt voor alle heli's) dat er veel minder speling is waardoor het vlieggedrag wat beter is.

Als beginner kan je met de Titan zonder problemen oefenen. Wel een aanrader is om niet de standaard bladen te gebruiken maar de Align 325 pro's. Deze zijn veel efficienter waardoor de vliegtijd behoorlijk toeneemt. Het enige is dat je daarvoor een rotorspacer nodig hebt van Tunder tiger nl nummer PV0829.

Ik heb net weer mijn Radix blaadjes gewisseld voor de Align 325 Pro woodies.
Met deze cheapo bladen vliegt ie dus veeel beter!! De accu gaat langer mee, de snelheid vd heli is veel hoger en ook stuur de heli beter :?:

jvthert zei:
nwolsink zei:
Ik heb net weer mijn Radix blaadjes gewisseld voor de Align 325 Pro woodies.
Met deze cheapo bladen vliegt ie dus veeel beter!! De accu gaat langer mee, de snelheid vd heli is veel hoger en ook stuur de heli beter :?:

Apart, mijn ervaring zoals je kunt lezen is om te huilen.

Dan heb je misschien een slecht setje gehad ?? Ik weet nl van 4RC dat menigeen er blij is met deze goedkope blaadjes.
Ik zou ze dan zeker nog een kans geven

Nog even een accu leeggevlogen, Radixen vliegen misschien wel iets strakker bij extreme uitslagen, dus voor 3D zullen ze beter zijn.
Voor (hard) rondvliegen bevallen me de Align bladen toch beter.

maar jij hebt het over Align carbon , wij gebruiken de Align 325 pro woodies .
die bevallen echt wel uitstekend en met mij vele andere MT vliegers blijkbaar

The ICE Factory zei:
maar jij hebt het over Align carbon , wij gebruiken de Align 325 pro woodies .
die bevallen echt wel uitstekend en met mij vele andere MT vliegers blijkbaar

idd, gewoon de woodies van € 12,- :D wat wil je nog meer

Hebben jullie bij de pro woodies ook nog spacers besteld voor de bladhouders van de mini titan??
Of passen de bladen gewoon in de bladhouders

jvthert zei:
Hebben jullie die ook gecontroleerd op balance? Ik heb van de 3 paar (waarvan 2 woodies) er niet één ook maar in de buurt van balanced gezien. Qua gewicht nog wel enigszins, maar zwaartepunt lag altijd ver uit elkaar...
Als je er meer mee doet dan hoveren en af en toe een stukje vliegen zijn woodies zowieso geen goed plan. Bij hogere headspeeds (als in meer dan 2200) worden ze door align zelfs afgeraden.
Wat ik toch apart vindt is dat jullie het prefereren boven de precisie van goede carbon bladen. Lage headspeed en houten bladen zorgen voor een slome cyclic. Als je dan een stuurfoutje wilt redden, of vlak boven de grond uit een duikvlucht wilt trekken kun je dat wel vergeten. Het enige voordeel dat mij te binnen schiet is het aankoopbedrag!

Ik rol, loop en geef echt 100% pitch met de houten blaadjes, ook duikvluchten is geen probleem, ze zijn gewoon sneller dan de Radixen. je voelt echter wel dat de Radixen stijver zijn en bij groffer geweld vast beter zijn, maar voor nu vliegen de woodies echt beter en totdat ik inverted 100% onder de knie heb blijven ze er ook nog even op, dan komen de dure bladen wel weer :wink:

jvthert zei:
Misschien moet ik de gok wagen en nog eens een paar kopen. Wie weet kwamen ze uit een slechte batch?! Op zich is het wel handig want bij het oefenen op inverted heb ik laatst een paar SAB's aan gort gevlogen. Verder was de schade minimaal, dus als er hout op had gezeten was ik goedkoper uit geweest.

Zou het idd. toch nog maar eens een keer proberen, want ik ben zeer te spreken over die Align 325 Pro woodies.
En de prijs is ook nog eens super :D

jvthert zei:
Misschien moet ik de gok wagen en nog eens een paar kopen. Wie weet kwamen ze uit een slechte batch?! Op zich is het wel handig want bij het oefenen op inverted heb ik laatst een paar SAB's aan gort gevlogen. Verder was de schade minimaal, dus als er hout op had gezeten was ik goedkoper uit geweest.

Waar schaf jij die bladen van jou aan? Eventueel een linkje?

Ik heb net de fiber bladen van Align besteld, mij benieuwen.

Back