Mini titan opstelling

Ik zo graag van de mini titan vliegers hun opstelling willen weten.

Ik vlieg de mijne met HS 65 HB servos en een FS 61BB Speed digital. Dit te samen met een 401 en een 2.4Ghz ontvanger en transmitter systeem van futaba (6 EX). Heb de standaard motor en esc op zitten met 2 flightpower lipo's van 2170mah.

Hoe hebben jullie je speedcontroller ingesteld? Vliegen er mensen met governor (standaard esc)?​

Ik heb de mini titan nog niet (binnenkort wel dus), Maar mijn setup is al zeker. Hier komt hij:

-GY401 Gyro
-S9257 op de staart
-HS 65 MG op de swash
-6ex 35 mhz zender
-146iP ontvanger
-Standaart motor en regelaar
-Lipo's worden zippy's 25c 2500mah 3s van Hobbycity Online R/C Hobby Store :

Ik ga geen govenor vliegen, Maar doe het met de trotle. De speed control heb ik dus nog niet ingeztelt dus daar kan ik nog niks over vertellen.

- HS 65MG op de swash
- Kasama kop en TT carbon bladen
- GY401 met S3153
- FP,Kongpower,Airthunder 3S1 lipo's
- standaard ACE ESC
- Scorpion HKII 2110 motor op 15T pinion, nu zonder Governor op 100-90-100
- Spektrum DX7 met AR7000 Rx

Eric

Nauw, ik heb die motor zien draaien op een t-rex 450 SE.
Top man. Die vriend doet tik toks vrij. Motor blijft gewoon keihard
door gaan. Ik kan geen tik toks maar ik denk dat ik binnen kort
die vriend me mini titan even laat testen wat hij kan.

Probeer alleen de govenor goed te krijgen. Lijkt soms dat de motor
langzamer gaat draaien en plots weer zich zelf krijgt. Vlieg hem nu gewoon
er zonder.

Maar tik toks kun je volgends mij ook met de standaart motor van align en ook die van thunder tiger. Teminste al ik op youtube moet geloven dat die mini titans ook egt stock zijn.

De Scorpion is gewoon efficienter, gebruikt wat minder en heeft meer power.
Ik zou voor 3S1 wel een ander type kiezen als de no:10 die ik heb (3000Kv).
Ik ben van plan over te stappen op 4S als mijn huidige lipo's echt op zijn en dan verwacht ik pas topprestaties van deze motor.
Nu heb ik dezelfde headspeed, vliegtijden, en iets betere prestaties als de Ace motor.
Korte tictoc's (meerdere ken ik zelf nog niet zo best ;) ) gaan prima, heeft namelijk ook veel te maken met je stuurtechniek ("collective management" met een duur woord).
Verder blijft deze motor veel koeler.

Eric

Daar heb ik inderdaad meer over gehoort 4s vliegen met een 450 size. Wat zijn hier de voordelen en natuurlijk nadelen van?

Grootste nadeel is meer gewicht uiteraard...
Een voordeel is dat het hogere voltage op een minititan, die best stabiel en rustig van aard is, hem omdoopt in een veel fellere machine.
Kortom, meer snelheid en kracht tot je beschikking.

Eric

Mijn Titan:

MT std kit + motor + esc
R146iP Rx
4 x 3153 mini digi's rondom
GY401 gyro
Hextronic D9 Gen2 3s2200's
Eagletree datalogger met headspeed sensor
Standaard houtjes

Onderweg, moet woe/do binnen zijn: paar setjes Radix 325's, blade spacers. Ik twijfel nog qua head tussen Gforce, TT en Kasama maar dat heeft nog geen haast. Verder moest er nog maar een Scorpion 2221-08 opkomen met een CC Phoenix esc...

@reaction10: Het valt me op dat je elk draadje over de Titan vult met voor het draadje irrelevante vragen... Ik snap dat je hyped bent van je nieuwe kist, maar zo wek je de indruk alleen maar te vragen en niks te vliegen ;) Als je vragen hebt mag je best een nieuw draadje starten. Is ook voor jou veel overzichtelijker, heb je al je antwoorden op 1 plekkie...

Groetjes,

Ton.

Nauw ik heb het dan niet over de simpele tik toks he. Ik zag die vriend die 4piont tik tok doen. Waarbij hij die tik toks doet en de heli op dezelfde hoogte in die tik tok elke keer 90 graden draait. Waanzinnig man. Heb het hem ook met de standaard motor zien doen die erop zat maar je merkte gewoon dat de motor het niet aan kon. Heli viel uit de lucht.

Kan liggen aan de motor maar ook iets anders maar sins de scorpion 2221-08 erop zit doet hij het elke keer.

Ik ben nog niet zo ver. Simpel wat flipjes en rolls en rond vliegen. Echt hard 3D ben ik nog lang niet aan toe dus die power heb ik verlopig niet nodig. De standaard motor vind ik al perfect verlopig.

He skidz vlieg jij met governor?

Nope, zonder nog. Ga ik eerdaags erin flansen, eens kijken wat dat doet. Kan op het veld dus als het zuigt zet ik het weer uit ;)

Ik ben benieuwd man.
Had het bij de mijne gedaan en hoorde de motor af en toe gewoon wat langzamer draaien in de lucht. Vaak wel als ik minder gas gaf maar bij governor moet ie vol op blijven toeren.

Snap niet wat ik er verkeerd aan doe.

In de handleiding hebben ze een fout gemaakt geloof ik, ik meen een post te hebben gelezen waarin EricW dat meldde. Ze hebben de beep-sequence voor heli-non gov en heli-gov omgedraaid geloof ik.

Ja ik heb een aantal fouten gezien. In de handleiding die ik mee kreeg (duits) zie ik als laatste optie staan governor for 3D pilots en 1 voor de laatste gewoon governor. En op de site van ACE dacht ik dat de handleiding in het engels stond zijn de laatste twee opties heli without governor.
Dus nam elke keer de een voor de laatste setting wat ik zo een beetje kon vertalen bij de duitse beschrijving. Heb hem nu op de laatste staan en ik merk niets van een governor effect dus durf met zekerheid te zeggen dat de een voor de laatste optie de governor functie is.

klopt :) :

♪♪♪♪♪-♪ = Airplane mode
♪♪♪♪♪-♪♪ = Helicopter mode with Governor
♪♪♪♪♪-♪♪♪ = Helicopter mode without Governor

Eric

Ik heb vanavond getest op de gov, 90% throttle (Aan de ruige kant) en hij houd de headspeed redelijk goed constant, mag niet klagen. Alleen met de woodies draaide de staart steeds 45 graden bij stationaire flips... Beetje lastig. Maar goed, nog een paar dagen geduld ;)

Vloog je het dan met de standaard woodies of met de align woodies.
Ik vlieg met de align woodies verlopig.
Heb je dan een 90% in idle up? En op normal throttle heb je wat staan dan?

TT houtjes, ik heb ff nog niks anders. In normal een 0-75-75-75-75 curve. Eigenlijk overbodig, ik start in normal en flip gelijk de switch naar idle1 en de opspinregeling doet de rest...

Oke. Ik had het gedaan met 60% flat maar kreeg dus af en toe die drop. Mischien lig het daaraan. Eens wat hoger proberen. Maar dan vlieg je de hele vlucht in idle up. En je vliegtijd is dan? 5min of minder denk ik dan met de standaard bladen.

Back