Mini Titan met ace mixer en gyro (orineel dus)

Ik vlieg sinds en paar maanden met een MT met een FF9 zender, ik krijg het niet voor elkaar om idle up in te stellen.
volgens de manual van de ace rc mixer en gyro zou ik de zender op standaard aeroplane moeten instellen en doet de ace de rest.
De heli vliegt en doet alles alleen krijg ik het niet voor elkaar om idle up in te stellen.
ik zou volgens de maual throtle op minimaal 35 % moeten zetten en dan entering idle up.
Hoezo entering en waar entering idle up ?

volgens mij zou ik op kanaal 5 (zender) de draaipotmeter op de zender moeten kunnen gebruiken om de motor op te toeren, tot zover krijg ik alleen een klein knikje in de tuimelschuif.
Ik heb redelijk veel op het forum gezocht maar misschien niet op de goed plaats .
Wie heeft de oplossing ?
Alvast bedankt.

bij mij wfly08 moet ik eerst de schakelaar toewijzing inschakelen.
Daarna kan ik gewoon onder trottle curve en pitch curve settings de 3 idle ups instellen.

Hoi dhaast,
Ik denk WTF is een ace rc mixer?! Maar heb er eens naar gegoogeld en dat blijkt een apparaatje te zijn met ingebouwde e-ccpm mixing voor... vierkanaals vliegtuigzenders die géén helimode en de bijbehorende mixers hebben.

Nu heb jij een FF9 zie ik. Die heeft dus alle benodigde mixers en programma's aan boord voor zowat alle bestaande helie configuraties.
Waarvoor dient dan nog die ace rc mixer? Blijkbaar zit daar wel een gyro ingebouwd maar kun je die ook apart gebruiken?

Kijk eens in de handleiding van je zender, hier vindt je de nederlandstalige: http://airtoimedia.nl/Web/Upload/Corrien/Handleidingen_Robbe-Futaba\FF9-handleiding.pdf

Je moet voor idle up een andere gas en pitchcurve instellen in je zender en die koppelen aan de idle up schakelaar zoals Roel hierboven al aangeeft.
Schakelaar G wordt hier standaard voor gebruikt.

Mocht het nog niet lukken, laat dan maar iets weten hier....;)

Laatst bewerkt:
idle up mini titan

Oke jongens bedankt.

ik heb ondertussen uitgevogelt dat ik met behulp van de schakelaar van kanaal 6 kan schakelen tussen idle up en normal mode.

Om te kunnen schakelen moet ik wel de gasstick voor meer dan 33% open zetten en dan de idle up inschakelen.

Dit is een soort beveiliging van de ace mixer gyro.

Het is eigenlijk wel zonde om met zo'n goede zender FF9 waar alles in zit, met een elektronische mixer te gaan vliegen.

Ik heb al een paar keer overwogen om alle stekkers maar los te trekken en opnieuw te programeren, maar voorlopige vliegt het wel zo !

Dus tot zover bedankt voor jullie input,
manual in nederlands was ook zeer handig.

Back