Ik denk dat je mijn V8 project bedoelt, waarvan ik een en ander op een ander modelbouwforum had gezet.
Mijn mini V8 project is nog steeds bezig: een 100cc V8 motor met gloeiplug ontsteking en 'klassieke' gloeiplugbrandstof. De motor is viertakt en heeft geen aparte smering. Het ontwerp in SolidWorks (PC CAD software) is al een tijdje klaar. Ik ben bezig met het fabriceren van de onderdelen, maar dat neemt toch heel wat meer tijd in beslag dan ik dacht.
Vandaar dat ik de mini V8 even in de koelkast heb gezet en nu bezig ben aan een iets 'sneller' project: een Midi V8 van 400 cc, benzine viertakt. Deze motor is zo goed als af in SolidWorks. De bouw (bore/stroke ratio, hoek tussen de cilinderbanken, ontstekingsvolgorde) is hetzelfde als de Chevy Small Block, dus ik hoop met wat uitlaat tuning ook hetzelfde geluid te kunnen krijgen :-D
De reden waarom ik nu eerst een grotere ga bouwen is dat ik in dit ontwerp gebruik maak van een aantal bestaande onderdelen (kleppen, zuigers, zuigerveren), zodat ik niet alles van scratch moet maken. Volgens mijn berekening zou die 400cc V8 toch in staat moeten zijn om 50 Pk te leveren. Misschien iets voor een cart ofzo
De mini V8 zal voor na mijn pensioen zijn vrees ik...