Mirror Dinghy 1/12 van Osborn models

• Topicstarter Topicstarter jeronimus
  • Startdatum Startdatum
J

jeronimus

Guest
Hoi,

allereerst wil ik melden erg blij te zijn dit forum gevonden te hebben, heb er in de 2 dagen tijd dat ik het ontdekt heb al diverse nuttige tips vandaan.

Ik heb recent een schaalmodel mirror dinghy van Osborn models aangeschaft om te gaan bouwen. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaringen mee heeft. Hoewel de handleiding er gedegen uitziet (weliswaar engels, maar dat is niet zo'n probleem), is het altijd nuttig om ervaringen van bouwers te horen.

Overigens het schaalmodel heb ik via in engeland besteld. www.pandanmodelboats.co.uk Goeie service en ze hebben enkele leuke modellen. Ook het grote broertje van mijn model: mirror dinghy 1/6

Groet,

Jeroen

Hoi,

Leuk om weer een nieuwe gebruiker te zien?
Ik heb zelf geen ervaring met dat model, maar zelfs als anderen hier dat ook niet hebben geen paniek. Mocht je problemen tegenkomen zal je zien dat iemand ander datzelfde probleem bij een ander model ook al is tegengekomen en zo niet dan denken we toch gewoon met je mee. Met alle ervaring hier bij elkaar moet het dan lukken.
Ik heb zelf een optimist gebouwd (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=optimist&&start=15)
Veel succes en plezier met bouwen.

Anne

Hoi Anne,

bedankt voor je reactie. Denk zelf ook nog aan de optimist en heb een enthousiaste schoonvader die ook wel aan de slag wil met dit model (hij heeft hem al eens 1 op 1 gebouwd). Misschien een rare vraag, maar wat heb je voor dit bouwpakket betaald?

In het kader van gebruikservaringen delen zal ik trachten mijn bouwvorderingen met de mirror vast te leggen en te delen.. Moet het model eerst nog cadeau krijgen (van mezelf, via mijn dochter... haha)

Groet,

Jeroen

Hoi,

Ik heb hem hier http://home.wanadoo.nl/mdjvankooij/ gekocht voor ik dacht rond de 100 euro, totaal heeft hij iets meer dan 200 euro gekost, maar dat ik incl wat gereedschap dat ik nog niet had.
Het leuke van dit bouwpakket is dat het ergens tussen een officiele bouwdoos (alles voorgevormd en gelaserd, met een handleiding hoe in elkaar zetten) en van tekening bouwen is. Ik vond het een leuke en goede opstap naar het echte bouwen van tekening.

Groetjes,
Anne

Hoi Jeroen,

Ik vond op het wijde WWW een bouwtekening van een optimist.
Indien je deze hebben wil, geef een PB met je emailadres en ik mail hem.

mvg,

JP

Back