Mirage 2000B

Vorige week wist ik effe niet wat bouwen en omdat de Mirage weer eens op mijn verlanglijstje stond, vanwege de looks en de onwaarschijnlijke vliegeigenschappen, heb ik me aan de PC gezet en mijn snijmachine aangezet.
Wat er van kwam zie je op de foto's, helemaal Low Cost, Low Tech maar vooral Big Fun
70cm, 660gr, 3s2500mAh, Joker 2834-7 120kv, APC 8x6E
Hiermee gaat hij flink vooruit maar kan vooral stapvoets gevlogen worden en met wat oefening zelfs in de hand geland worden,

Mirage 2000B 003 by vonw004, on Flickr
12310868336_a2e096146b.jpg

12310865546_0f3eaae43c.jpg

12310867446_97d2f6cba3.jpg

12310498933_d126276d8b.jpg

Dakota IMG_9678 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9702 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9709 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9723 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9838 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9899 by Von Bibberstick, on Flickr

Dakota IMG_9962 by Von Bibberstick, on Flickr

nu nog een mooi kleurtje

Dirk

met dank aan vonbibberstick voor de mooie foto's

Laatst bewerkt:
Wow , dat is een mooi ding , zoals jezelf zegt simpel maar fun verzekert ma dan ook nog echt wel mooi
Knap gedaan

Grtjs Blitske

Ik ben op dit moment ook bezig met het spuiten van mijn indoor kistje. Het scheelt enorm.

Succes ermee en veel plezier...

Heel mooi!
Heb je geen last van rollen als je gas geeft?

En in je laatste foto schiet de schietstoel in actie? ;-)

Niet zozeer als je gas geeft maar wel als je zeer traag vliegt met een hoge aanvalshoek. Dan moet je goed corrigeren met de rolroeren om hem recht te houden, dit kan zien in de derde laatste foto. Dan spreken we wel over stapvoets vliegen, met wat tegenwind kan je gewoon ter plaatse blijven hangen. Voorts vliegt hij zoals een Mirage hoort te vliegen, met het zwaartepunt goed naar achteren kan je er echt mee raggen, Full Speed over het plein, motor uit en alles hoogte, dan hang je na een zeer kleine looping zo goed als stil om dan na een paar seconden of na enkele trage toertjes met plankgas weer al rollend verticaal weg te stijgen, I love it :-D
Misschien dat ik bij de volgende er eens een richtingroer op zet, eens kijken wat dat nog brengt, een mooie platte vrille zou ik nog in mijn programma willen ;-)

Inderdaad tijden de laatste vlucht hield de accu het bijna voor bekeken, het voorlopige tapje vooraan de cockpit loste tijdens rugvlucht, gelukkig kon ik nog net op tijd doorrollen. Tijdens de landing wipte de accu er dan toch nog uit, deze moet ik in de toekomst misschien toch wat beter bevestigen ;-)

Back