mini-z ALGEMEEN draadje en gelijk een vraagje

Discussie in 'Electro onroad' gestart door erik1203, 11 jan 2013.

  1. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    dus geen aanrader om de motor zo te plaatsen
    heb het duidelijk ook verkeerd gelezen.
    staat op "warning fet up graded required recommand 7389 $ 4562 Fet"
    dat is dan spijtig want stond niet bij op de site waar ik hem heb gekocht
     
  2. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    @bricks: Gedeeltelijk waar. Sterkere fets hebben een lagere interne weerstand, waardoor ze hogere stromen kunnen verwerken, dus de prestatie ook verbeteren voor een stockmotor.
    Nu hebben de MR-02ex en de MR-03 al vrij sterke dubbele fets, welke voldoende moeten zijn voor de T2 motor, echter de MR-03 sports niet. Die heeft wel een upgrade nodig, de fets die daar inzitten gaan de T2 niet trekken.
    Ik vraag me af wat je met een T2 wilt doen op een baan met een oppervlak van 4x2,4 meter, maar dat is een andere discussie. Ook de andere fets belast je onnodig zwaar, vermogen kun je daar niet op kwijt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    ik had gewoon een tunning motor mee besteld omdat ne maat vanmij bij zijn thuis ook een baan heeft en zij allemaal met een tunningmotor rijden.
    en ik wil niet dat ik niet kan volgen omdat het aan mijn auto ligt. de baan bij hem is ook niet groter. ik had gewoon gehoop op meer acceleratie te hebben de top snelheid maakt niet uit.
     
  4. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Kijk, als je nu op een baan als deze gaat rijden, zeg ik ja, plaats een modifiedmotor:

    [​IMG]

    Wij rijden in Nederland en Belgie echter op banen welke maximaal 1/4 van deze grote is. In het verleden is gebleken dat we op onze circuits sneller rijden met stockmotoren dan de vol getunde modellen met snelle motoren. Vandaar dat de modified ook volledig is verdwenen in ons reglement.
    Persoonlijk vind ik ook dat de mini-Z de charme moet hebben dat je overal kunt rijden, klein zaaltje, zolderverdieping of op de winkelvloer. Wat je hier boven ziet is al een complete sporthal voor nodig. Leuk om een keer mee te maken, maar hier kun je al haast met de 1:10 op rijden :p
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Sorry voor de fout, was hier dus niet zeker van.
    Kunnen volgen is eigenlijk ook een kwestie van deftig rijden en bochtjes pakken.
    Heb zelf onlangs nog mooie tijden gezet in Zwijndrecht, circuit lag zeer technisch (wat wel mijn ding is) en reed met een volledige stock mr02 en 6 tanden pinion mijn kammeraad eraf met een bijna volledig getunede mr02 en 7 tanden pinion.Liever een 10de seconde winnen elke bocht dan 2 10de eenmalig op het rechte stuk.Eigenlijk vind ik (en das persoonlijk) mijn mini z zeer goed rijden met enkel rollementjes, Carbon plaatje en ander dempertje ( en natuurlijk bandjes).
    Staan ze dikwijls van te kijken in Zwijndrecht.
     
  6. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    bandjes is niet normaal wat een verschil.bij de mr03 was met de originele bandjes niet te rijden hier binnen op de tegels. dan maar half versleten 10degree bandjes achter der op en het ging al iets beter rechtdoor. sturen was die te doen of je moest hem echt omgooien. dan ook maar andere bandjes vanvoor en het gaat al een stuk beter. er zit wel veel verschil tussen de mr02 en de mr03 als je beide stock gaat rijden. vond de mr02 beter rijden.
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Heb eens met een mr03 met Toyota yaris body gereden en vond dit toen wel zeer goed gaan. Was niet de mijne maar kwam er ook wel goed mee rond. Andere bandjes vanachter en vooraan originele maar afgedraaid.helpt sterk tegen het rollen als die wat onderstuurt.met mijn mr02 rijd ik met witte epson body, zeer betrouwbaar kapje en rijd naar mijn mening echt fijn. Als dit versleten is komt er wel een conversie naar HM om toch zelf met een yaris te rijden.
     
  8. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    waar rijden jullie in antwerpen. is er een club of dergelijke. ik ben volop bezig met de thuis racebaan te maken. zo kan ik samen met mijn zoon wat rijden en leert hij ook beter sturen ipv zomaar wat rond te rijden.
    ik ben ook nog aan het zien voor een buiten parcour voor met de traxxasen te rijden maar dat is wat moeilijker. de tuin moet onderhouds vriendelijk blijven en mijn grasrobotje moet er nog door kunnen.
    werk aan de winkel dus
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    In Antwerpen wordt er om de 2 weken op donderdag gereden in schoten.
    Verder is er een circuit in Zwijndrecht bij not normal rc winkel.
     
  10. Bulldog X

    Bulldog X

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    7
    Neen dat was de mijne ;)
    De auto was op lagers, T-plaatje en olie dempertje na standaard en achteraan stonden er radial 20 banden op.
     
  11. Bulldog X

    Bulldog X

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    7
    Zoals "anthem2" reeds vermelde rijden wij inderdaad om de 2 weken in Schoten.
    Als je interesse hebt en meer info wil kan je die hier vinden : http://www.scuderia-antverpia.net/
     
  12. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    het is wel een stukje rijden voor mij maar als het in het schema past wil ik zeker wel eens langskomen.
     
  13. Erik1805

    Erik1805

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Friesland
    Mijn eerste aanwinst :D

    Kyosho mini-z AWD MA020 Citroen ds3

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Nice!! heel leuk om te driften,om te racen verkies ik echter wel een achterwiel aangedreven model maar da's natuurlijk persoonlijk.
     
  15. Erik1805

    Erik1805

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Friesland
    Het is voornamelijk voor driften en rijden in de woonkamer. Mijn HPI WR8 is voor buiten. Kan dan met slecht weer ook binnen rijden :)
     
  16. kameelke

    kameelke

    Lid geworden:
    2 feb 2014
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal
    sinds gisteren in het bezit van een mini z mr03 sports.

    Ik wil graag een eigen baantje maken voor op te rijden maar vindt de rcp nogal prijzig. nu ben ik dus op zoek naar een goed alternatief. je habt dan de naaldvilt tapijt, en de puzzelmatten maar nu had ik de gewone gymmatten gezien, deze zijn ook van 100% polyethyleen zou dit werken daar dit het zelfde materiaal is als de puzzelmatten? het zijn van die matjes die je kan kopen voor sit ups te doen?

    groeten
    K
     
  17. wurgslang2

    wurgslang2

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    8
    Wie heeft er zin in om met minz te gaan rijden in amsterdam in competitie verband....
    WIE ...0..0 KLAAS037@GMAIL.COM
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ff off-topic maar wat hebben jullie mini-z rijders toch met dierennamen :D moet je de nicknames eens bekijken op deze pagina :D
     
  19. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)

    Deze betere zender is nu te koop bij mij omdat ik mijn Eurus-10 compleet gemaakt heb met een ASF module. De EX5 gaat dus de verkoop in.

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  20. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    Hiephoi, mijn racebaan is af. 6 x 2,4m nu nog wat afwerken ma eerst rijden wihaa
     

Deel Deze Pagina