Minthrottle

Beste forumleden,

Ik gebruik een Crius AIO pro v1.0 (Chinese versie van HK) en gebruik hierbij multiwii firmware. Nou vindt ik de Minthrottle een beetje hoog als ik hem arm (Hij komt net niet van de grond af). Ik heb hem nu op 1150 staan maar kan dit misschien ook lager?

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan lager.
Met je minthrottle stel je dus af hoeveel toeren dat ie gaat draaien op het moment dat je armt/gas geeft.
Probeer 1100 eens.

Ja, dat kan lager.
Met je minthrottle stel je dus af hoeveel toeren dat ie gaat draaien op het moment dat je armt/gas geeft.
Probeer 1100 eens.

Ik wil het liefste zo een laag mogelijke waarde maar had gelezen dat hij een minimale waarde nodig heeft anders stallt de quad. Ik zal zo even kijken hoe 1100 werkt. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Een andere optie is om het helemaal uit te zetten (ik zou niet anders willen). Via motor_stop kun je er voor zorgen dat de props helemaal niet gaan draaien als je armed.

Dat zou ik je aanraden maar de meningen zijn sterk verdeelt hierover

Haha world citizen:lol: zullen we het er gewoon op laten motorstop aan of uit naar eigen wens af te stellen:lol:

Haha, is inderdaad persoonlijk maar ik vind motor_stop aanzetten ook prettiger....:) Aan de andere kant is het ook weer zo dat het hierdoor wel onduidelijker is of je al dan niet gearmd hebt....!

Maar de minthrottle van de topic starter kan inderdaad een stuk lager...ik zou het zo zetten dat je motoren gewoon allemaal zachtjes draaien. Motor_stop aan of uit is vervolgens een persoonlijke kwestie:)

Inderdaad...en daarna je quad op een helm zetten zodat je in de zomer wat koeling hebt als je de helm op doet ;-)
Haha dan gaat iedereen vanzelf ook uit de weg als ik in de stad loop! :p

Dus het maakt niet uit wat de minthrottle is? En moet ik dan nog de mincommand hier voor aanpassen? (Nu op 1000)

nee de mincommand kan je zo laten staan (als het allemaal zo werkt als je wilt). Minthrottle moet je gewoon verlagen totdat de props zo hard draaien als je wilt bij minimale input. Ligt aan je motoren en je voorkeur hoe laag je deze zet.

Even voor de zekerheid:
minthrottle geeft dus het minimale PWM signaal aan wat naar de motoren gestuurd wordt door je FC. als je deze op 1100 zet bijv, gaat er een PWM signaal van 1100 uS richting de motoren.

In dit geval is het dus: hoger uS signaal is harder draaien (waarbij je rond de 1500 zal moeten hoveren en bij 2000 vol gas hebt). Dus liever te laag beginnen dan te hoog...zeker als je geen motorstop gebruikt. als je dus 1500 instelt zal je quad gaan hoveren zodra je armt....(zou overigens kunnen dat er in de software een beveiliging ingebouwd zit....weet ik eigenlijk niet en ga het ook niet uitproberen:D)

Een andere optie is om het helemaal uit te zetten (ik zou niet anders willen). Via motor_stop kun je er voor zorgen dat de props helemaal niet gaan draaien als je armed.

Dat zou ik je aanraden maar de meningen zijn sterk verdeelt hierover

Ook bij het gebruik van de motorstop functie is het belangrijk om de min throttle goed in te stellen. Het is namelijk ook de minimale waarde die de flightcontroller gebruikt tijdens het vliegen. Bij een te lage waarde kan het dus zijn dat je motor helemaal stil komt te vallen bij het maken van extreem scherpe stuurcorrecties.

Min Throttle is de laagste waarde waarbij je motoren in een soepel en constant toerental draaien. Bij mij is dat 1070 ongeveer, maar waarschijnlijk is 1100 ook goed.

Motor stop functie staat verder los van de min throttle. Is alleen jouw voorkeur of dat je de motoren de min throttle waarde wilt laten draaien met het gas dicht of dat je de motoren uit wilt hebben met gas dicht.

Ook bij het gebruik van de motorstop functie is het belangrijk om de min throttle goed in te stellen. Het is namelijk ook de minimale waarde die de flightcontroller gebruikt tijdens het vliegen. Bij een te lage waarde kan het dus zijn dat je motor helemaal stil komt te vallen bij het maken van extreem scherpe stuurcorrecties.

Min Throttle is de laagste waarde waarbij je motoren in een soepel en constant toerental draaien. Bij mij is dat 1070 ongeveer, maar waarschijnlijk is 1100 ook goed.

Motor stop functie staat verder los van de min throttle. Is alleen jouw voorkeur of dat je de motoren de min throttle waarde wilt laten draaien met het gas dicht of dat je de motoren uit wilt hebben met gas dicht.
+1

Correcte minthrottle setting geeft je ook de beste throttle resolutie. Een te hoge minthrottle kan je hover moeilijker maken bijvoorbeeld.

Mijn minthrottle staat op 1100 maar als ik arm staat alles uit en pas als ik over de helft zit beginnen ze allemaal te draaien...

Met de motor test functie van Baseflight (als dat voor Multiwii ook beschikbaar is) is de minthrottle en de arm functie goed te testen

Ideaal om het exact goed te krijgen ;)

Back