Mini-Z mr02 ombouwen naar 2,4GHz of nieuwe 2,4GHz mr02/03 kopen?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Sponge, 13 dec 2012.

?

Ombouwen of nieuwe kopen?

Peiling gesloten op 27 dec 2012.
  1. Ombouwen

    33,3%
  2. Nieuwe kopen

    66,7%
  1. Sponge

    Sponge

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Dronten
    Ik heb al een paar jaar een mr02 en doe er eigenlijk weinig mee. Omdat ik hier toch verandering in wil brengen zit ik te denken om'm om te bouwen naar 2,4GHz omdat dit toch praktischer is als ik wedstrijden zou willen gaan rijden, geen gezeur met kanalen, storing etc.

    Maar nu vraag ik me af wat verstandiger is, ombouwen of gewoon een mr02/03 kopen die standaard al 2,4GHz is?

    Ombouwen is denk ik wel goedkoper maar ik heb echt geen idee hoe 'moeilijk' het verwijderen van de oude (standaard )elektronica en inbouwen van de nieuwe is en komt zo'n ombouw set met handleiding of moet je zelf uitvogelen hoe het in elkaar steekt?

    Hopelijk zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben...?
     
  2. woelwater

    woelwater

    Lid geworden:
    15 dec 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    papendrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Sponge

    Sponge

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Dronten
    Bedankt, kende dat filmpje nog niet. Maar dat is inderdaad wel een enorm gepriegel... Neig dan toch lichterlijk naar de aanschaf van een nieuwe... (Misschien een Mini-Z buggy?)
     
  4. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik zou een nieuwe kopen. In Uithoorn is een winkel met een héle mooie aanbieding. €175 incl. zender. Kan je niet voor klooien met een oude auto. Google is your best friend. Zoeken op border.
     
  5. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ombouwen is heel goed te doen, maar voor dat geld wat de MR-02EX nu kost kun je hem niet goedkoper ombouwen. Maar omdat bijna iedereen 2,4GHz rijdt, ben je haast als enige op de 27MHz, dus dat kan ik je wegnemen. Enig bezwaar is de storings gevoeligheid van 27MHz, de langere antenne en de iets mindere fet's die het board standaard heeft.
    Overigens de aanbieding van de Border kom je bij iedere Kyosho winkelier tegen, is een prima setje.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012

Deel Deze Pagina