mini Z samen ontwerpen ?

laten we samen es geen 'mini Z' (1:28 <--> 1:24) ontwerpen??

op basis van een koolstofplaat en een 280 motortje

smijt eerst al je ideeen en dan kunnen we eventueel verder uitwerken als het te doen valt ... :)

wil je een 2WD of een 4WD gaan maken?

2WD lijkt mij het makkelijkste om te bouwen maar omdat de auto zo klein is is dat ook heel moeilijk om onder controle te houden...

dat van pro-z is een leuk idee,
kijk eens naar het merk abc, dat maakt nu een 1/24 auto met 4 wiel aandrijving, kan de site in engels niet krijgen, dus proberen met deze link

http://babelfish.altavista.com/babe...=http://www.abchobby.com/car/dtmx4/index.html

eventueel anders veel kyosho spul als diff en wielen gebruiken, misschien ook de stuurinrichting

een vraag is je ophanging, het makkelijkst lijkt 3 punts.

ik heb een 1:24 tamiya, ter inspiratie kan ik evt wel een paar detailfotos maken...

edit:
link ter inspiratie
http://oldtamiya.interfree.it/mycollection/mycountach_01.htm

'k zou eigenlijk gewoon een 1:24 maken.. daar zijn al redelijk wat modelen van..... ABC, Carson en WWS-PRO bijvoorbeeld... en 280 motor lijkt me echter wel dik te veel, 'k denk dat een 180 ook al wel zat is hoor :)

hier wat foto's van mijn verbouwde ABC dtm-sp

1_24_halfboven.jpg

1_24_bodemplaat.jpg

1_24_boven.jpg

1_24_zijkant.JPG

hoe wil je zo'n ding laten sturen ik heb wel interesse ik heb zelf nog een motortje liggen
:D

Jeps, bij zit d'r zo'n hitach 85mg op, dat zijn niet eens de kleinste die er zijn.. de indoor-parkfly'ers hebben NOG kleinere servo'tjes... keuze genoeg dus :)

waar halen jullie die motortje en hoe groot zijn ze, want ik heb nog een klein autotje van tyco stan maar daar is de moter van kapot

wat voor merk, type moter?

oja dat is ook zo maar war wil je de chassis van maken plastic heel dun hout ? want ik wil er wel graag een maken :D

Dit is nu eens interessant :D
Ik d8 eens voor de afwisseling aan een mini bigfoot :D
Zo een klein chassis met dan er van die grote wielen onder enzo :D

ja das ook wel een vet idee lijkt me wel dat je dan toch wel een iets grotere motor erin moet leggen anders krijgt i de wielen iet meer rond he

ronnie

Dennis v. Banning zei:
waar halen jullie die motortje en hoe groot zijn ze, want ik heb nog een klein autotje van tyco stan maar daar is de moter van kapot

wat voor merk, type moter?

het motortje is een 'standaard' mabuchi 180SH motor. Deze worden op 1:18 wagentjes gebruikt maar ook op 1:24... ze kosten iets van 14 euro ofzo.. als je tegen de modelbouwer zegt 'heeft u ook size 180 motortjes' zul je deze waarschijnlijk krijgen...
De winkels waar je 1:18 en/of 1:24 spul kan halen hebben ze zeker liggen...

Het chassis zou ik van carbon of epoxy maken zoals ik gedaan heb, het spul is er goed voor en in verschillende diktes te krijgen... de epoxy moet je misschien bij de electro-boer halen en zelf leeg-etsen (de koper voor het printplaatje eraf halen)...
carbon wordt gelijk een duur verhaal en is voor een prototype zeker niet aan te raden...

En hoe dik zou dat plaatje dan moeten zijn? Na de lol van mijn micro sizer, volg ik dit draadje op de voet ;)
Moet alleen even kijken of ik mijn tuin circuit niet gelijk aan de maat van dit brouwsel moet gaan laten voldoen. Heb de tekeningen dus nog maar even aan de kant geschoven, en kijk eerst even of ik het aandurf om zo'n bakkie te maken aan de hand van dit topic.

Marco.

ik heb epoxy van 1mm dik.. 'k heb ook al mensen met epoxy van 0.5mm dik zien rijden.. en als je dat van carbon doet zal 't helemaal prima zijn.. let er wel op dat bij mijn 1:24 de achtervering inwezen uit de epoxy komt...

Dat lijkt me wel wat, met 56 mph door de straat, moet er cool uit zien!

het is om in huis te rijden .... vergeet dat niet :p

hoe kleiner hoe beter maar het moet proportioneel en betaalbaar blijven

Back