Mini Titan SE

Vraagje,

Ben zelf net ook begonnen met een mini titan SE met bijpassend Agusta rompje.

De linkage rods en ball links tekening in de handleiding op pagina 12 zijn niet helemaal 1:1

Bij mijn oude 'gewone' mini titan klopte de 1:1 rods wel redelijk qua afmeting op de tekening. Maar bij de SE versie lijkt de handleiding kleiner gedrukt te zijn?

- Moet ik toch de 1:1 afmetingen overnemen rechtstreeks van de tekening?
- Of moet ik met de schuifmaat precies het aantal mm overnemen die er bij staan geschreven?

Alleen een beetje lastig om precies het midden te nemen van elke balllink. Ik heb een schuifmaatje voor ballinks maar daar passen deze kleine dingen niet op...

Gr. Yuri

Ik raad je aan toch met een schuifmaat de juiste afmetingen van center ball link tot center ball link te gebruiken.

Altijd de maten overnemen uit een tekening als deze in een andere schaal is afgedrukt.
Ik meet meestal de linkjes zelf goed op die aan het stangetje komen, van hart gat tot onderzijde linkje.
Deze maten trek je dan af van de opgegeven maat.
Dan kan je namelijk tussen de linkjes meten.

Bedankt heren, hij zit nu mooi inelkaar.

De handleiding zegt wel dat de afbeelding 1:1 is maar dat is het stiekem toch niet.

Mijn eerste titan was al voor de helft gebouwd. Deze SE bouw ik zelf op. De kop draait mooi rond maar... het lijkt wel of de ballinks stroef gaan. Nu heb ik weleens gehoord van zo'n ball link reamer.

Is zoiets ook te krijgen voor de kleinere ballinks zoals deze zijn en niet alleen voor de grote?

Of is er een andere manier om de aansturingen te versoepelen.

Gr. Yuri

Back