Mini Titan Radix VS Stock bladen

Misschien kan ik Joris straks een hand geven :D, hopelijk zonder een blad in mijn voorhoofd.

Lol ja, nu, mijn heli zijn schade valt eigenlijk nog wel mee, die per total was misschien wat overdreven.

Een korte inspectie let blijken dat enkel de flybar echt beschadigd was, de rest zag er op het oog nog goed uit.

Ik denk dat ik er nu gewoon align 325 op ga zetten, lekker goedkoop en kwaliteit schijnt niet slecht te zijn.

Het waren echt de blades die gescheurd waren aan de bevestigingen, ik heb wel de alu kop i.p.v de kunststof kop.
De blades passen er niet in omdat het boutje waar de kop mee vast zit (dus de blade holders aan de main shaft houdt) komt tegen de blades, ik zou dit eens tegoei moeten bekijken.

Niet goed gelezen...

Hey Joris, ik had je bericht niet goed gelezen over je aanpassingen aan de zoom bladen. Ik ging er net een verhaal over schrijven maar zie dat ericw me al voor was:

Hoe zijn ze uitgebroken?
Als je iets van de achterkant gehaald hebt, dan heb je de hoeveelheid materiaal die die zich achter de bout bevind aangepast, constructief gezien is dat niet aan te bevelen.
Verder is het risico op inscheuren groot bij dat soort aanpassingen.
Als dit standaard "zoom" bladen zijn vind ik het heel kwalijk dat je die aanpassing zelf moet maken, ze zouden gewoon moeten passen m.i.
Ik ben zowiezo geen voorstander van het aanpassen van Helikopter bladen.
Ze moeten passen, passen ze niet dan moet je zoeken naar een type wat wel past vind ik.
Eric

Ik sluit me er helemaal bij aan. Soms schroeft men de bladhouders ook eerst te hard dicht en maken ze het daarna los, dat kan je bladen ook verzwakken zonder dat je het direct merkt.

Als de bladen er niet op passen (ZONDER aanpassingen), niet bij de stock bladen blijven! Ik vind het wel vreemd als dat zo is. Ik heb me nooit verdiept in de alu onderdelen voor de zoom, maar misschien zijn er speciale schroeven/feathering shafts voor beschikbaar waarmee je bladen meer ruimte hebben en heb jij toevallig de stock onderdelen er ongelukkig mee gecombineerd. Controleer ook goed of je alle onderdelen zoals de ringetjes etc goed hebt zitten daarboven.

dat voetbal veld lijkt verdacht veel op die van de uvs ;)

het vliegen ziet er goed uit trouwens

Mvg tom

Klopt! Ik vlieg er wel eens wanneer alle 3 velden naast elkaar leeg staan, ik woon best dichtbij. Het valt nog best tegen om een deugdelijk veld in Leiden te vinden waar geen honden op je heli af komen rennen en waar men je niet continu lastig valt.

Weet jij nog een paar goeie plekken?

Wij doen nog wel eens tuffen bij de Heineken maar das niet echt in Leiden... Verder is er niet zo veel daar...

Ik heb nu eens andere (plastic) blade-holders gekocht om te kijken of deze wel gewoon de bladen toelaten zonder bijschaven. Ik denk dat mijn alu's wat te kort zijn (de bevestiging van de blades zit vrij dicht tegen de bevestiging van de blade holder op de spindle shaft (zo noemt dat toch)).

Laten we hopen !

Zou ik met die plastic holders durven in idle up te gaan? Of zouden die het ook wel eens kunnen begeven?

die plastike bladhouders houden het wel ik draai ze met 100% gas en ik kan vol pitch geven zonder probleem, dat de bladen niet passen kan mischien wel kloppen als je alu bladhouders met de gewone centerhub(dat ding met de dempers) gebruikt ipv de 3D die is namelijk iets breeder waardoor de bladas minder uitsteekt en dat zou net genoeg moeten zijn om ook goed met de alu bladhouders te passen. anders is de verharde bladas nog een optie die niet met 2 boutjes werkt met met 2 schroeven die je er aan bijde kante in draait.

Mvg Tom

die plastike bladhouders houden het wel ik draai ze met 100% gas en ik kan vol pitch geven zonder probleem, dat de bladen niet passen kan mischien wel kloppen als je alu bladhouders met de gewone centerhub(dat ding met de dempers) gebruikt ipv de 3D die is namelijk iets breeder waardoor de bladas minder uitsteekt en dat zou net genoeg moeten zijn om ook goed met de alu bladhouders te passen. anders is de verharde bladas nog een optie die niet met 2 boutjes werkt met met 2 schroeven die je er aan bijde kante in draait.

Mvg Tom

Ah, dat zou wel ideaal zijn. En waar kan ik die dingen dan vinden? Want zo plastic bladhouders op een alu kop staat ook maar gek he.

Thank you ;-)

Maar dan snap ik nog steeds niet goed het verschil tussen:
buschflieger.de - OnlineShop - Willkommen

buschflieger.de - OnlineShop - Willkommen

De laatste bestaan uit 2 delen en worden bij elkaar gehouden met schroefjes, maar waarom.
Wat een gekke hobby heb ik toch eigenlijk gekozen haha :-)

Maar bothomline is dat ik eigenlijk gewoon die 3D main block moet kopen omdat die ietsje breder is waardoor de moertjes die in de blade holders zitten meer naar binnen vallen en ik de blades er zo opkrijg, zonder ze bij te schaven.

Ik zie ook niet echt voordelen in een deelbare bladhouder hoor. Het enigste wat ik me zou kunnen bedenken is dat je eventuele lagers die erin zitten wat gemakkelijker kan vervangen.

Laatst bewerkt:
de deelbaarde bladhouders zijn er omdat de gewone bladas met 2 imbusjes vastgedraait word en die moet je vastdraaien voor je bladhouders er op zitten. als je bladhouders uit 1 stuk hebt kan je die er niet meer op krijgen dus is daar ook een andere (verharde) bladas voor te krijgen die je met schroeven aan de uiteinden vast kan zetten zodat je bladhouders er eerst op kunnen. die zit er al op op de pro versie maar voor de gewone zoom 450 zijn deelbaare bladhouders makkelijker omdat je dan niet je hele rotorkop uit elkaar hoeft te halen (normaal gesproken).

lijkt me zo onderhand genoeg over de zoom 450...
als het niet duidelijk is wil ik het altijd uitleggen via Pb of een nieuw topic over de zoom 450

Mvg Tom

Back