Mini Titan SONIX upgrade ok?

Hey iedereen, ik wil mijn Mini Titan graag upgraden met CNC onderdelen. Ik overweeg de complete staart en kop van Sonix te kopen, maar ik heb ze nog nooit echt zien vliegen of in mijn handen gehad. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen of het echt wat is.

Ik wil uiteraard zo min mogelijk speling in de staart en kop en vlieg met name 3D. Zijn deze onderdelen ook echt een stuk zwaarder, ik wil zo min mogelijk snelheid kwijt. Ik vind de Kasama upgrade er een stuk lichter en wat beter uitzien, maar daar betaal je ook flink voor en lastig te krijgen.

Zijn er andere goede opties? De MT upgrades zijn ook best prijzig wanneer je het allemaal los koopt. De sonix kost me compleet zo'n 125 euro (kop incl. swash & staart)

Bij voorbaat dank.

Ik heb geen ervaring met de SONIX onderdelen.
Zien er wel OK uit op de foto's, i.i.g. een stuk goedkoper :)
Ik heb alleen de standaard Kasama kop erop zitten, maar wil nog wel een keer het staart gedeelte gaan bekijken om dat zo spelingsvrij en soepel mogelijk te krijgen..
Ik zou voor 3D alleen upgraden wat strikt nodig is..(slijtgevoelig, speling)
Je zegt het zelf al, gewicht...
Elke gram is er 1, en zolang daar geen extra vermogen of gunstig vlieggedrag voor terugkomt is het een achteruitgang m.i.

Eric

Een vliegmaatje van me heeft deze kop, en het ziet er goed uit. Maar goed, dat zien ze er allemaal in het begin, het is nog afwachten of het alu niet te zacht is...

Groetjes,

Ton.

Ik heb geen ervaring met de SONIX onderdelen.
Zien er wel OK uit op de foto's, i.i.g. een stuk goedkoper :)
Ik heb alleen de standaard Kasama kop erop zitten, maar wil nog wel een keer het staart gedeelte gaan bekijken om dat zo spelingsvrij en soepel mogelijk te krijgen..
Ik zou voor 3D alleen upgraden wat strikt nodig is..(slijtgevoelig, speling)
Je zegt het zelf al, gewicht...
Elke gram is er 1, en zolang daar geen extra vermogen of gunstig vlieggedrag voor terugkomt is het een achteruitgang m.i.

Eric

Bedankt voor de reacties. Eric, mag ik vragen waar jij je Kasama kop vandaan hebt en voor ongeveer hoeveel? Wat vind je er zelf van?

Ik denk dat ik die sonix onderdelen gewoon ga proberen. Die staart ziet er netjes uit, alleen die bladhouders in de kop waar spacers voor nodig zijn bevallen me niet zo op het oog. Misschien koop ik alleen de essentiele upgrades.

Ik heb ook hier en daar gelezen dat ze wel eens esthetische foutjes hebben zoals deukjes, maar dat boeit niet zo, als het maar goed vliegt.

Ik heb de MT met kunstof onderdelen 3 maal gecrashed en alleen de bovenste mixerarmpjes gingen stuk in de kop ( + verbogen flybar en kapotte bladen uiteraard). Ik denk niet dat die kop snel stuk gaat bij een gemiddelde crash. Hopelijk crash ik ook minder omdat de heli wat strakker vliegt. Ik zal ook 65MG servo's op de swash zetten voor die alu kop, want die mixer armpjes zullen nu de klap minder opvangen omdat ze minder snel breken.

Ik vlieg met een 100% sonix heli (HDX 450). Die kop heeft een aantal behoorlijke crashes te verduren gehad en staat nog bijna net zo strak als toen ik hem kocht. Bladspoor heb ik nog nooit last van gehad en alles loopt soepel.
De hele heli kostte mij ongeveer €150 en daar was/ is helemaal niets meer aan te upgraden. Dus als je toch al ontevreden bent over de titan: koop dan in één keer een nieuwe kale heli. Dan ben je in één keer klaar met 'upgraden' :)

Edit: €125?! Dat zou ik niet betalen. De kostprijs is rond de €80. Gewoon de tijd nemen en op e-Bay een HDX/ 3DX/ Sonix / CNC Tomahawk (allemaal de zelfde heli) kopen. Let alleen op de je de nieuwste v3 revisie hebt. Onder de 200 moet zeker lukken, ik heb mazzel gehad bij een bieding dus 150 is lastig te halen.

80 euro voor de complete kop en staart lijkt me sterk. De kop alleen kost ook op ebay overal ruim 80 euro, of ben ik nou gek? Ik kijk uitsluitend binnen europa, het zijn met name producten uit de uk. Ik heb geen zin om weken te wachten en straks ook een behoorlijk bedrag aan douane kosten te krijgen...

Ik ben heel tevreden over de MT, mooie heli, goede constructie, leuke maat, erg stabiel maar ook fel als je wilt. Ik heb nu 150-200 vluchten en 3 crashes ermee, en heb maar heel weinig hoeven vervangen. Onderhand heb ik wat speling en zou ik dus eens wat cnc erop willen proberen, niet alles hoeft vervangen te worden.

Uiteraard sta ik open voor suggesties. Ik moet nog even besluiten of ik alleen de belangrijke onderdelen vervang met cnc of direct alles, scheelt op dit moment zo'n 50 euro.

Ik ben zelf onderweg naar een alu kop, maar dan langzaam aan. Elke keer dat ik onderdeeltjes bestel, doe ik er iets alu's bij, en ondanks dat ik hem nog niet heb gepannekoekt hoef ik alleen nog de bladhouders (Doe ik niet), onderste mixers en swash.

Bedankt voor de reacties. Eric, mag ik vragen waar jij je Kasama kop vandaan hebt en voor ongeveer hoeveel? Wat vind je er zelf van?

Ik heb toen de basis set bij RCMarket gekocht, 129 Eur. ex verz., achteraf wel wat duur, maar goed..:)
In de USA heb je hem kompleet voor +-120$

Ik heb hem een jaar geleden gemonteert, alleen gevlogen en er niet meer aangezeten.
Heb er eigenlijk mee leren vliegen, dus vliegt super lekker vind ik...
Is gewoon topkwaliteit CNC werk, zowel qua passing als afwerking.

Eric

Ik heb deze net binnen en is v/h merk: Sonix. Zoals te lezen valt is deze gemaakt van (T)7075 alu. Ik weet natuurlijk niet of deze sterkte wordt gebruikt voor alle alu-onderdelen van Sonix. Het ziet er iig heel goed uit en beweegt allemaal erg soepel (nog niet gemonteerd).

Voor wat betreft de invoerrechten, daar zou ik me bij Helidirect geen zorgen over maken; HD vermeldde uit zichzelf, het bedrag van $54,- op de rekening. Was een bestelling van >$400,-! ;)

Sonix CNC onderdelen besteld

Bedankt voor alle reacties. Ik heb de volgende SONIX CNC onderdelen zojuist besteld:

- Center Hub: dopje bovenaan ook wel handig... met de TT kunstof hub gaat mijn vinger er vaak naast. Ik wilde ook zeker weten dat de mixing levers voor de rotorbladen goed vast zaten.
- Zoals te verwachten de complete flybar control set ( mixing levers, seesaw etc. alles wat direct aan de hub vast zit behalve de bladhouders.
- Alle CNC onderdelen voor de staart behalve de tail case, die leek mij overbodig.
- CNC tail servo mount (zat een beetje beweging in kunstof)

Ik heb alles in zilver genomen, een beetje bling bling tussen zwart kunstof kan geen kwaad denk ik. Totaal zo'n 75 euro incl. verzendkosten. Ik heb de bladhouders er niet bij genomen, want ik vind de kunstof houders erg stevig (let op laatste versie), ze hebben ook al 3 crashes overleefd (hout en cf). Ik heb ook geprobeerd gewicht zo laag mogelijk te houden. Wellicht komen er late rnog wat onderdelen bij, eerst kijken hoe dit bevalt.

Ik denk dat ik er ook een kortere align flybar en paddles op ga zetten, zodat hij nog ietsje feller reageert. De trex flybar is een stuk korter.

Er gaan ook Hitec HS65MG servo's op de swash. Ik post wat plaatjes zodra ik kan.

Heb de Titan eerst 20 accu's met de stock head gevlogen, daarna 5 met alu hub, en daarna 8 met upper mixers/seesaw/slider in alu. De hub maakte het meeste uit, maakte de kist stabieler op de pitch. De andere upgrades maaken de heli scherper, dus imho precieser sturend. De roll rate is nu mooi consistent ongeacht orientatie en snelheid. Omdat mijn plastic swash ook nog ietsie speling heeft wil ik er de alu op... Ik heb een hekel aan speling ;) De staart irriteert me dan ook mateloos dus die is als volgende aan de beurt.

De staart irriteert me dan ook mateloos dus die is als volgende aan de beurt.
Bij mij ook,
Kan de blaadjes een graad twee kanten op bewegen door de speling..
Gruwelijk is dat.
Zit hem voornamelijk in de slider.
Eerst eens goed kijken wat ik precies nodig heb om het te verhelpen.
ik wil rondom aluminium toch altijd wel graag een zwak punt hebben wat makkelijk te vervangen is.

Eric

Back