Mini Tricopter

Beter effe bij RC timer een paar motortjes besteld. :p Veel vlugger binnen.
Maar je bent nog wel eventjes zoet met de soldeerbout, dus geen haast. ;)

Heb je dat staartblok er al in gekregen? :lol:

Staart moet ik nog doen. Even een 2 mm boortje halen vanavond.

Wordt RC timer. Motoren + propsavers gevonden.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
vanavond de staart gemaakt (yaw mechanism).

Eerst de fout gemaakt door de arm onderste boven in het frame te monteren. (1 gaatje boven, 2 gaatjes beneden is goed).
IMG_7918.jpg

IMG_7919.jpg

nu wachten op de electronica, met name de gyro's. Dan volgt het serieuzere werk, het desolderen van de gyro's en het solderen van het KK board.

Laatst bewerkt:
Mooi zo, ben ik niet meer de enige die dat gedaan heeft. :lol:

Dat bordje solderen is gelukkig niet zo moeilijk. Heb je op zijn minst een schema gekregen bij je kitje? Bij mij zat er namelijk helemaal niets bij en moest ik het doen met youtube en fotos van anderen. ;)

Dat bordje solderen is gelukkig niet zo moeilijk. Heb je op zijn minst een schema gekregen bij je kitje? Bij mij zat er namelijk helemaal niets bij en moest ik het doen met youtube en fotos van anderen. ;)

Zit wel een schema bij, maar is al 15 jaar geleden dat ik voor het laatste een printje in elkaar heb gezet.

multicopter board

Eindelijk waren de gyro's binnen. Gelijk aan de slag gegaan:

Kan iemand aangeven wat of ik de juiste bedrading heb gemaakt? Kom meerdere varianten tegen op div. forums
(channel 1 en 2 compleet bedraad (wit, rood, zwart). Channel 3 en 4 enkel met geel

IMG_7950.jpg

IMG_7952.jpg

IMG_7954.jpg

IMG_7953.jpg

IMG_7960.jpg

IMG_7962.jpg

IMG_7963.jpg

IMG_7965.jpg

IMG_7966.jpg

Ik heb alleen channel 4 volledig bedraad, de rest enkel gele draadjes. Ik had ook eerst de volledige draadlengte gebruikt, maar dit bleek flink overbodig. 10cm was meer dan voldoende bij mij. ;)

Uitstekende as gaat naar beneden door het alu frame heen, wel even nog een gat door en door boren voor de as, en aan de onderzijde van de draagarmen de gaten waar de montage schroeven moeten komen op ruimen zodat je daar met een schroeven draaier doorheen kan en dan dmv de meegeleverde korte M3 schroeven met verzonken kop de motor vast schroeven, aan de andere zijde monteer je de meegeleverde prop adapter met de 4 schroefjes.

P1093534.jpg

Vandaag eindelijk bouwen kunnen afronden! Print lijkt te werken. Motoren draaien, servo lijkt goed te reageren op input.

Krijg momenteel alleen de 3 HK SS ESC niet gecalibreerd. Werk volgens dit principe:

- Make sure that the flight-controller is turned off
- Turn the Yaw pot to the MIN position (rechtsom, is dit ok?)
- Turn on the transmitter
- Move the throttle stick to top (full)
- Turn on the flight-controller
- Wait until the ESC's beeps twice after the initial beeps. (Plush and SS ESC's)
- Swiftly move the throttle stick fully down (closed). The ESC’s beeps
- Power off the flight-controller
- Restore the yaw pot to around 50%

ESC geven geen beeps oid. iemand een idee? Zit ook geen manual bij die regelaars.

IMG_8048.jpg

IMG_8047.jpg

IMG_8046.jpg

Laatst bewerkt:
Back