Mini Titan

Mini Titan

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de modelbouw en wilde een helikoptertje in elkaar zetten en de Mini Titan sprak mij erg aan. Ik wil daarom een Mini Titan set kopen omdat mijn budget niet heel hoog ligt heb ik wat duurdere dingen vervangen en mijn vraag is nu kan de heli nu gaan werken met deze iets goedkopere spullen?

Benodigdheden:
Een Titan set/kit.

http://www.rcheliparts.nl/product.php?id_product=41

Een gyro.

http://www.hobbypartz.com/60p-dy-1017.html
Een detrum GY48V headklock gyro for 3D Helicopters

Receiver+transmitter.

http://www.xheli.com/79p-th9x-r9b-9channel-radio.html

Een FS-TH9X 2.4GHz 9CH Transmitter

En servo's

TopLine mini-servo Y-3009
sry website deed het niet goed.

Er moet nog een accu en een lader bij maar die moet ik nog vinden.

Bij voorbaad dank

Laatst bewerkt:
Waarom geen ARF versie:confused: Als je nieuw bent in de hobby lijkt me dat veiliger. De mini titan is een zeer goede stabiele heli.

Laatst bewerkt:
Sorry guyken,
Ik ben niet helemaal nieuw in de hobby ik heb een paar elektronische auto's en een boot.
Maar ik heb ze allemaal kant en klaar gekocht dus ik weet niet veel van dingen in elkaar zetten, daarom dacht ik het hier te vragen. Hierbij leek de mini titan een goede start voor dingen in elkaar zetten.

Heel veel dank voor de reactie, mij.

Als ik je eerste post lees, denk ik dat je alles al hebt
Als je zelf allerlei dingen gaat kopen zonder te weten wat je doet, is dan niet handig

Meerstal is een titan als arf niet duur als je kwaliteit ook meetelt
En de originele electronica is ook niet altijd echt geweldig, maar je kan er iig wel een tijd mee vooruit

Met goedkope zooi ben je natuurlijk goedkoop uit, maar meestal ben je er langer mee aan het rotzooien dan dat je vliegt

Als ik je eerste post lees, denk ik dat je alles al hebt
Als je zelf allerlei dingen gaat kopen zonder te weten wat je doet, is dan niet handig

Meerstal is een titan als arf niet duur als je kwaliteit ook meetelt
En de originele electronica is ook niet altijd echt geweldig, maar je kan er iig wel een tijd mee vooruit

Met goedkope zooi ben je natuurlijk goedkoop uit, maar meestal ben je er langer mee aan het rotzooien dan dat je vliegt
daarom was het dat ik een arf als keuze voorstelde, tegen dat je al die onbekende electronica op elkaar afgestemd hebt tot een goed vliegende heli ???

Hoi,
Ik heb toevallig afgelopen maandag bij Rc heliparts de mini titan 325 se versie gekocht. Dit was trouwens de laatste. Ze hebben nog wel de 325 standaard.
Ik heb zelf een grote benzine heli en wilde naast deze grote toch wel dure heli een kleine goed vliegende heli erbij om wat wilder te kunnen (leren) vliegen Ik heb zelf 0,0 ervaring met electro helies en het bouwen vond ik wel een gepriel met de wel zeer kleine schroefjes. Maar goed, loep erbij en knutselen maar.
Heb wel digitale align servo's erop en de 325 se versie heeft veel aluminium onderdelen maar ik begreep van Albertino dat de standaard versie ook gewoon goed vliegt. Kijk maar eens op deze link van een bouwverslag (is wel wat gedateerd maar je kan er wel wat mee.)
Het plakken van de canopy vond ik wel wat moeilijker en het zal zeker mooier kunnen maar ja...
The next generation
Kijk dan ook even bij de bouwtips, was reuze handig.
Ik heb nu robbe lipo's 2200 mah 3s en die waren denk ik rond de 28 euro. Ik heb de gyro 401 en ik heb de standaard houten bladen vervangen door die van ALIGN CARBON PRO en die waren denk ik 19 euro.
Ik heb hem nog niet kunnen vliegen want ik wacht nog op mijn gyro.
Veel plezier ermee, welke je ook koopt.
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel voor al jullie reacties,

Maar de reacties bij die goedkope zooi waren wel goed, het deed wat het moest gaan doen. Maar je moet niet altijd die reacties geloven dat snap ik. Ik denk dat ik ook de houten bladen vervang.

Heel erg bedankt voor de reacties.

Dank jullie wel voor al jullie reacties,

Maar de reacties bij die goedkope zooi waren wel goed, het deed wat het moest gaan doen. Maar je moet niet altijd die reacties geloven dat snap ik. Ik denk dat ik ook de houten bladen vervang.

Daar zou ik nog even wachten , om te leren vliegen zijn ze goed genoeg en goedkoper om te vervangen bij een crash ( die je zeker gaat hebben en die we allemaal al gehad hebben en nog...:hammer:

Maar, wat is nu precies de vraag?

Wil je advies over welke spullen je erin moet doen, of wil je de spullen die je nu hebt werkend krijgen?

Hallo Student,

Mijn vraag was eigenlijk advies over de spullen die ik nu heb. Heb jij nog beter werkende spullen dan deze soort die niet al te duur zijn dan hoor ik dat graag. Maar als het kan wil ik deze spullen voor de heli gebruiken.

Ik heb geen ervaring met die spullen

Maar meestal als je de handleiding goed doorleest kom je een heel groot stuk
Aangezien blijkbaar weinig mensen je spullen kennen, zul je op voorhand niet veel reacties krijgen hier
Dus zul je het zelf moeten proberen, en eventuele problemen hier posten
Daar kan ik en anderen je waarschijnlijk sneller mee helpen

En een beetje rondlezen op internet, af en toe wat finless filmpjes bekijken dan kom je een aardig eind

Persoonlijk heb ik mijn eerste cp gekocht toen ik zeker wist dat ik doorwilde met heli's
Dan betaald duurde electronica van bekende merken zichzelf terug
Goedkoop spul wil nog wel eens te vroeg breken/doorbranden etc, dat kost dan vaak meer aan crashkosten dan dure electronica gekost had

Maar probeer er met de handleidingen uit te komen, problemen hier neerzetten
Wordt het niets, zoek een club/winkel/persoon op die je verder wil helpen

Laatst bewerkt:
Ok Student,

Daar heb ik nou super veel aan ik ga de handleiding goed lezen en kijken of op youtube iets te vinden is.

Super veel dank voor deze reactie. Hier heb ik veel aan.

Hoi,

Ik neem aan dat je er na het bouwen ook mee zult gaan vliegen. Achter in de tuin is het gegarandeerd een keer of 5 crashen en dan gaat het spul de kast in om nooit meer aangekeken te worden. Dat is zonde.

Zorg dat je een goede sim op de computer hebt om goed te kunnen oefenen en laat er op zn minst iemand met VEEL ervaring naar kijken voor dat je iets gaat proberen.

Het is ontzettend leuk om te leren vliegen met een heli. Als je aan het prutsen bent en het gaat steeds kapot (met of zonder EHBO) dan ben je er snel klaar mee.

Ook dat kleine ding is gewoon een volwaardige heli die ook met goedkopere spullen erg leuk te vliegen is. Dus maak je daar niet te druk om maar laat er wel iemand anders mee vliegen voordat je het zelf doet.

Gr. Yuri

hallo Dakota,

Daar heb ik veel aan nu ga ik daar effe snel achteraan om zo iemand te zoeken.
volgens mij had ik in mijn buurt nog een modelbouw club.

heel erg bedankt.

Back