Bouwverslag Miniquad

2.1 lens is wel heel erg fisheye om ermee te vliegen. Vind ik persoonlijk.

Ik vind persoonlijk dat de fisheye bij 2.1mm (150 graden) lens zeer goed meevalt. Als je er echt op gaat letten zie je wel dat er een "beginnend" (dus zeer minimal) fisheye effect is. Dat stoort misschien als je vette youtube filmkes wilt maken, maar tijdens het FPV vliegen merk ik daar niets van.

Ik vind persoonlijk dat de fisheye bij 2.1mm (150 graden) lens zeer goed meevalt. Als je er echt op gaat letten zie je wel dat er een "beginnend" (dus zeer minimal) fisheye effect is. Dat stoort misschien als je vette youtube filmkes wilt maken, maar tijdens het FPV vliegen merk ik daar niets van.
Ik heb niets tegen fisheye zelf, maar bedoelde er eigenlijk wat anders mee. Voorwerpen die 10meter ver zijn lijken wel 50meter ver. Met andere woorden....als je met wat snelheid wilt vliegen ben je zo goed als blind. Voor hover werk is het misschien de beste lens.

Gewoon 37 mm spacers bestellen op Ebay. Netste manier om het probleem op te lossen. Rommelen met de camera is meestal niet een heel goed plan.

Voorbeeldje:
M3 37mm Aluminum Alloy HEXA Spacer w Inner Thread Red 10 Pack GE | eBay
Dat kan zeker nog een opties zijn, zeker omdat deze waarschijnlijk sterker zijn dan de originele. Neemt niet weg dat de behuizing waarschijlijk ook wel een mm dunner kan zonder echt functieverlies.

Ik heb de camera nu met 2.8mm lens besteld, en ben nog aan het kijken of er een 2.1 in kan. Misschien dat ik er 1 tegenkom op ebay, dan kan ik altijd nog wisselen.

Ik heb niets tegen fisheye zelf, maar bedoelde er eigenlijk wat anders mee. Voorwerpen die 10meter ver zijn lijken wel 50meter ver. Met andere woorden....als je met wat snelheid wilt vliegen ben je zo goed als blind. Voor hover werk is het misschien de beste lens.
:cool: Meer snelheid... voorlopig vlieg ik nog als een bejaarde olifant..:(

Camera is binnen. En zoals al voorspeld was door iemand.. past net niet, kom een mm te kort dus ik denk dat ik onder de 4 voorste spacers toch maar een ringetje leg, dan past hij wel.

Ik krijg alles wel gemonteerd, alleen staat dan de bovenplaat een stukje rond, en onder hoge spanning. Bij een crash krijgt die het dan extra te verduren.

Probleem is al opgelost.
Ik keek nog even naar het 1e frame:
2014-11-26122647_zpsab7186bd.jpg

En daar blijken de spacers 37mm van te zijn, in tegenstelling tot de 35mm van dit frame:
2014-12-04093334_zpsd2888cb5.jpg

Dus op het moment dat ik het carbon frame ga opbouwen gewoon alles overzetten, inclusief de spacers.

Ik dacht dat je alles op de ZMR250 ging bouwen... Zie ik dat het op de andere zit. :D Zat met spanning te wachten wat je layout zou zijn en het totaal gewicht van de quad.

Heb ik wel even over getwijfeld, maar dit was de eenvoudigste oplossing, ik hoop eerst een tijdje met deze te kunnen vliegen, en eventuele nieuwe ideeën meteen op de volgende build uit te kunnen werken.

Of deze moet ik snel aan barrels vliegen, dan moet ik wel.8)

Vandaag nogmaals een poging gedaan, met de nieuwe camera. Beeld is wel wat beter, maar het gaat nog lang niet lekker. En nadat ik hem voor de 4e keer de grond in had geboord vond 1 motor het wel mooi geweest, stond alleen maar te rammelen (snel links/rechts), dus ik was klaar. Toch eens op zoek naar een fatsoenlijk stuk grond dat niet bestaat uit vette natte klei. :(

Thuisgekomen alles schoon geblazen met perslucht en de props er af gehaald, motors getest, en alles werkt weer normaal :confused:

Prop liep niet aan, en motor liep ook vrij. Toch iets van vocht wellicht.

Back