minifan in combinatie met AP-29LV motor

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Wie heeft er ervaring met deze combinatie op 10 cellen. Wat is het stroomverbruik en de stuwdruk?

Theo ik heb hem in Motocalc uitgeprobeerd en het motortje met de BB uitvoering en 4229 rpm/volt zat op 34.3 A en 27.8 oz bij 33863 rpm met 10 X RC 2400.
De Kyosho AP-29L met 4099 rpm/volt zit op 25.4 A 19.8 oz bij 28556 rpm
Kyosho AP-29 29T#22 zat op 29.6 A 25.8 oz bij 32606 rpm
Die AP-29LV rpm stond er niet bij, waar zou die V voor zijn? Ik heb zelf met de Kyosho F-16 gevlogen met 8 cellen en dat was volgens Kyosho de goede combinatie maar het motortje was na een vluchtje of 15 helemaal op, hij trok dan ook 25 A

Dank je Ben.

Ik weet niet welke motoren er precies in het model zitten maar wel dat het die Kyosho motor moet zijn.
Het model waar deze combo's inzitten is een volglas Hobby-land ME-262 met een spanwijdte van 125 cm en een vliegklaar gewicht van 2,2 kilo.
Vanmiddag enkele metingen kunnen doen met de te gebruiken accu 10x GP 3700 en ik zit nu op ongeveer 43 ampere voor 2 motoren. De stuwdruk voelt best wel goed aan. Als deze motoren kapot zijn dan gaan we nadenken om hem te voorzien van borstelloze motoren, maar dan moet alles dubbel en gaan we gelijk over op lipo's.

Nu nog een starthelling maken en zorgen voor een startelastiek en we kunnen het model gaan invliegen. Waar en wanneer ik dat ga doen dat weet ik helaas nog niet.

Back