Mini Titan - Phoenix regelaar

Mijn motor doet het niet op mijn heli program.
Als ik hem test op een programma van een van mijn vliegtuigen doet hij het gewoon wel..

Weet iemand wat dit is?

De heli bedoel je..?
Dat is heel normaal, de verdraaiing/aanvalshoek van je rotorbladen (oftewel pitch op z'n engels) is gemixed met je gas.
bij ongeveer 1/2 gas is de hoek groot genoeg om voldoende lift te creeren om je heli los te laten komen.
Dit stel je in met je pitch en gas curve.
Als je heli met half gas loskomt betekent dat, dat je waarschijnlijk een pitchcurve (in normal mode) hebt waarbij je op midstick +3...+5 graden pitch hebt.

Eric

vanaf half gas is dat met een CP (collective pitch) heli redelijk normaal.
Er zit nog wel wat versnelling in, maar niet echt veel.
Een CP heli als de Minititan is er voor ontworpen om ook kunstvlucht/3D te kunnen vliegen.
De instellingen (omschreven in de TT handleiding )zijn daar ook naar.
Op je zender zit een idle-up schakelaar waarmee je tussen 3 vlucht instellingen kunt schakelen.
In normal mode kan je voorlopig prima vliegen/hoveren, en zou ik zeker wachten met het gebruiken van die idle-up schakelaar totdat je precies weet wat de verschillende instellingen doen, je motor toert namelijk direct op naar bijv.90% gas als je hem in idle-1 mode zet.
Dat gebeurde bij mij de eerste keer, m'n toenmalige heli (walkera 60) vloog in de huiskamer de gordijnen in :D.

De verschillen in modussen en instellingen heb ik hier al eens gepost:
[40612] mini-titan-325-kit-http-minititan325-hyves-nl-12

Hoop dat je er wat aan hebt.

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Nja, ben gewoon met brandstof heli's te vliegen, en voor de rest had ik nog een kleine FP heli.

Nu moet ik hem helemaal alleen programmeren, vroeger had iemand anders me geholpen met mijn caliber, daar kon ik ook mee rondvliegen, loops & rolls.

Maar van electro heli's weet ik nog niet zoveel af, daarmee..

Back