Gilbert,
Om te beginnen zijn niet alle tandriemen van dezelfde maat mbt de tandafstand, vb het tandriem uit mijn printer is niet hetzelfde [kleiner van tandafstand] dan die ik gebruik voor mijn rc-auto's [helaas

]
Bij de meeste rc-auto's zijn ze uitwisselbaar, en is de tandafstand 3mm, en zijn verkrijgbaar in verschillende lengte en breedte.
Code's: op de riemen staan verschillende code's, waar ze allemaal voor staan is mij niet bekend, met uitzondering van enkele [heb ik zelf uit moeten dokteren] die ik terug kan brengen naar iets wat ik begrijp.
Voorbeeld: HPI en vele andere maken gebruik van oa deze codering: S3M564. "S3" staat voor de tandafstand, in dit geval 3mm. "M564" staat voor de lengte van de riem in mm, in dit geval 564mm. Aan de hand van deze gegevens kan je het "totaal" aantal tanden bepalen. 564 : 3 = 188 tanden [564/3=188]
Bij oa
http://www.pkracing.nl vindt je vaak in de beschrijving het getal in lengte in mm bij oa HPI tandriemen ook bij sommige andere merken vindt je deze terug. Gewoon even zoeken binnen de site op "belt" [kan ook via de gebruikelijke zoekmachines]
De bijbehorende "pulleys" voor rc-auto's varieren van 13tands tot ergens in de 20tands [niet echt groot dus], maar misschien zijn er nog andere toepassingen bekend, die groter aan kunnen leveren??? Veel succes!!!
m.vr.gr. Per.