T
TanteAnnie
Guest
Ik heb al een tijdje een idee om mijn minibike te verbouwen tot off-road truggy. Ik heb mijn gedachten laten gaan over het gas geven en remmen en dergelijken.. er is niets leuker dan een rc van anderhalve meter lang met wielen van meer dan 20cm hoog. (Mini quad - off road bandjes) zelf gelast frame met een 70cc blok van me mini. Ding gaat met mij erop al 120km/h digitale teller. Zodat het apparaatje voor de heuvels, goede tot zeer goed kracht heeft om de top te bereiken.
-Zo wil ik dus 20cm hoge wielen off road hebben (Misschien zelf sandscoops)
-Goede servo voor op de carb.
-Een servo die sterk genoeg is voor het sturen.
-Uitlaat verbouwen zodat deze mooi in de kap weg gewerkt zijn. (Hij mag best herrie maken)
-4x4 is een vereiste.
-Remmen gaat lastig worden maar ik heb 4 schijfremmen met remklauwen dus in principe moet het na een hoop geknoei wel goed gaan komen.
-Dikke gasveren eronder knallen en het ding tot 10 cm vanaf de wielen omhoog laten komen. (Zodat onderkant kap zoveel watervrij is en echt wat lekkere stukjes kan pakken.)
-Motorblokje weegt iets van 8kg (die 120km/h wordt minder vanwege het 4x4 gebeuren en een andere zelfbouw uitlaat.)
Iemand een leuk idee? misschien voor een leuke kap te maken? Of makkelijke manier voor het frame te maken? iets anders?
Het is een gewaagd idee maar omdat dit ding vooral strax in het zand en modder rijdt komt het wel goed.
-Zo wil ik dus 20cm hoge wielen off road hebben (Misschien zelf sandscoops)
-Goede servo voor op de carb.
-Een servo die sterk genoeg is voor het sturen.
-Uitlaat verbouwen zodat deze mooi in de kap weg gewerkt zijn. (Hij mag best herrie maken)
-4x4 is een vereiste.
-Remmen gaat lastig worden maar ik heb 4 schijfremmen met remklauwen dus in principe moet het na een hoop geknoei wel goed gaan komen.
-Dikke gasveren eronder knallen en het ding tot 10 cm vanaf de wielen omhoog laten komen. (Zodat onderkant kap zoveel watervrij is en echt wat lekkere stukjes kan pakken.)
-Motorblokje weegt iets van 8kg (die 120km/h wordt minder vanwege het 4x4 gebeuren en een andere zelfbouw uitlaat.)
Iemand een leuk idee? misschien voor een leuke kap te maken? Of makkelijke manier voor het frame te maken? iets anders?
Het is een gewaagd idee maar omdat dit ding vooral strax in het zand en modder rijdt komt het wel goed.