Mirage vs. Porsche 911 Turbo vs. Yamaha R1

Jorrit zei:
En het maakt niet uit hoe hard je auto kan, maar hoe snel je op die 120km/h zit natuurlijk... 8)

Wel met een zo laag mogelijk toerental. Voor mij is het nu een sport geworden om met die oude auto van mij zo zuinig mogelijk te rijden. Laatst effe naar Woerden voor de vliegshow. Voor die rit een verbruik van 1 op 13 en dat voor een 20 jaar oude auto met een 2 liter 12 klepper aan boord en ongeveer 340.000 kilometer achter zijn wielen.

Jorrit zei:
Cheeta zei:
en dat geld dus ook voor de porsche en andere autos ;) kijk maar alle autos hebben die begrenzer tegenwoordig ;)

Helaas. Porsche is de enige gangbare Duitse fabrikant (Wiesmann etc niet meegerekend) die niet mee doet aan deze gentlemens agreement. Dirk-Jan geeft dat ook al aan.

nou moet ik je toch verbeteren
de carrera gt is wel degelijk begrenst op 330
en als je naar het gewicht en vermogen kijkt is dat onmogelijk dat als de auto niet begrenst is dat tie maar 330 haalt
(1200kilo 600 pk(uit mn hoofd)

Nee hij heeft toch gelijk. Hij zegt dat ze niet meedoen aan de Gentlemens agreement en dat is ook zo. Het ging om het begrenzen op 250 en dat doen ze niet.

Als je het bekijkt zoals jij het doet is elke (nieuwere of snelle) auto begrenst >> in toeren

jha idd
maar dat is ook een stukje veiligheid of niet??
die motoren hebben zo veel vermogen dat je ze op hun ECHTE toptoeren helemaal opblaast..

de yamaha r1 is ook niet begrenst geen enkele moter trouwens.

de yamaha r1 haalt 312 echte km per uur. heb het voor me neus liggen in het moterblad. dit is dan wel de nieuwe versie maar de snelheden van de porches is ook van de nieuwere generatie.

dus ontlopen kwa snelheid doen ze mekaar niet.

en er zijn inderdaad merken (Autos) die hun autos begrenzen op de 250 (bmw bijvoorbeeld) doet dit.

ik heb het ook niet over motors
maar over auto motoren
die zijn idd begrenst op toeren
voor veiligheid
bijna elke nieuwe auto is daar op begrenst;)

Dat zit er meer in om opgeblazen motoren te voorkomen. Dat komt niet alleen door het vermogen die moderne motoren leveren, er zijn immers nog zat 'luie' motoren op de markt die ongeblazen zijn e.d. Het is eerder om te voorkomen dat de eigenaar de motor relatief snel sloopt. De techniek is maar gemaakt op een bepaald toerental, als deze regelmatig overschreden zal worden leidt dit ongetwijfeld tot permanente schade aan bewegende delen. "Ik trek mijn motor altijd door tot 7500rpm, moet toch kunnen met zo'n 16v"? :hammer: Kortom, de motor wordt tegen de eigenaar beschermd. De productsverwachting vandaag de dag, nu er "geen slechte auto's meer bestaan", is dat een motorblok probleemloos 200k moeten kunnen rijden. Zelfs meer dan dat moet geen noemenswaardig probleem vormen.

waarneer vinden ze eens verschillende tankaansluitingen uit voor diesel en benzine, scheelt een hoop benzine autos die op diesel denken te kunnen rijden..

Theo Coenen zei:
ongeveer 340.000 kilometer achter zijn wielen.

Steffe, van op dit forum, zijn Opel Kadett heeft net de kaap van 660.000 km doorbroken.

En het vliegtuig waarover het gaat is toch helemaal geen Mirage :?: :?:

Lijkt mij eerder een of ander oostblok-jager.

Verder onthou ik me van alle snelheid op de weg. In de lucht daarentegen...

Hier de Audi R1 tegen een Harrier. 0.1 sec verschil op de 1000m met stilstaande start. Harrier gewonnen. Maar de Audi is dan ook maar een dieseltje 8)

http://www.zoomin.tv/asx/dsp_asxplaylist.cfm?id=221465&pid=vumstd&quality=3

Die Jet wint maar met 0,1 seconde, en zo te zien is dat handgeklokt, dus daar kun je ook nog je twijfels over hebben dan.

Het heeft zich al langer uitgewezen bij de powerboten dat die dieseltjes vaker veel beter zijn dan die normale benzine motoren. Zeer zeker als het over lange afstands races gaat.

Wat heb je nou aan een porche die 300+ aan kan, als je in de file staat.
waar je met de motor lekker tussendoor kan, zoals ik regelmatig doe.
8)

En JA dit is wettelijk toegestaan.

Maar snel rechtdoor is geen kunst, dit kan iedereen.
Snel en gecontroleerd door de bocht is andere koek.

narfer007 zei:
Wat heb je nou aan een porche die 300+ aan kan, als je in de file staat.
waar je met de motor lekker tussendoor kan, zoals ik regelmatig doe.
8)

En JA dit is wettelijk toegestaan.

Maar snel rechtdoor is geen kunst, dit kan iedereen.
Snel en gecontroleerd door de bocht is andere koek.

Wat heb je nou aan een motor die 300+ haalt terwijl je maar tussen de file door mag rijden met een maximaal snelheidsverschil van 10 km/h? Overigens is dat tussen de file door rijden een leuke aangelegenheid voor de GGD. Inmiddels al enkele motorrijders het ZOAB zien raken tijdens dergelijke activiteiten. En dan nog maar te zwijgen over het irritante naar voren gekruip bij ieder stoplicht om daarna weer netjes de maximum snelheid aan te houden. Wacht dan gewoon lekker in de rij, net als iedereen.

Porsche's zijn gewoon stoer, einde discussie. 8)

Back