minimag bouwverslag!!!!

gisteren weer flink wat dingetjes gedaan

MX-12!!!!!!

vleugel met stickers

en natuurlijk ook de rudder en het hoogte roer

zo goed???

de ontvanger heb ik in een soort van schuim gepakt tegen de schokken

tot nu

Ziet er goed uit hoor! Dat schuim om je ontvanger is niet echt nodig, maar kan nooit kwaad... hop in elkaar lijmen dat ding, 't is morgen schitterend vliegweer als het goed is ;)

tsja.
ik kan er pas in de voorjaars vakantie mee vliegen, omdat
de modelbouwwinkel de lader, de motor en de accu nog niet had

Vliegt dat ding nu nog niet? De mijne vloog ongeveer 2,5 uur nadat ik de doos had :P

En.. motor niet hebben?! De motor wordt meegeleverd, zit in de doos..

Een modelbouwwinkel zonder accu's of een lader?!

HEZIK

dit heb ik neit gezegd!!!
de modelbouwwinkel had de motor (roxxy 2827-26) niet op vooraad!!!!
de ultramat 10 (lader van graupner) ook niet op vooraad!!!!
de accu (2200 MAH LIPO) ook niet op vooraad!!!

snap je??

die ga ik binnenkort halen maar had alvast wat meegenomen!!

snap je??

en ik ga de standaard motor uit de set ruile tegen de
roxxy 2827-26 !!!!

ok?????????

daarom kan ik nog niet verder komen!!!!

....

ik krijg van de aht modelbouw een roxxy-2827-34 voor
hetzelfde geld als de 2827-26!!

heb gehoord dat hij precies dezelfde maat had,
maar meer power,
zuiniger,
maar wel zwaarder
5gram ofzo

klopt dit??

ik dacht dat hij zwaarder was omdat hij iets meer wikkelingen had :oops:
en meer power heb ik niet gezegd trampo :P

ma ik keek ook ff in m`n blaadje van de 26 maar zie het nu ook ja...(staat de 34 ook in )

ff weer wat vragen

op graupner.com had ik LIPO's gezien. gewooon ff rondgekeken.
ik zag daar een: plus + draad, een min - draad, en nog allemaal kleine draadjes in eén stekkertje.
waar zijn die kleine draadjes voor aan dat stekkertje?
ik hoef toch alleen de plus en de min aante sluiten op de regelaar??
moet de regelaar in poort één van de R700??

en ten slotte
de 2827-34 heeft toch evenveel power als de 26?
er staat in de handleiding namelijk een ander toeretal. (op robbe bij de roxxy motoren handleidin)

Die andere draadjes in dat stekkertje zijn voor de balancer, dat is voor het opladen van de lipo en heeft niets te maken met de regelaar.

Toerental en vermogen zijn twee verschillende begrippen. Een hoger toerental betekend niet persé meer vermogen en vice versa.

Volgens de robbe site zijn beide motoren 57 gram en leveren beide 110 Watt. Ze zullen elkaar dus niet veel ontlopen.

Beide motoren zijn zeer geschikt voor de Minimag; de 34 is meer voor trekkracht en zou je ook goed kunnen gebruiken in een zware shockflyer a la Superzoom. De andere is iets meer op snelheid getuned en zal daardoor een kleine prop sneller kunnen laten draaien.
In het oorspronkelijke Minimagdraadje zie je hoe ik bij mijn Mag de 34 heb ingebouwd, incl. foto. Als je de zoekfunctie had gebruikt i.p.v. een zinloos nieuw draadje was gestart, was je die al lang tegengekomen (draadje over de Superzoom bijvoorbeeld). Maak je geen zorgen over het gewicht van die Roxxy's; je kan dat goed gebruiken, want pas met een 2200 mah lipo had ik geen lood in de neus nodig.

Ja, dat de voltage in elke cel gelijk is en niet dat de ene cel 3,5 is de andere 3,6 en de 3e weer 3,7 oid. Je kan hem ook gewoon via de gewone connector opladen met een lader die geschikt is voor lipo's, maar je hebt ook speciale balanceer laders, die laden vaak wel langzamer, maar dan is het voltage in elke cel wel gelijk.

leuk dingetje

hebbie al gevlogen ? de krokus vakantie is nu toch of
vergis ik me

ps luxe zender hoor ik moet het nog steeds met f14 doen :P

Back