Mirage vs. Porsche 911 Turbo vs. Yamaha R1

in show gezet,

R1 is sneller als die porsche, maar laatste stuk gaat die van gas af, de mirage is pas sneller als die van de grond af komt,

Klik
viper_viper.jpg

dodge viper VS F-16 viper

The challenge pitted the all-new Dodge Viper against an F-16 jet in a side-by-side, standing-start, half-mile drag race on parallel air base runways, accelerating to the speed at which the jet became airborne: approximately 150 mph. The Dodge Viper covered the course in around 15 seconds.

bij 150 mph komt een vliegtuig airborn, 150*1,6 = 240 km per uur hier gaan zowel de auto als de moter overheen

Cheeta zei:
R1 is sneller als die porsche, maar laatste stuk gaat die van gas af, de mirage is pas sneller als die van de grond af komt,

Hoi,

@ cheeta: Gelukkig wel zeg...

ook als je de stats bekijkt is dat wel logisch een topsportfiets weegt maar 178 kilo tegen een ruime 190 pk...
terwijl een porsche al gauw een 800 kilo weegt en 'maar' 400 pk heeft...

ook als de 0-100 stats bekijkt kom je tot de conclusie dat de R1 een stukkie vlotter is.. die doet er maar 3.2 seconden over.... terwijl een porsche 911 turbo er 5,2 over doet vandaar... een R1 tegen een porsche hebben ze ook een keer geprobeert bij topgear... het resultaat was beschamend maar op zich wel logisch

gr,
wouter

de dodge viper pvo die tegenover de f-16 gestaan heeft, welke het is dus op zijn sloffen won van de f-16 zolang die op de grond blijft. zelfs met de afterburner.

heeft een gewicht van 1295kg en een vermogen van 1145 pk. 8,3L V10 standaard al 500pk begrenst. alleen doormiddel van chip tuning al een paar 100pk extra te krijgen. echter is de controle zonder drastische aanpassingen ver te zoeken aangezien het vooral een koppel moter is.

http://www.rsportscars.com/eng/cars/viper_venom1000.asp

dit is een link naar een getunede dodge viper waar zonder drastische aanpassingen al 1000pk uitgehaald wordt en zelfs nog straatlegaal is of die voorbumper nou echt nodig is,,, nee, ik vind het maar lelijk en lijkt me niet functioneel bij drempels

Zou ik niet te hard zeggen. De top van een 911 Turbo ligt hoger als de top van de R1. Je ziet hem in het begin als eerste weg spuiten en even later komt de 911 voorbij, wat ook wel logisch is opzich.

de top van een porsche ligt helaas niet hoger als die van een R1. R1 haalt iets van 325 uit mijn hoofd, die van porsche blijft net onder de 300 hangen op 298.

een moter is veel lichter en gestroomlijnder dan een auto.

dus jorrit wat is daar logisch aan :P? en btw meeste moderne autos halen niet meer harder dan 250,, want dan grijpt de begrenzer in :shock: :lol:..... :roll:

http://www.porsche.nl/911/0,11033,,00.html

ik zal het aan mijn vader vragen als die thuiskomt, maar ze gaan over de 300, dus voor de rest maakt het niet of ze nou 301 gaan of 391, het is sneller als de porsche gaat in dit geval. en ook in het filmpje sprint die voorbij alsof de r1 stil staat. het enigste wat ik wou zeggen is dat het opgezet is en dat het niet realistisch is ;)

Hoi Cheeta,

Naja en anders valt het nog wel te proberen met een door tenkate getunede Fireblade of een gsx-r 1000 met S-RAD die lopen nog een beetje harder....

gr,
wouter

Cheeta zei:
ik zal het aan mijn vader vragen als die thuiskomt, maar ze gaan over de 300

Op de teller misschien, gelukkig wijken die niet zoveel af :P
Zo'n "oudje" als in het filmpje haalt het echt niet.
(en de nieuwe trouwens ook niet, al komen ze wel steeds dichter bij)

Yamaha R1 zei:
Top speed: 270.0 km/h (167.8 mph)

Porsche 911 Turbo zei:
According to official Porsche figures, it produces 480 hp, accelerates 0-100 km/h (62 mph) in 3.9 seconds with manual transmission and 0-100 km/h (62 mph) in just 3.7 seconds with Tiptronic S transmission, and has a top speed of 193 miles per hour.

Wat zeiden jullie ook alweer? :roll: Tevens haalt slechts 1 motor af-fabriek de 300, namelijk de Suzuki Hayabusa. Ze kunnen veel harder en aerodynamisch is dat probleemloos mogelijk, maar de motorbouwers hebben net als de Duitsers (250km/h) een gentlemens agreement afgesloten niet over de 300km/h te gaan. Dit in verband met veiligheid.

en dat geld dus ook voor de porsche en andere autos ;) kijk maar alle autos hebben die begrenzer tegenwoordig ;)

van bmw tot aan mercedes tot aan opel. tot aan porsche.

en ben benieuwd waar je die 193 mile per uur vandaan haalt want dat is niet meer van een standaard porsche ;)

in ieder geval niet van de porsche turbo, de snelheden die ze kunnen halen liggen redelijk gelijk zolang er geen begrenzers aan te pas komen,

en waar die 270 vandaan komt weet ik niet maar dit zijn officiele meet resultaten van een nieuwskrant / tijdschrift

Yamaha R1

Price/availability: £9,399 on the road. On sale now. Contact Yamaha UK: 01932 358000, www.yamaha-motor-europe.com.

Engine/transmission: 998cc, four-cylinder four-stroke with 20 valves; 178bhp at 12,500rpm, 76·6lb ft of torque at 10,500rpm. Six-speed gearbox, chain final drive. Performance: Top speed 186mph, average fuel consumption N/A.

186 mph = 298 km per uur gelijk aan de porsche in dit geval, dus niet zoals het filmpje doet indrukken dat de porsche nog ruim 50 - 75 km per uur over heeft op de yamaha, dit is dus niet het geval.

de hayabusa is een machine apart, deze gaat onbegrenst tot over de 330 met gemak onbegrenst de nieuwe zijn begrenst namelijk

an identical 106mph in first gear and a top speed electronically restricted to 185mph, 0-60mph in about 2·5 seconds and so on

Porsches zijn zeker weten niet begrenst, net als Ferrari's, Maserati's en ander exclusief spul gaan die vrolijk door boven de 250.

Overigens hebben BMW Alpina's ook geen begrenzer en gaan die dus ook over de 250 km/u.

Cheeta zei:
en dat geld dus ook voor de porsche en andere autos ;) kijk maar alle autos hebben die begrenzer tegenwoordig ;)

Helaas. Porsche is de enige gangbare Duitse fabrikant (Wiesmann etc niet meegerekend) die niet mee doet aan deze gentlemens agreement. Dirk-Jan geeft dat ook al aan.

en ben benieuwd waar je die 193 mile per uur vandaan haalt want dat is niet meer van een standaard porsche ;)

Klopt, het is geen standaard Porsche 911. Het is de 911 Turbo. Heb de gegevens van Wikipedia geplukt, maar nu ik de Porsche website bekijk moet ik toch even terug komen op de snelheden. De 997 Turbo doet 4,2s van 0-100km/h, en heeft een Vmax van 305km/h. De 996 Turbo doet daarentegen 3,9 van 0-100km/h, wat ik dan weer twijfelachtig vind. In ieder geval zeer discutabel.

en waar die 270 vandaan komt weet ik niet maar dit zijn officiele meet resultaten van een nieuwskrant / tijdschrift

Er zijn inmiddels een hoop Yamaha R1's gelanceerd. De 2000 R1 had 150pk aan de krukas, terwijl de nieuwste dik 180 pk meet. Welke versie hebben ze gebruikt tijdens de race? Blijft nog eens dat de topsnelheid lager ligt. Daarnaast is de TopGear wedstrijd tussen R1 en Porsche geen goed vergelijkings materiaal aangezien het daar de 996 Carrera 4 betrof als ik me niet vergis, die aanzienlijk langzamer is (bijna 1 seconde 0-100km/h). Ook is het belangrijk om te kijken hoe lang de machine er over doet om zijn Vmax te bereiken en welke afstand daarbij overbrugd wordt. 10 minuten, of een minuut?

186 mph = 298 km per uur gelijk aan de porsche in dit geval, dus niet zoals het filmpje doet indrukken dat de porsche nog ruim 50 - 75 km per uur over heeft op de yamaha, dit is dus niet het geval.

Natte vingerwerk die inschatting?

Deze gaat ook wel snel: http://www.linkfun.net/showlink.php?id=458

Shockwave, a triple jet-engine truck on a 260-inch (660-cm) wheelbase, holds the Guinness record for jet-truck speed at 376 miles per hour (605 kph). Driving on a runway, Shockwave races airplanes that are flying above it at 300 miles per hour. In a typical show, an aircraft approaches the jet truck from behind, flying at about 200 mph (321.8 km/h). The Shockwave jet truck accelerates from zero to 300 mph in about 11 seconds in an attempt to catch up with the plane overhead. (http://auto.howstuffworks.com/question647.htm

De nieuwste Porsche 911 Turbo, de 997 Turbo dus, sprint in 3.9 sec van 0-100 km/u. Heb je de tiptronic versie, dan doet hij er 3.7 seconden over.

Wat heb je toch aan auto's die zulke absurd hoge snelheden kunnen halen, je mag toch nergens sneller dan 120 kilometer per uur. Ze konden beter al dat geld voor die pk's in onderzoeken naar zuinigere motoren steken.

Sommige mensen doen aan modelvliegen, sommige mensen duiken in het weekend - trackday het circuit op of parkeren de auto tegen een vangrail in Duitsland. Ieder zijn ding hè? ;)

En het maakt niet uit hoe hard je auto kan, maar hoe snel je op die 120km/h zit natuurlijk... 8)

Back