Mirage 2000-5

mirage_05.jpg

Hallo!

Een tijd geleden heb ik van iemand de Mirage 2000-5 overgenomen.
Dit oude model is in 2000 op de markt gebracht. Het is ontworpen voor een speed 400 motor en een loodzwaar NiCd pakket.

Het is nu 2006, dus dat kan natuurlijk lichter en sneller! 8)

Artikel Mirage 2000-5
Met dank aan Jorrit

Ik vraag me alleen af wat een beetje fatsoenlijke aandrijving zal zijn.

Ik heb nog een 3s1p Kokam 740 HD pakket (20C).

Snelle Fietsbel er op?
Of investeren in een betere motor en accu?

En welke prop hoort daarbij?

Ik heb geen fietsbel ervaring, dus ik heb ook echt geen idee wat ik er van kan verwachten.

Als iemand suggesties heeft, of ervaringen met dit of soortgelijk model, dan hoor ik ze graag!

Joost

Hé, dat artikel komt me bekend voor. :)

Ik heb sinds kort de Typhoon 6/15 met Tsunami 10, die draait op 3s1p een Graupner Cam 5,5x5,5. Deze setup levert aardig wat vermogen, zeker voor een Sp400 model als de Mirage denk ik. Als je niet teveel geld uit wil geven én al een 10A regelaartje hebt liggen, dan is de Typhoon zeker een optie. Althans, als je hem weet in te bouwen. Als buitenloper moet je hem van vooraf bevestigen, dus je zal een bevestigingsplaatje rond de motor moeten construeren.

Volgens mij ga je aan dit model nog wel plezier beleven. ;)

Hallo Joost,
Bij ons in Tilburg vliegt iemand al een tijdje met een 16/15/3 en 3 X 2000mAh. Dit gaat echt heel erg snel, en ik snap nog steeds niet dat dit depron parkvliegertje nog niet uit elkaar gefluterd is.
Vorig jaar in Venray zag niemand dat stuk epoxy met wat depron eronder liggen, totdat lowie er mee ging vliegen, toen vielen de monden open.

Als je wat meer power wilt zou ik een Typhoon EDF 3W(of Warp 3turns) overwegen.

Op 3lipocellen trekt dit met een 4,7x4,7 ongeveer 30A.

Vliegt lekker rap.

Hey

Ik heb ut zelfde vliegtuigje,
Vliegt lkkr vlug met mega 16/15/4 en 3s 2000 mAh

Groeten Marten

Die Mega 16/15/3-4 etc is natuurlijk een erg mooie optie, maar het gaat hier om een budgetadvies. Een fietsbel zetten tegenover met bovenstaande motoren is natuurlijk iets als appels & peren vergelijken. Een Mega kost zo'n €80,- + minimaal 30A regelaar van €80,- en daarnaast een 2000mAh LiPo pakket die continue 30A aan kan, eveneens goed €80,-. Dan hebben we het al gauw over €240,- voor een piepschuim geval.

Daarnaast heeft de TS nog een CC Phoenix 10 rondslingeren die hij graag wil handhaven heb ik begrepen. Welke fietsbel zou er geschikt zijn voor een model als dit, of welke Typhoon (en vergelijkbaar) is ideaal op de Mirage?

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Nou.. budget advies.. ;) Ik ben inderdaad maar een arme student, maar ik ben best bereid om in een duurzame allround aandrijving te investeren. De aandrijving moet zijn geld dus zeker waard zijn, en ook elders toepasbaar zijn. ((piepschuim) modellen hebben niet het eeuwige leven)

Ik heb inderdaad nog een CC10 liggen, deze wil ik echter niet voor de Mirage gebruiken.
Wel heb ik nog een CC25, dit lijkt me beter, maar nét te weinig voor bijvoorbeeld de POWER optie die Ben gaf.

CC25 op een Mega 16/15/3 met 4,7x4.7 prop op 8 cellen GP1100 gaat goed.
Heb dit in een FVK Boomerang zitten en die heeft er dan een best gangetje in. Hij kan zelfs te snel, rolroer scharnier is niet al te best en begint bij topsnelheid te flutteren.
Op een warm pakket trekt het spul initieel zo'n 23-24A, gaat dus net op die CC25. Vermogen ligt dan rond de 200 Watt.
Alleen zijn 8 cellen NiMh een beetje lastig te vertallen naar een Lipo-Setup.

Rick

Inderdaad op 8 cellen, gp1100 of ib1200/ib1400
Moet het ook goed vliegen.
Verder kun je ipv die mega ook een Het rc 3w nemen is ook net ff goedkoper.

Met zo'n 3w zul je op 8 cellen dus je regelaar kunnen gebruiken, maar mocht je dan als nog naar 3s lipo overstappen moet je ook een andere regelaar hebben waarschijnlijk.

Marten

Back