Minibike ombouwen tot rc auto

• Topicstarter Topicstarter TanteAnnie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TanteAnnie

Guest
Ik heb al een tijdje een idee om mijn minibike te verbouwen tot off-road truggy. Ik heb mijn gedachten laten gaan over het gas geven en remmen en dergelijken.. er is niets leuker dan een rc van anderhalve meter lang met wielen van meer dan 20cm hoog. (Mini quad - off road bandjes) zelf gelast frame met een 70cc blok van me mini. Ding gaat met mij erop al 120km/h digitale teller. Zodat het apparaatje voor de heuvels, goede tot zeer goed kracht heeft om de top te bereiken.

-Zo wil ik dus 20cm hoge wielen off road hebben (Misschien zelf sandscoops)
-Goede servo voor op de carb.
-Een servo die sterk genoeg is voor het sturen.
-Uitlaat verbouwen zodat deze mooi in de kap weg gewerkt zijn. (Hij mag best herrie maken)
-4x4 is een vereiste.
-Remmen gaat lastig worden maar ik heb 4 schijfremmen met remklauwen dus in principe moet het na een hoop geknoei wel goed gaan komen.
-Dikke gasveren eronder knallen en het ding tot 10 cm vanaf de wielen omhoog laten komen. (Zodat onderkant kap zoveel watervrij is en echt wat lekkere stukjes kan pakken.)
-Motorblokje weegt iets van 8kg (die 120km/h wordt minder vanwege het 4x4 gebeuren en een andere zelfbouw uitlaat.)

Iemand een leuk idee? misschien voor een leuke kap te maken? Of makkelijke manier voor het frame te maken? iets anders?

Het is een gewaagd idee maar omdat dit ding vooral strax in het zand en modder rijdt komt het wel goed.

Bike ombouw

Micropuller,

Ik vraag me af of ik iets noodzakelijks heb gemist.
Of er moet iemand met een bepaalde ervaring met bepaalde onderdelen die goed te gebruiken zijn.

Of heeft iemand spareparts???

@ Sleurhutje,

Het werkt niet, hij zegt bij mij video not longer available. :agrue:

Heb je nog een goede link ben wel benieuwd

Edit: bWkZoB3Epgo zo heet het filmpje.. en kon hem vinden op joetjoep
Lijkt mij een zeer goed vervoersmiddel nou nog een manier om je bier koel te houden!!! :bday:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Sleurhutje,

Het werkt niet, hij zegt bij mij video not longer available. :agrue:

Heb je nog een goede link ben wel benieuwd

Edit: bWkZoB3Epgo zo heet het filmpje.. en kon hem vinden op joetjoep
Lijkt mij een zeer goed vervoersmiddel nou nog een manier om je bier koel te houden!!! :bday:
Linkje aangepast naar een ander vaag kopietje. JoeTjoep is ook niet meer wat het geweest is, oudere filmpjes gaan wel vaker de mist in. :? :evil:

Het mooie van het bouwen van zo'n ding is dat als je het kratje leeg gezopen hebt tijdens het bouwen, je het als zitje kunt gebruiken als-ie leeg is. :rolling:

Haha deze is ook leuk om te bouwen :

Paar kabels en servo's erop en hoppa....

Maar ergens had ik gelezen een tijd terug dat (elektronische) ontstekingen van brommerblokken kunnen storen op de ontvanger ?

Je zou niet willen dat zo'n ding op hol slaat....

Haha deze is ook leuk om te bouwen :

[ youtube]ezBG3zZwU1M[/youtube]

Paar kabels en servo's erop en hoppa....

Maar ergens had ik gelezen een tijd terug dat elektronische ontstekingen van brommerblokken kunnen storen op de ontvanger ?

Je zou niet willen dat zo'n ding op hol slaat....
Dan zou dat ook het geval moeten zijn bij bigscales. Zelfde manier van ontsteken, met een ontstekingsspoel en een bougie die vonkt... :? ;)

Je zou er van uit kunnen gaan dat die blokken er op gebouwd zijn en reeds ontstoort bij die bigscales.
Ik kan het fout hebben hoor.
Maar die minibike blokjes zijn zo goedkoop dat mijn vermoedens anders zijn .
Of je moet praten over de echt duurdere typen mini bike's

Laatst bewerkt:
Je zou er van uit kunnen gaan dat die blokken er op gebouwd zijn en reeds ontstoort bij die bigscales.
Ik kan het fout hebben hoor.
Maar die minibike blokjes zijn zo goedkoop dat mijn vermoedens anders zijn .
Of je moet praten over de echt duurdere typen mini bike's
Bij bigscales is de ontstoring 0,0. :nooo: Dus als er iets zou moeten storen, dan is het zo'n 23-30cc blokje wel. ;) Van de 12 gasten die bij ons rijden/reden in de afgelopen 1,5 jaar, heeft er nog geen één storing gehad als gevolg van de ontsteking (wel t.g.v. defecte ontvangers of antennes).

Hahaha die filmpjes zijn echt geweldig!

Maar een failsafe is idd een heel goed idee (Just in Case)

Weer iets om erbij te zetten op het onderdelen lijstje

Op youtube zag ik laatst ook enkele mini-quads staan die naar rc werden omgebouwd. Die persoon had de plastic body eraf gehaald en zo bleef er enkel nog het buizenframe over, met motor, ophanging en wielen. Het stuur had hij ook weggehaald en een bigscale servo in de plaats ingebouwd. Dit ging, in combinatie met een getunede uitlaat, heel goed.
PS: mocht je nog op zoek zijn naar een failsave, heb ik er nog eentje voor je te koop ;).

Failsafe er tussen maar ;)
Nee, nog beter is nuRPDy_MaTI[/media] killswitch, eventueel gecombineerd met de failsafe, op een extra kanaal. Omdat je een onsteking hebt, kunt je de bougie kortsluiten. Geen vonkjes, geen draaiende motor. Dus zelfs in het geval er een mechanisch defect is (defecte gasservo, gasklep die blijft hangen t.g.v. zand en vuil of dergelijke), dan kun je vanaf je zender met een druk op de knop de motor uitschakelen. Da's pas echt een fijne gedachte als 13kg geweld er vandoor gaat. :D

Fail save wat kost dat dan??

-Killswitch is idd een zeer goed punt om te onthouden want zoals je zegt en die 13kg komt op je af gesjeest ben je wel vrij zuur..:pim:

hmm sorry maar ben ik de enigste?

Iemand die niet weet hoe het chassis te bouwen? Die wil zo;n gevaarlijk project gaan bouwen?

120kmh per uur op een mini bike? 70cc of niet een volwaardig 6 bak haalt met 70cc amper de 120.

P.S.(kom alsjeblieft niet met groot praat aan van ja mijne loopt wel 180.. vraag maar aan elke willekeurige monteur of het mogelijk is zonder elke dag naar de werkplaats te moeten).

Ik betwijfel ten zeerste of de TS voldoende kennis in zich heeft om dit te kunnen bouwen en kan je nu al vast op papier geven dat er bij ongelukken (truggy rijd op een hagelnieuwe corvette c6 in) de verzekering niet thuis zal geven.

Dit soort projecten zijn een stuk gevaarlijker dan een 1/8 autotje. Er komt hier veel meer discipline bij kijken en ervaring.

sarcasm.jpg

cheetah jaloers!

Kom eens bij Tom Coronel kijken, hoe hard die dingen voorbij komen scheuren. Vooral als men er niet op zit scheelt dat zeker in snelheid. Zoek bij google eens op sendai nunchaku en blata minibikes.. misschien kan je dan wel normaal reageren. Daar doen we scheuren dus mocht je in de gelegenheid zijn kan je zien dat ding sneller optrekt dan jou auto/fiets/scooter en eerder op de 120 zal zijn.

Quote: "vraag maar aan elke willekeurige monteur of het mogelijk is zonder elke dag naar de werkplaats te moeten"

JA!~dan moet je het wel goed doen en de tijd ervoor nemen.

Quote: "120kmh per uur op een mini bike? 70cc of niet een volwaardig 6 bak haalt met 70cc amper de 120."

6bak? 6bak? iemand? wat zit je nou te bazelen man. Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar goed.

En als je niet te voorbarig was geweest met je antwoord, en je had gewoon ipv je mond open te trekken gelezen wat er in mijn opening staat ("mijn minibike te verbouwen tot off-road truggy").

Ik ben zelf monteur en sleutel zelf aan die zooi..
Dus ook dit zal ik wel weten. Je doet het zeker niet goed als je elke dag

Dus denk ook niet dat zo een loos voorbeeld als een c6 ergens off road staat.
Of je hebt geen verstand van auto's.
Denk ook niet dat ik me de les laat voorlezen door een simpele die zelf denkt dat hij alles is. Dat is groot spraak.
Ook jij hebt moeten leren met rijden en dergelijken. Dus welke mafkees behalve jij die dit onverantwoord vindt gaat gelijk vol uit scheuren hiermee.

Als je meer onzin te vertellen hebt moet je dat maar eens doen, dan kan ik je nog meer uitlachen..

Nog 1 Tip: BEGRIJPEND LEZEN IS NIET MOEILIJK! DISCIPLINE ZAT! Je komt net kijken man...

Ik heb geen grootspraak, en als het klaar is rij ik lekker off road en jij niet. bijdehand!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back