Minischuurder

• Topicstarter Topicstarter ThoFri
  • Startdatum Startdatum
T

ThoFri

Guest
afb12833.jpg

Een tip van collega modelbouwers : hoe maak je zelf een minivlakschuurder ?
Heel simpel : neem de versleten kop van een elektrische tandenborstel en snijdt de borstels zo goed mogelijk af. Plak nu op de kop een stukje rubber om de kop flexibeler te maken. Op de rubber wordt nu met dubbelzijdig kleefband een stukje schuurpapier geplakt. Wil je echt het onderste uit de kan dan maak je het rubbertje in driehoekvorm. Je kan dan het schuurpapier in driehoekjes knippen waardoor je zelf in de kleinste hoekjes kan komen met dit handig apparaatje.

hop, gerard gaat op zoek op zolder naar zijn kerstpakket van 2 jaar geleden :)

Wel een goed idee. Neem wat oude bostelkoppen en maak een universele schuurmachine!!!!!!

Tip haal wat klitteband en gebruik dat ipv dubbelzijdig tape, dan kun je je papiertjes makkelijker wisselen

Aldi heeft die dingen zoms in de aanbieding. Ze gaan snel stuk in het water (dus als tandenborstel minder geschikt) maar zo wel erg bruikbaar ;) Stukje vilt erop, poets middel en een mini poets machine :)

Zo, vanavond lekker wat geprut met wat borsteltjes...

De kombinatie met 3M klitteband werkt erg goed (is maar 0.7 mm dik, en 'plakt' toch lekker).

• * Haartjes niet TE kort afsnijden (heb je het rubbertje niet nodig).
    * Klitteband verlijmen op het restant haartjes (zachte kant klitteband in de lijm!)
    * Strook klitteband goed verlijmen op het schuurpapier, en goed laten drogen (papier wordt vochtig, schuurkorrels laten dan los).
    * daarna op maat rondjes knippen
    * door het klitteband kun je makkelijk vervangen, en verschillende soorten schuurpapier gebruiken

Een andere borstel gebruik ik zoals hij is om op moeilijk bereikbare plaatsen te poetsen, en om het dunne stof van het schuren uit de naadjes te verwijderen.

al met al begint het hier toch aardig op een (tand)artsen-praktijk annex operatiekamer te lijken:

- Elektrische tandenborstel met 2 opzetstukken
- ronde en rechte tandarts-haken
- ronde mondspiegel
- tandarts boortjes
- operatie-scharen
- diverse soorten pincetten (recht en gebogen)
- scalpels en scalpel-houders
- hechtnaalden (gebogen)
- afzuiging(suction :-)) (verbouwde stofzuiger)

Wat mis ik nog ? (hints, anyone?)
;-)

grtz
Bouke

Klitteband van 3M:
klik hier

Bouke ik zie dat jij zo wat kan bijbeunen als tandarts, dus vandaag je eigen aanprijzen op Ebay en dan kun je dat geld weer in je hobby steken.

Hoi Bouke,

als ik je lijstje eens overloop zie ik dat er toch nog een voorname zaak ontbreekt. Daarom stel ik voor om toch een kunstgebit aan te schaffen voor op te oefenen. :P :P :P
Je weet maar nooit waar het goed voor is.

ThoFri

ThoFri:
Ik ben al halverwege... :-(

en nee, ik ben niet aan het oefenen geweest ...
;-)

Anyways, wat ik nog wel bedacht heb is of het mogelijk is om van eenzelfde opzetstuk een mini-decoupeerzaagje te maken.

Het overkomt me regelmatig dat ik op lastig bereikbare plaatsen een klein stukje weg moet zagen (randjes van beplanking, tussenschotten, e.d.) waar je niet makkelijk met de huidige Dremel-tools kunt komen, of waar ze teveel (grof) geweld gebruiken.

Met een klein zaagje (die voor je in de scalpelhouder) en zo'n borsteltje moet toch met wat handigheid een electrisch zaagje te maken zijn lijkt me.
Heeft iemand hier al eens mee gestoeid, ervaring in dit soort fijn-techniek die me kan vertellen of het zinnig is hiermee te gaan prutsen?

OF is er wellicht zo'n ding al op de markt, en heb ik het gewoon gemist? :-)

grtz
bouke

Dat schuurmachientje komt goed uit, die van mij is overleden en ik moet buiten nog de raamkozijnen doen........

Back