Mini titan e325 vraag

Ik ben van plan een Mini Titan E325 te bestellen, maar ik weet niet goed welke ik moet nemen.
Er staat:

4710-K11#Mini Titan-E325, KIT

4710-A11#Mini Titan-E325, ARF

Beide hebben een regelaar en een motor, maar wat is het verschil tussen ARF (almost ready to fly) en KIT ?

ARF Almost Ready to Fly, is nagenoeg helemaal gemonteerd, de kit versie is een bouwdoos, en mag je hem zelf opbouwen.

Die eerste zou ik nemen als ik jou was.
Als je hem zelf helemaal in elkaar zet weet je precies hoe hij in elkaar steekt.
Helemaal handig als dit je eerst heli is!

Als je er ooit wat mee hebt kun je hem zelf makkelijker repareren.
Hij is nog goedkoper ook!

Groet,
Tjerk ;)

Ok, dan neem ik de kit versie zo leer ik er ook wat van. Het is ook mijn eerste "echte" heli, want een heli van Walkera stelt niet zoveel voor (vind ik persoonlijk). :)

De kit versie leer je zeker van ! zorg wel dat je goed gereedschap hebt, een goede set inbussleuteltjes is een must voor dit werk.

Rhelie zei:
De kit versie leer je zeker van ! zorg wel dat je goed gereedschap hebt, een goede set inbussleuteltjes is een must voor dit werk.

Inbussleutels zitten bij de kit heb ik vernomen van the ice factory :wink: .
Daarnaast heb je nog goede schroevendraaiers nodig.

Bernie zei:
Rhelie zei:

Inbussleutels zitten bij de kit heb ik vernomen van the ice factory :wink: .
Daarnaast heb je nog goede schroevendraaiers nodig.

Precies Bernie, als je maar een goede kwalitiet mini schroevendraaier set hebt/koopt, de inbus die word meegeleverd is in eerste instantie ruim voldoende :wink: (daar kan je later natuurlijk altijd nog een mooi setje voor aanschaffen 8)

Mdesade316 zei:
heb je hem nu al die mini titan? en wat zijn je ervaringen?
ben van plan om er ook 1 te kopen

zoek maar eens op dit forum naar ervaringen met de Mini Titan , zijn er inmiddels geneog die er een hebben.
mijn ervaringen met de MT zijn heeeel positief , vind het een super heli

ben van plan om er ook 1 te kopen

Zoals de ijsfabriek al schreef, de Thunder Tiger mini Titan E325 is inderdaad een super heli waarvan je zeker geen spijt zult krijgen :D

Ik heb die van zaterdag. Ik heb de heli volledig gebouwd en het bouwen ging heel vlot.
Maar ik heb nog wat problemen met de elektronica, dat moet ik nog eens uitdokteren.
Vandaag ga ik terug naar de winkel (R&S modelstore) waar ik die gekocht heb want ik dacht dat ik de LiPo kon laden met de Lipo-lader van mijn vorige heli (Walkera) maar de stekkers komen niet overeen. Zoals je kan zien heb ik niet veel ervaring want die Walkera dingen kan je toch niet vergelijken met een MT. ;)

AnD zei:
Ik heb die van zaterdag. Ik heb de heli volledig gebouwd en het bouwen ging heel vlot.
Maar ik heb nog wat problemen met de elektronica, dat moet ik nog eens uitdokteren.
Vandaag ga ik terug naar de winkel (R&S modelstore) waar ik die gekocht heb want ik dacht dat ik de LiPo kon laden met de Lipo-lader van mijn vorige heli (Walkera) maar de stekkers komen niet overeen. Zoals je kan zien heb ik niet veel ervaring want die Walkera dingen kan je toch niet vergelijken met een MT. ;)

Je zult een verloop stekkertje moeten kopen om je lipo te kunnen laden met je lader.
Maar wat nog veel belangrijker is, tot hoeveel cellen kan die lader die je nu hebt lipo´s laden?
Ook is het verstandig om een balancer te kopen, als jij lang van je lipo gebruik wilt maken 8)

Ik heb daarstraks een LiPo lader met een balancer gekocht. De man van de winkel (Ronny) zei ook tegen me om het met en verloop stekkertje te doen, maar als ik met die lader mijn nieuwe LiPo (2500 mAh) moet laden dan duurt het veel te lang want bij die van 1300 mAh duurde het al 1 uur voordat die volledig geladen was dus heb ik maar besloten om een nieuwe lader en een balancer aan te schaffen. Die oude lader kon tot 4 cellen laden en het was een lader en balancer in één. :)

Back