Mini Titan met Microbeast en RJX 450 kop

Na een tijdje te hebben gevlogen met de mini titan, vond ik het toch maar tijd om hem om te bouwen naar flybarless. Na mijn kop en mijn GY-401 te koop te hebben gezet hier op het forum en op marktplaats heb ik gelijk mijn bestellingen geplaatst bij freakware en eRC-market. De microbeast en de RJX 450 flybarless kop lagen vorige week bij mij op de mat. Kon niet wachten om meteen te gaan bouwen en de eerste test vlucht te maken. Maar er miste nog wat dingetjes. RJX gebruikt grotere ball links dan thunder tiger. Ook had ik mijn alu kop al verkocht en ik miste dus ook nog de stuurstangen naar mijn rotor bladen. Ook had ik mijn alu swashplate meeverkocht met de kop en moest ik dus mijn oude originele swashplate weer gebruiken voor de aansturing. Op de swashplate moest ik dus grotere balls schroeven en ook weer andere linkjes die op de balls pasten, maar niet aan zouden lopen.

Na alles bij elkaar gevonden te hebben, ben ik gister volop gaan bouwen en afstellen. Ook moest ik nog een andere servo op de staart zetten, want ik gebruikte hiervoor de S3153 en de specs daarvan staan weer eens niet in de handleiding van BeastX. Ook niet op internet gevonden, dus als iemand als nog de specs heeft qua frequentie enzo, hoor ik dat graag. Ik had nog een nieuwe S9650 liggen en heb deze dus geplaatst, aangezien deze specs wel in de handleiding staan.
Het instellen van het beest is echt een eitje. Mijn duits is niet echt best en heb voor de zekerheid de engelse handleiding maar gedownload op de site van BeastX. Stap voor stap volgen en er kan eigenlijk niets fout gaan.

Toen gistermiddag de eerste test vlucht. Eigenlijk meer een test hoover. Toch met een beetje zweet in de handjes ging alles goed. De eerste test was goed bevonden.
Vanavond was het bijna windstil en dus was het tijd voor de ultieme test. Vliegen met het beest. En een beest is het. Ik herken mijn mini titan niet meer terug. De staart staat zo strak. Dat heb ik met de GY-401 nog nooit voor elkaar gekregen. Het vloog alsof ik met mijn Raptor 50 aan het vliegen was. Zo stabiel. Stabieler nog eigenlijk. Voor een ieder die gaat overstappen raad ik echt de microbeast aan.

Mijn setup is :

- BeastX microbeast
- kop RJX FBL 450
- Radix 325 blades
- op de swash 3x S3153
- op de staart S9650
- standaard regelaar en motor van thunder tiger

Foto's volgen nog

Fijn dat je zo tevreden bent met je setup!

Merk je ook dat je meer vermogen hebt nu?
Vlieg je er ook 3D mee ?

Ik vlieg mijn Mini Titan met de 401 en 9650 met standaard setup verder en ben er erg tevreden over.

De BeastX wil ik gaan proberen op een HK500 en dan denk ik ook met een 9650 op de staart ,die heb ik nog 1 liggen...

Groeten,
Marcel

Ik vloog hiervoor in IDL2 met een 90% vlakke gascurve. Bij de tweede vlucht van gisteren heb ik toch maar de curve terug gebracht naar 85%. Dus ja. Ik merkte dat ik meer vermogen had. In ieder geval, dat de kop meer toeren maakte dan met flybar kop.

Echt 3D vlieg ik nog niet. Beetje flippen en rollen. Het standaard werk. Maar ik wil wel doorgaan om 3D te gaan vliegen en deze upgrade gaat daar zeker bij helpen.

Ik ben ook van plan om mijn MiniTitan flybarless te maken. Op mijn T-REX500 heb ik Align 3G(v.2.1), en voor mijn vlieg niveau is helemaal genoeg, juist daarom heb ik tweede aangeschaft voor MT, als swash servo's had ik Hitec 65MG maar met 3G ben ik verplicht om digital servos te gebruiken, heb nog niet gekocht, ben aan het twijfelen tussen Hitec5065 en Align DS410m. Op hobbycity heb ik FLB head besteld ($15). Heb geen onderdelen nog, zal volgende week eventueel beginnen bouwen

Heeft iemand ervaring met RJX head op MiniTitan, ik zit vast in swash gedeelte....
want RJX is gemaakt voor T-REX450 dus veel grootere ball links. Ik heb ball links van rex450 gekocht, kan niet op MT swash in schruven zijn te dik. ben naar Brico geweest om draadtrekker te koopen, zo klein hebben ze niet... help!

Vlieg je er ook 3D mee ?
De BeastX wil ik gaan proberen op een HK500 en dan denk ik ook met een 9650 op de staart ,die heb ik nog 1 liggen...

Groeten,
Marcel

Hey Marcel,

Ik gebruik de Microbeast nu op mijn Compass 6hv. (dus 3D)
Strak, zelfs full-speed backwards hurricanes houdt hij geweldig.
Full speed en dan een harde flip.... strak.
Ik was echt blij verrast over de kwaliteit er van.

Misschien moet je een swash van een 450pro proberen daar is de RJX FBL head voor gemaakt. De main shaft van mini titan en 450pro hebben dezelfde dikte dus dat kan een oplossing zijn.
Ik heb zowel een 450pro met RJX head de ene Beastx en de andere mini-vbar.

Ik had een HK450 inmiddels helemaal gepimpt.
Maar het is gewoon TE klein voor mij.
Het was om een beetje fun te vliegen, relaxed.
Maar ik wilde er steeds meer mee doen omdat relaxed vliegen boring is.
Daarvoor wassie niet geschikt en ik heb hem geprakt hierdoor.
Rebuild, denken dat ik er nog mee ging vliegen, op de kast staan, verkocht.

Back