'misbruiken' Gimball

Ik heb een GoPro Hero 3 welke ik aan de auto plak met een zuignap om zo mooie opnames te maken. (bijrijder met een Tab kan hem dan starten etc.)

Nu zit ik met het idee te spelen om dus een Gimball hiervoor te halen. zodat de camera ook vanuit de auto te roteren valt (dmv de DX7s zender welke ik heb voor het vliegen.)

Nu heb ik hier echter nog helemaal geen kaas van gegeten, en was ik dus benieuwt naar de meningen van mensen die hier al wel flink mee bezig zijn geweest.

Ik begrijp dat een brushless gimball gemaakt is voor snelheid? (om het beeld te stabiliseren) Is dit dan echt overkill voor wat ik ermee wil doen?
Of is het wellicht handiger (en goedkoper) om zelf iets te fabriceren met 2 servo's of een draai plateau en een servo. )

Ik ben dus op het moment puur nog aan het rondkijken wat er allemaal te koop is, en of hiervan iets mooi aan zou sluiten bij wat ik ermee wil.
Dus hoop dat dit niet helemaal op de verkeerde plaats staat zo.

De doelstelling was om gewoon leuke filmpjes te kunnen maken op (auto) meetings. en onderweg als men in kolonne rijdt. (levert altijd mooie plaatjes op. maar met een vaste camera hoek zijn de mogelijkheden dan dus beperkt.

Maar gezien het aan de buitenkant van de auto komt te hangen, wil ik dus wel de originele behuizing van de gopro zelf kunnen gebruiken. Het voordeel is wel weer dat het gewicht iets minder een rol speelt als bij bijv een quadcopter.

Back