Mini Titan V2 tail boom

Goedemorgen,

Wie heeft er ervaring met de bouw van de MT V2?
Het kunststof blokje waar de tailboom in gemonteerd wordt, kkemt volgens mij
niet goed genoeg.

Er zitten 2 alu staafjes onderin het blokje met 2 boutjes op de uiteinden.
Deze zouden de tailboom moeten klemmen.
Bij de mijne...kan ik m nog wat draaien cq verschuiven.

Iemand een goede oplossing?

Ik ben bang als de tailboom niet hoed strak zit, de tandriem kan verschuiven.
Met alle gevolgen van dien.

Bij mijn V1 zit het strak genoeg op die manier.

als het niet strak genoeg zit, kun je even met afplaktape 1 laagje over de buis heen leggen.
de buis wordt dan wat dikker, dus klemt het kunststof wat beter.

ach, de trex 450 heeft jouw probleem ook ;-)

waarschijnlijk een modernere helifout oid..
in mijn geval heb ik het met wat afplaktape altijd op kunnen lossen

Hallo,

Ik heb enkele weken geleden ook een MT V2 gebouwd,hier zit de tailboom wel goed vast.
Als ik me niet vergis zit er een uitsparing in de boom die in tailboombracket schuift (zodat hij niet kan draaien)

In de onderkant van het bracket zit een gleuf die je dichttrekt wanneer je de 4 bouten vastzet in de 2 ronde rode buisjes.
Indien die gleuf volledig gesloten is en je boom schuift nog zou ik deze gleuf iets verder uitvijlen.

p.s. Ik kan verkeerd zijn maar ik dacht dat er een klein verschil zit in de boom tussen voor en achter???

nooit echt op gelet eigenlijk..
ik heb het ding 1 keer uit elkaar gehaald een stevige tijd terug, en het zit nog steeds

Maar het moet wel goed vast zitten, anders schuift ie tijdens de vlucht langzaamaan weer naar binnen, wat weer niet best is voor de snaarspanning

nooit echt op gelet eigenlijk..
ik heb het ding 1 keer uit elkaar gehaald een stevige tijd terug, en het zit nog steeds

Maar het moet wel goed vast zitten, anders schuift ie tijdens de vlucht langzaamaan weer naar binnen, wat weer niet best is voor de snaarspanning

Dat is ook precies waar ik bang voor was, Student. :)

@ Jake99 klopt helemaal wat je zegt. Misschien is bij mij de draad in de rode alu buisjes defect. Maar de kunststof klemt sowieso niet goed. En op de constructie sleuf in alu boom en nokje in kunststof blok.....zit sowieso enigszins speling.

Dat is ook precies waar ik bang voor was, Student. :)

@ Jake99 klopt helemaal wat je zegt. Misschien is bij mij de draad in de rode alu buisjes defect. Maar de kunststof klemt sowieso niet goed. En op de constructie sleuf in alu boom en nokje in kunststof blok.....zit sowieso enigszins speling.

Van hieruit gezien zou ik het volgende denken/doen.

Kan je de boutjes nog vaster trekken ?(deze die in de 2 rode buisjs gaan)
Deze gaan nl. die bracket dichttrekken.

vanhieruit gezien zie ik 3 mogenlijkheden.

1-Als de boutjes vastzitten en er is nog een kleine spatie in die bracket zijn de buisjes te lang.

2-Als de boutjes vastzitten en de spatie in de bracket is volledig dicht dan is de verhouding tussen de bracket en boom niet ok (oplossen kan je door de bracket uit te vijlen of de boom dikker te maken)

3-Een probleem met de boutjes ? (geen te lange boutjes gebruikt,correcte boutjes gebruikt ???)

Kan je geen foto nemen met je boom in de bracket ?zodat we die spatie eens kunnen bekijken?

Back