Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
The challenge pitted the all-new Dodge Viper against an F-16 jet in a side-by-side, standing-start, half-mile drag race on parallel air base runways, accelerating to the speed at which the jet became airborne: approximately 150 mph. The Dodge Viper covered the course in around 15 seconds.
Cheeta zei:R1 is sneller als die porsche, maar laatste stuk gaat die van gas af, de mirage is pas sneller als die van de grond af komt,
Cheeta zei:R1 haalt iets van 325 uit mijn hoofd
Cheeta zei:ik zal het aan mijn vader vragen als die thuiskomt, maar ze gaan over de 300
Yamaha R1 zei:Top speed: 270.0 km/h (167.8 mph)
Porsche 911 Turbo zei:According to official Porsche figures, it produces 480 hp, accelerates 0-100 km/h (62 mph) in 3.9 seconds with manual transmission and 0-100 km/h (62 mph) in just 3.7 seconds with Tiptronic S transmission, and has a top speed of 193 miles per hour.
Yamaha R1
Price/availability: £9,399 on the road. On sale now. Contact Yamaha UK: 01932 358000, www.yamaha-motor-europe.com.
Engine/transmission: 998cc, four-cylinder four-stroke with 20 valves; 178bhp at 12,500rpm, 76·6lb ft of torque at 10,500rpm. Six-speed gearbox, chain final drive. Performance: Top speed 186mph, average fuel consumption N/A.
an identical 106mph in first gear and a top speed electronically restricted to 185mph, 0-60mph in about 2·5 seconds and so on
Jorrit zei:maar de motorbouwers hebben net als de Duitsers (250km/h) een gentlemens agreement afgesloten niet over de 300km/h te gaan. Dit in verband met veiligheid.
Cheeta zei:en dat geld dus ook voor de porsche en andere autoskijk maar alle autos hebben die begrenzer tegenwoordig
![]()
en ben benieuwd waar je die 193 mile per uur vandaan haalt want dat is niet meer van een standaard porsche![]()
en waar die 270 vandaan komt weet ik niet maar dit zijn officiele meet resultaten van een nieuwskrant / tijdschrift
186 mph = 298 km per uur gelijk aan de porsche in dit geval, dus niet zoals het filmpje doet indrukken dat de porsche nog ruim 50 - 75 km per uur over heeft op de yamaha, dit is dus niet het geval.