Ik heb al eerder een mini shockflyer gebouwd, alleen om uit te proberen óf het een beetje werkt.
Dat beviel eigenlijk best goed, dus ben nu serieus bezig om een mini shockflyer te bouwen.
Het model is een yak 55M verkleind tot 65%, dus de spanweidte is nu ongeveer 50cm.
Het streefgewicht wordt +/- 65 gram.
De bedoeling is dat het vliegtuig(je) vol 3D gaat worden, maar dat is nogal een uitdaging omdat de motor net geen 70 gram trekt.
de setup:
Motor: 5 grams HXT 2000Kv (in werkelijkheid iets zwaarder)
Regelaar: Turnegy Plush 6 Amp
Servo: 1x D47s (rol) 2x EM 3,7gr (hoogte/richting)
Ontvanger: 2,4Ghz 4 kanaals Corona (3 gram !!)
Accu: 2s 100mAh 20C Zippy Lithinum polymer (7 gram met balans/ontlaad stekker!)
Alles waar een plasticje omheen zit is ervan ontdaan, zit eraan te denken om de servo draadjes te vervangen door koperlakdraad, maar de pinnetjes laat ik wel gewoon aan de ontvanger zitten.
Mooi om te zien hoe schattig dat motortje is!
Totaal gewicht is 38 gram, lijkt wel iets veel als je < 65 gram wilt blijven...
Tot later!
Dat beviel eigenlijk best goed, dus ben nu serieus bezig om een mini shockflyer te bouwen.
Het model is een yak 55M verkleind tot 65%, dus de spanweidte is nu ongeveer 50cm.
Het streefgewicht wordt +/- 65 gram.
De bedoeling is dat het vliegtuig(je) vol 3D gaat worden, maar dat is nogal een uitdaging omdat de motor net geen 70 gram trekt.
de setup:
Motor: 5 grams HXT 2000Kv (in werkelijkheid iets zwaarder)
Regelaar: Turnegy Plush 6 Amp
Servo: 1x D47s (rol) 2x EM 3,7gr (hoogte/richting)
Ontvanger: 2,4Ghz 4 kanaals Corona (3 gram !!)
Accu: 2s 100mAh 20C Zippy Lithinum polymer (7 gram met balans/ontlaad stekker!)
Alles waar een plasticje omheen zit is ervan ontdaan, zit eraan te denken om de servo draadjes te vervangen door koperlakdraad, maar de pinnetjes laat ik wel gewoon aan de ontvanger zitten.
Mooi om te zien hoe schattig dat motortje is!
Totaal gewicht is 38 gram, lijkt wel iets veel als je < 65 gram wilt blijven...
Tot later!
Laatst bewerkt door een moderator: