mirage

De mirage heeft gisteren gevlogen. Het ging allemaal goed . de roer uitslagen waren te groot . gemakelijk te verhelpen. Het zwaarte punt heb ik mijn twijfels over. hij kwam niet zo snel los en met de landing moest ik het gas er behoorlijk op houden met getrokken knuppel. Maar het landen was geen punt en verliep netjes hij zakte wel snel door, met iets minder gas geven. Het landings gestel zal wat steviger moeten ondanks dat hij niet stuk was maar verbogen. al met al weer een mooie ervaring rijker met dank aan Rene en Henk, dank zij hun mocht ik op het model veldje vliegen .
Na wat reken werk. het zwaarte punt ligt op 25% van het oppervlakte
 
Hoi Gertjan,


Gefeliciteerd kerel met je maiden :thumbsup: , lawaai??? welk lawaai de vogels maken lawaai.
:lol:
Goed dat alles goed is gegaan enne, je kunt beter teveel uitslag hebben als te weinig bij je eerste vlucht toch !!!

Heb je op suderwick gevlogen ?? tis mooi vliegen daar.

Veel vliegplezier :D :D
 
Hallo Gert Jan,

Gefeliciteerd.... :proost: ,altijd weer spannend zo'n eerste vlucht. Zeker als je inzake de techniek praktisch alles zelf gemaakt heb.
Zal er zelf binnenkort ook aan moeten geloven met een oude Byron F16, die ik omgebouwd heb naar jetaandrijving.
Ook daar weer experimenteren met zwaartepunt. ( Niet helemaal bekend).
Voorlopig maar even stevige pootjes eronder. Ben niet zeker op welk veld de eerste vlucht gemaakt zal worden.

Ik kan me niet voorstellen dat jouw kist teveel geluid maakt. Zeker inbouw met pijp geeft nog extra demping...

groet,
Jacques
 
Hoi Gerrit Jan.

Mooi de mirage is in z'n element geweest, gefeliciteerd.
Nog vele mooie vluchten toegewenst. (komt deze kist toevallig uit Tsjechie? )
Hoe sta je nu getrimt op de hoogte? waarschijnlijk 3 a 4 mm omhoog.
Ehhh zwaartepunt Mirage? gewoon bij 30% beginnen (totale opp, dan middelpunt uitzetten, en uiterst voorlijk is 30 %).
Had bij mijn delta's het zwaartepunt meestal op 33 tot 40 % zitten, maar dit is persoonlijk, lekker wendbaar en gevoelig op het hoogteroer en niet giftig.
Maar alle kisten die ik vlieg of vloog zijn tegen het achterlijke aan, vereist iets meer gevoel/aandacht in het langzame gebied maar is absoluut aan te raden.
Keertje afspreken om te vliegen?

Grtz Ger.
 
Bedankt voor de leuke reactie,s
De mirage is gemaakt van af een tekening uit FMT. geheel hout bouw.
Ik heb nog niets getrimt alles staat nog neutraal.
De rol hoogte roeren zijn gedeeld
het zwaarte punt zal ik wat naar achter brengen
heeft er nog iemand nog meer tips, welkom natuurlijk
Ik heb geen ervaring met delta vliegen.
 
Proficiat !!

Geeft een goed gevoel zo`n 1e vlucht he !

Groetjes,
Jochem
 
enne, je kunt beter teveel uitslag hebben als te weinig bij je eerste vlucht toch !!!

Nou... Ik heb het al een paar keer bijna mis zien gaan met teveel uitslag, inclusief een toestel van mijzelf. Sindsdien stel ik meteen exponential in, of dual rate en dan starten op de low rate.
 
Jammer GerritJan dat het filmpje niet echt toonbaar is om op de site te zetten,maar volgende vlucht toch maar een echte camaraman mee nemen :wink:
Groetjes Rene.
 
Ja het was op suderwick.
Jammer dat de cameraman zo onder de indruk was dat hij vergat de mirage in de lens te houden . Het geluid was wel gaaf, geeft niet volgende keer beter. Voor een volgende vlucht zal ik eerst wat aanpassingen doen.
Beter onderstel zwaartepunt naar achter kleinere uit slagen. En misschien op een iets langer veld. Of het nodig is weet ik niet omdat de wind bij de eerste vlucht haaks op de start richting stond en die was toch wel 4a5.
 
G J Broekhuizen zei:




Zo de eerste van de drie is bij na af . Deze zal het wel beter houden
Gerrit gefeliciteerd met je maiden!
ik zie dat de inspiratie voor de poten van jet-1a komt? :D
 
De retracts lijken allemaal van elkaar en zijn slechte kopieen of verbeterde.
Kijk maar eens naar eurokit / jet a1 maten zijn gelijk alleen gebruikt jet a1 7075 aluminium ipv spuitgiet aluminium. De nieuwe robarts zijn weer een kopie van springair etc...
eigenlijk ook logisch want de afmetingen liggen in grote maten al vast..
 
Zeker weten Tom,het is alleen voor GerritJan een heel eind rijden vanuit Elburg maar we zijn in ieder geval niet voor niets met drie man naar Duitsland gereden,het weer was goed en GerritJan kon gelukkig toch nog een vlucht maken.
We spreken zeker binnenkort weer af voor een vliegdagje met Gerritjan met Mirage en wij met de schout.
groetjes Rene.
 
G J Broekhuizen zei:
Het is een copy gezien digitech . Ik maak deze zelf van alluminum 7075.
Ik vind het gewoon leuk naast een turbine ook een onderstel te maken.
ik wou dat ik het kon en er tijd voor had.

Groeten Sandor
 
Back
Top