Mini titan opstelling

Weet je trouwens ook of er andere landings gestellen op de mini titan passen? Weet verlopig alleen dat je blades, tailblades en flybar paddels van align kan gebruiken.

lekker heavy!!
het standaard landingsgestelletje ziet er niet echt flitsend uit, maar is wel redelijk licht...
Als ik een nieuwe nodig zou hebben (vlieg nog steeds met het origineel uit de kit) zou ik een Gorilla gear nemen, ook licht maar praktisch onbreekbaar en ietwat mooier vormgegeven.

Heb vanavond trouwens gevlogen, en de Scorpion lijkt even los te moeten komen!
Man wat een power, veel meer dan gisteren :cool:
Vliegt super, echt wel een aanrader.
Gelijk mijn eerste echt strakke rolls gemaakt, echt kicken..:)

Eric

Laatst bewerkt:
Mijn idee, voor een 450-achtige is de Titan al lekker zwaar, ga je er nog een of andere Citroen-vering landingsgestel onder zetten ;) Die van fying-hobby.com is een mooie optie, even zwaar als std maar verder... Ik vind um niet storend lelijk. Knal er liever 60 gram meer motor op ;)

Ik heb een scorpion motor besteld en is onder weg heren. Vlieg dan met een 2221-8 motor en een 55 A esc. Heb nog de standaard motor en esc. Iemand interesse? Mischien als reserve.

Zijn er nog meer mensen die de titan met een 2221-8 motor vliegen van scorpion?

Ik ben nieuw in het helicopter vliegen, en nog bezig met het finetunen van mijn setup.
Voor de akku zit ik nog met een dilemma :
-> 1. FLIGHTPOWER EVO LITE 3S1P 2500MAH
Lipo Cont Discharge: 50A Lipo Burst Discharge: 75A
Gewicht : 184gr

-> 2. FLIGHTPOWER EVO 25 3S1P 2500MAH
Lipo Cont Discharge: 62.5A Lipo Burst Discharge: 125A
Gewicht : 209gr

Heeft hier iemand ervaring mee in z'n setup? Beide batterijen hebben voor en nadelen, de afmetingen en het gewicht moeten afgewogen worden tegen de performance.

Past de EVO25 3S1P trouwens in een mini titan??

Ik ben nieuw in het helicopter vliegen, en nog bezig met het finetunen van mijn setup.
Voor de akku zit ik nog met een dilemma :
-> 1. FLIGHTPOWER EVO LITE 3S1P 2500MAH
Lipo Cont Discharge: 50A Lipo Burst Discharge: 75A
Gewicht : 184gr

-> 2. FLIGHTPOWER EVO 25 3S1P 2500MAH
Lipo Cont Discharge: 62.5A Lipo Burst Discharge: 125A
Gewicht : 209gr

Heeft hier iemand ervaring mee in z'n setup? Beide batterijen hebben voor en nadelen, de afmetingen en het gewicht moeten afgewogen worden tegen de performance.

Past de EVO25 3S1P trouwens in een mini titan??

De Flightpower (((LITE))) is niet voldoende voor een mini Titan.

Je hebt echt de EVO 25C lipo´s nodig, ik meen dat de LITE lipo´s van Flighpower maar 18C zijn.

Zelf vlieg ik met de 2170mAh EVO 25C flightpowers, scheelt ook weer gewicht tegenover de 2500 mAh..

ik haal met de flightpower LITE 3S1P 2500 wel 11min sport rondvlucht en heb meer dan voldoende power.
Ik vlieg wel geen 3D maar denk dat de power wel voldoende is.

En de LITE die past er zekers in en het gewichtspunt is goed.

Dat is goed mogelijk, maar je zit wat meer op de grens van wat de lipo aankan
Nu weet ik natuurlijk niet hoeveel je motor aan amps trekt...
als deze ergens rond de 25 blijft zal het wel goedgaan
wordt dit hoger zal de lipo toch sneller achteruit gaan

De Flightpower (((LITE))) is niet voldoende voor een mini Titan.

Je hebt echt de EVO 25C lipo´s nodig, ik meen dat de LITE lipo´s van Flighpower maar 18C zijn.

Zelf vlieg ik met de 2170mAh EVO 25C flightpowers, scheelt ook weer gewicht tegenover de 2500 mAh..

Correctie, de nieuwe versie van de EVO LITE is 20C dus een continue A van 50A en een piek van 75A dat zou toch acceptabel moeten zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Lipo in hun mini titan setup?

Of vliegen er reeds mensen met de EVO 25 3s1p 2500 in hun heli en wordt deze dan niet te zwaar???

Back