Hi ,
Zoals enkele al weten wil ik al een tijd een truck bodie op een mini-z passend maken.
De 1:32 truck is vandaag gearriveerd , ook heb ik een MR-03 op de kop getikt.
Dus daarmee wil ik het gaan proberen , hoe en wat weet ik nog niet maar dat gaan we in de loop van de tijd uitzoeken.
Ik heb van de MR-03 LM de wielbasis verlengd naar 106 mm je kunt zien dat ik nog een aanpassing moet doen aan de frictieplaat.
De demper komt helemaal te vervallen, maar daar later meer over.
De slottruck heb ik gestript.
De cabine even op het chassis gezet om eens te kijken of het allemaal uitkomt.
Ik heb ondertussen carbon gekocht op Ebay.
Ook heb Pattex Stabilit Express besteld voor het lijmen van de diverse dingen zoals de bodie posthouder er goed in te lijmen.
dus daar is even het wachten op
Na wat dremel en gezagen.
Het achterspatbord op maat gemaakt en de motor veilig gesteld voor latere terugplaatsing.
Het gaat erop lijken.
Op het chassis ..
Ter aanvulling:
Ik heb een enjoy battle motor geplaats om de eenvoudige reden.
Omdat de echt race trucks ook niet zo hard lopen en anders is het niet in verhouding.
Als eerste heb ik de achterspatborden aan de body gelijmd, dit geeft al heel erg veel meer stevigheid aan het geheel.
Daarna het ik kleine stukjes carbon gezaagd en in de openingen van de luchthapper gelijmd
Ook wil ik aan de grill doen.
Ik heb een spatscherm gekocht, die normaal bij het koken wordt gebruikt om het spetteren tegen te gaan.
Daar heb ik een stukje uitgeknipt en deze wordt in de grill gelijmd.
Het gaas in de body gelijmd en daar bovenop een stukje carbon van 1 mm voor de stevigheid en als fundering voor de bodymount aan de voorkant.
Het carbon met het gaas geeft aan de voorkant een mooie look.
Ik heb van een stukje styreen ( ABS plaat ) de bodiemount voor de voorkant gemaakt.
De bodie bevestiging.
Zijn eerste run heeft hij ook al gemaakt.
Wordt vervolgd,
Cya : Jack
Zoals enkele al weten wil ik al een tijd een truck bodie op een mini-z passend maken.
De 1:32 truck is vandaag gearriveerd , ook heb ik een MR-03 op de kop getikt.
Dus daarmee wil ik het gaan proberen , hoe en wat weet ik nog niet maar dat gaan we in de loop van de tijd uitzoeken.

Ik heb van de MR-03 LM de wielbasis verlengd naar 106 mm je kunt zien dat ik nog een aanpassing moet doen aan de frictieplaat.
De demper komt helemaal te vervallen, maar daar later meer over.

De slottruck heb ik gestript.

De cabine even op het chassis gezet om eens te kijken of het allemaal uitkomt.

Ik heb ondertussen carbon gekocht op Ebay.
Ook heb Pattex Stabilit Express besteld voor het lijmen van de diverse dingen zoals de bodie posthouder er goed in te lijmen.
dus daar is even het wachten op

Na wat dremel en gezagen.
Het achterspatbord op maat gemaakt en de motor veilig gesteld voor latere terugplaatsing.

Het gaat erop lijken.

Op het chassis ..

Ter aanvulling:
Ik heb een enjoy battle motor geplaats om de eenvoudige reden.
Omdat de echt race trucks ook niet zo hard lopen en anders is het niet in verhouding.
Als eerste heb ik de achterspatborden aan de body gelijmd, dit geeft al heel erg veel meer stevigheid aan het geheel.

Daarna het ik kleine stukjes carbon gezaagd en in de openingen van de luchthapper gelijmd

Ook wil ik aan de grill doen.
Ik heb een spatscherm gekocht, die normaal bij het koken wordt gebruikt om het spetteren tegen te gaan.
Daar heb ik een stukje uitgeknipt en deze wordt in de grill gelijmd.

Het gaas in de body gelijmd en daar bovenop een stukje carbon van 1 mm voor de stevigheid en als fundering voor de bodymount aan de voorkant.

Het carbon met het gaas geeft aan de voorkant een mooie look.

Ik heb van een stukje styreen ( ABS plaat ) de bodiemount voor de voorkant gemaakt.

De bodie bevestiging.

Zijn eerste run heeft hij ook al gemaakt.
Wordt vervolgd,
Cya : Jack
Laatst bewerkt door een moderator: