Miraculeuze landing ...

Nee, we gebruiken gewoon dat nieuwe witte boekje voor de Nederlandse taal. Die klojo's van dat groene boekje weten totaal niet wat ze doen en verloederen de Nederlandse taal.

Wel diep respect voor deze man :worship:

(doe mij inderdaad ook maar het witte boekje ;) :P )

:puppydogeyes: Eerst de vaktaal uitleggen: `Is die piloot blij dat er geen ground fog hing. GRONDMIST Lijkt me balen om dan de baan op te zoeken zonder VOR's, VHF OMNI DIRECTIONAL RANGE outer of inner markes BAANMARKERING MET RADIOSIGNALEN of ILS. INSTRUMENT LANDING SYSTEM, AUTOMAAT OM MET 3 GRADEN AANVALSHOEK OP DE LANDINGSBAAN TE KOMEN Lastig om dan de glide slope GLIJPAD, STANDAARD 3 GRADEN, LONDON CITY AIRPORT WIJKT ER VANAF MET 5 GRADEN...te vinden naar de treshold BAANDREMPEL he!!

Ik vraag me trouwens af of de AP/FD AUTOPILOT - FLIGHT DIRECTOR nog werkte. zo ja dan zal het hem toch hebben kunnen helpen met het zoeken naar de baan.

ook knap van de toren hoor. Ik neem aan dat hij nog we gewoon een werkende Radiostack SOORT BOEKENPLANK IN DE NEUS MET ELECTRONISCHE APPARATUUR VOOR DE VLUCHTUITVOERING had dus ook comm channels. Alhoewel ik niet weer of die zender wel in de neus zit.`

Nog een filmpje om een en ander te illustreren, de weerradar in de neus van het vliegtuig kan worden bestuurd met een pookje, op een schermpje in de cockpit zijn dan eventueel gevaarlijke gebieden in het rood aangegeven. Naast het ongemak voor de passagiers is er nog de vliegtuigconstructie die er te hevig van langs kan krijgen.

We kijken naar de beelden... (van een vliegveldradar, handig om te zien hoe het weer zich daar aan het verhouden is)

http://www.alexisparkinn.com/photogallery/Videos/2006-5-5_FedExDiversions.wmv

Back