minimag vol gas

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo.

als mijn minimag vol gas draait stopt hij na een tijdje. Als ik de gasschuif dicht doe, en daar weer open loopt de motor weer.
dit is niet de bedoeling volgens mij.
wie heeft de oplossing voor dit probleem?

groetn ferdinand

Geef je setup es, dan weten we al wat meer ;)
Ik heb de Minimag ook, maar dat probleem heb ik nog nooit gehad :?

Mvg
L4nc3r :wink:

welke motor, welke accu, welke regelaar zonder dat kunnen we je niet helpen. Er zijn zoveel mogelijkheden die dan ook gaan meespelen.

Dit is nu je 2e topic over je minimag, de eerste was deze:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=61229&highlight=

Ook daar plaats je al een vraag die niet goed te beantwoorden is zonder dat wij weten welke motor, welke regelaar, enzovoort. Daar werd je er ook al op gewezen.

Hier doe je precies hetzelfde. Dat gaat niet opschieten op deze manier, straks hebben we 100 topics over jouw minimag met allemaal vragen waar niemand antwoord op kan geven, omdat je niet voldoende informatie geeft.

Let wel.. het is in je eigen belang om wat meer informatie te geven, je wilt immers graag antwoord op je vraag. Zoals het nu is, kunnen wij dat gewoon niet geven, we kunnen alleen een beetje gokken en de meest voorkomende zaken aangeven.

Dus.. open niet voor elke kleine vraag een nieuw topic en GEEF INFORMATIE ;)

Je zegt in het andere topic bijvoorbeeld geen handleiding van je regelaar te hebben. Van de meeste regelaars kun je de handleiding echter gewoon downloaden.

Dan je vraag.. zoals gezegd, zonder meer informatie kunnen wij niet echt een zinnig antwoord geven. Mogelijke opties:

1) onderspanningsbeveiliging van je regelaar. Veel regelaars hebben een beveiliging voor als het voltage van de accu onder een bepaald niveau zakt. Vaak is het daarbij zo dat dan de motor uitgezet wordt, je op de zender even naar stationair moet gaan, alvorens je weer gas kunt geven. Dat is zo gedaan zodat je weet dat er iets aan de hand is, maar nog wel kunt vliegen 'tot het landen'. Bedoeling is dan dus dat je direct landt.

"maar mijn accu is helemaal niet leeg". Dat kan. Het kan zijn dat je regelaar op een verkeerd accutype ingesteld staat en daarom bij een verkeerd voltage gaat ingrijpen.

2) oververhitting van je regelaar. Als je een regelaar te lang op z'n piekvermogen belast, kan hij te warm worden. De meeste zijn hier (wederom) tegen beveiligd.

Dat zijn de twee meest waarschijnlijke oorzaken. Wil je echt zinnige antwoorden, VERTEL DAN EENS WAT MEER OVER JE TOESTEL ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back