MiniVbar governor hulp gevraagd

hallo mede modelbouwers

ik vlieg nu een tijdje met een 450 pro op 6s met een castle ice 50 esc.

nou wil ik een keer de governor gaan proberen maar nu komt het.

ik heb geen aansluitingen meer in de minivbar en zag op internet verhalen over een Ykabel maar dan ??????

of is dit alleen mogelijk met een Sbus ontvanger.

ik hoop dat iemand me kan helpen met het aansluiten en het maken van een Ykabel.

gr ronald

Je kan de phase sensor zo in RX-A v.d. vBar stoppen, no problem.

De genoemde Y-Kabel is voor een eventuele BEC Slave, die kan in elke poort, echter niet in de RX-A.

Een Y-Kabel wil simpelweg zeggen dat je om het even welke poort neemt, en de + en - aansluiting daarvan gebruikt om 1) naar je servo te gaan, en 2) naar de slave van je BEC. Zo lang je de signaal draad maar met rust laat, kun je elke poort voor je BEC Slave gebruiken, behalve RX-A.

Als je een Castle Creations Edge hebt kun je de witte draad (AUX) zo in de RX-A poort stoppen. In de software geef je dan aan dat RPM output moet worden uitgestuurd.

Heb je een ander type regelaar, moet je bijvoorbeeld een Hyperion Phase Sensor of gelijkwaardige kloon kopen (hobbyking bijvoorbeeld). Die kun je aan de ene kant op 1 van je motordraden monteren, en aan de andere kant is het signaal dat in RX-A van de vBar kan. Probleem daarbij is (volgens mij) dat hij 5Volt nodig heeft om als voedingsspaning te fungeren. Tenzij je BEC op 5Volt is ingesteld, kun je die spanning dus nergens vandaan halen. mrMel heeft een mooie vid geplaatst waarbij hij uitlegt dat je de 5Volt met (alweer....) een Y-Kabeltje uit de Spektrum Satelite poort vandaan kunt halen. Het is even inlezen in de materie, maar het loont de moeite. Ik gebruik de vBar Governor in combinatie met een Castle Creation Edge, en het werkt echt perfect. De moeite zeker waard!

Je kan de phase sensor zo in RX-A v.d. vBar stoppen, no problem.

Mits deze natuurlijk niet gebruikt wordt voor de receiver input (aileron, elevator en rudder)
En let er zoals gezegd op dat het voltage niet hoger is dan 5V!

De genoemde Y-Kabel is voor een eventuele BEC Slave, die kan in elke poort, echter niet in de RX-A.

Dat klopt, echter wordt er hier bedoelt een Y-kabel die zowel het SBus (of een andere single line) signaal als input heeft en ook de phase sensor van energie voorziet (let wel op de 5V limiet)

Oke thanks allemaal ik zal eerst op zoek gaan naar een 6203 sb ontvanger en dan de vbar gov gaan gebruiken.....

Bedankt voor de tips.

Gr ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Back