mirage 550 , !!nederlandse bouwtekening!!!

wie kan mij helpen aan de bouwplaat van de mirage 550 van carl goldberg , ik heb wel de engelse , maar daar staan alle maten in inches en zo , dus daar schiet ik niet veel mee op , als mensen verder nog tips hebben oid alvast bedankt

mike :P

Mike,
Één inch is 25,4mm je zou dus de maten om kunnen rekenen. Het is veel werk maar soms kan je niet anders. Ik heb als hulpmiddeltje een tabelletje gemaakt met veel voorkomende waardes. Dan hoef ik niet steeds van inch naar mm om te rekenen, ik kan gewoon op m'n lijstje kijken.
Dat lijstje heb ik gemaakt met Excel. Als je daar interesse voor hebt stuur me dan je e-mail adres via een pb-tje dan mail ik het je toe. Of weet iemand een manier om het hier te "posten".

Je kan ook een meetlatje gebruiken waar zowel inches als centimeter opstaan, zie je direkt de cm, of je bouwt in inches. :proost:

Een tekening (en de bouwbeschijving/handleiding die je gratizzz kunt downloaden van http://www.carlgoldbergproducts.com ) is er uitsluiten in het Amerikaans, met de bijbehorende "kromme" maten ..... als je de complete kit hebt is dat nauwelijks een probleem alles wijst voor zich .... maar wil je van tekening bouwen is het een ietsie-pietsie lastiger .... hout in die "kromme" Amerikaanse maten is hier niet echt te koop en zul je moeten vervangen door de dichtsbijzijnde Europese maat ..... als er latjes van 3/16" x 5/16" genoemd worden zou dat (3*(25,4/16))=6,35mm bij (5*(25,4/16))=7,94 mm .... latjes 6,35mm x 7,94mm zijn niet (hier) te koop en worden dus 6mm x 8mm, maar dat is niet zo'n gangbare maat ...... dus of een afwijkende maat kiezen b.v. 5mm x 10mm of de latjes zelf uit een plaatje 6mm snijden ...

En dat is ook het "probleem" bij Amerikaanse kit's en tekeningen ..... er word hout gebruikt, in voor Europa. afwijkende maten .....

Nee helaas de plans zijn niet gratis (en die zijn bij mij weten ook niet los te krijgen) maar de handleidingen/instuctieboekjes wel ..... en met een beetje creativiteit kan je daarmee een goede "look-alike" bouwen ...:-) ....

Correctie het "plan" is onder bestelnummer 2020 (K42 Plan) voor $ 9,95 te koop bij Carl Goldberg

een paar plans zijn er te koop , van 20 - 25 dollar
DESCRIPTION
UNIT** PRICE

Jr Skylark™ Plans 20.00

Jr Falcon™ Plans
20.00

Jr Skylane™ Plans
20.00

Jr Tiger™ Plans 25.00
Skylark 56 Mark II™ Plans* 25.00
Sr Falcon™ Plans* 25.00

Back