J
J4ntje
Guest
Hallo Allemaal,
Heb een mini x helikopter van een vriend gekregen, nadat ik hem had zien vliegen met z'n heli was ik erg enthousiast.
Het leek hem echter geen strak plan om mij even met die van hem te laten vliegen . . .
Vandaar dat hij mij deze mini heli cadeau heeft gegeven
Heb totaal geen ervaring met RC helikopters, kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over dit type heli en de do's en dont's?
Bij het forum over beginners werd ik niet veel wijzer.
Wat ik zelf via een site heb gevonden is het volgende:
Er zit ook een usb kabeltje bij, opladen doe ik echter al via afstandsbediening maar zal dus ook via usb kunnen gaat dit dan sneller?
Scheelt in ieder geval weer baterijen
Hoe weet ik wanneer de heli compleet opgeladen is?
Was bang dat hij misschien overladen zou worden of kan dat niet, als die bijv. te lang aan de usb hangt.
Op youtube kwam ik een filmpje tegen van de mini-x: [media=youtube]FJ2N1-yQj1I[/media]
Groetjes J4ntje
Heb een mini x helikopter van een vriend gekregen, nadat ik hem had zien vliegen met z'n heli was ik erg enthousiast.
Het leek hem echter geen strak plan om mij even met die van hem te laten vliegen . . .

Vandaar dat hij mij deze mini heli cadeau heeft gegeven

Heb totaal geen ervaring met RC helikopters, kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over dit type heli en de do's en dont's?
Bij het forum over beginners werd ik niet veel wijzer.
Wat ik zelf via een site heb gevonden is het volgende:

- Gewicht: 16 gram
- Lengte: 11 cm
- Geschikt voor binnen
- Laadtijd: 15 tot 20 minuten
- Vliegtijd: 7 minuten
- Infrarood afstandbediening inbegrepen
- 3 banden, elk met hun eigen kleur
- Bereik: ongeveer 10 meter
- 6AA batterijen nog nodig om te vliegen (niet inbegrepen)
- Vliegt omhoog/omlaag, vooruit/achteruit en links/rechts
- Met LED verlichting
Er zit ook een usb kabeltje bij, opladen doe ik echter al via afstandsbediening maar zal dus ook via usb kunnen gaat dit dan sneller?
Scheelt in ieder geval weer baterijen

Hoe weet ik wanneer de heli compleet opgeladen is?
Was bang dat hij misschien overladen zou worden of kan dat niet, als die bijv. te lang aan de usb hangt.
Op youtube kwam ik een filmpje tegen van de mini-x: [media=youtube]FJ2N1-yQj1I[/media]
Groetjes J4ntje
Laatst bewerkt door een moderator: