mishoorn voor mijn sleper

hallo allemaal. ik heb even een vraag ik heb een misthoorn nieuw in doos gekocht incl luidspreker. nou snap ik de beschrijving niet . ik heb een 5 kanaals ontvanger en op mijn fc 16 zender heb ik schakellaar zitten en op kanaal 5 wou ik die misthoorn aansluitenmaar ik kom er niet uit . wie weet raad. de mist hoorn is van robbe nebelhorn.

hoi...

als je je zender openmaakt aan de onderkant heb je van die schuifklemmentjes :)
dan zie je dat vanaf je schakellaartje een stekkertje loop naar de des betreddende punt als je goed kijk zie je onder dat stekkertje een cijfer staan en dat cijfer is je ontvangerskanaal

of wat bedoelt u precies ?

mvgr

armando :)

hoi armando.

wat jij bedoelt heb ik on orde. maar die misthoorn heeft een ingang van + en - en aan de andere kant komt de luidspeaker .ook 2 uitgangen . maar hoe laat ik het nou werken .want je hebt drie draden vanuit de onvanger (kanaal 5) ik begrijp die beschrijving niet goed

je heb de speaker aangesloten op de des betreffende aansluitingen ,dan heb je nog een plus en een min, dan mis je nog 1 ding in het gehele systeem dat is een module die daar nog voor dient te komen die zegt alleen ga aan of ga uit dat heet een switsch module ,die gaat in de ontvanger die kan je aan en uit zetten en daar zitten of zit ligt er aan welke uitvoering je heb een uitgang op die gaat weer naar de plus en min van je geluid module ik hoop dat je zo genoeg info heb

m.v.g berry..........

Hoi Smit Hunter,

als je nu eens op een vrije ontvangerplaats een servo aansluit en deze een microswitch laat bedienen die je misthoorn aan de + legt.

IMG_3852-kl.jpg

Dit is de eenvoudigste oplossing en goodkoop.

André

hallo drebo. nog druk bezig met jou boot. ik heb het opgelost zo ongeveer zoals jij het hebt beschreven alleen dan met een schakelaar. wat mij nou niet aan staat is dat er niet echt een misthoorn geluid afkomt valt mij een beetje tegen .maar goed hij doet het .

groet freddy.

De meeste gekochte printen Misthoorn/Scheepshoorn/Dieselsound klinken nergen naar.

Scheepshoorn zitten op schepen, Misthoorn heb ik alleen gehoord op een Lichtschip en Vuurtorens.

Je kan de akoestiek verbeteren door de speaker in een pijp of klankkast te monteren.

Om een voorbeeld te geven ik heb diverse printjes van een scheepshoorn nu had ik eens een schip met de opbouw in het midden.
In de romd zaten hier ook nog dichte spanten in dat was een goede klankkast.

Het grappige was als ik aan de overkant van de vijver was 400/500 meter en ik liet die hoorn loeien dan had ik de stick al weer neutraal staan en even later kwam het geluid.

Hoi Freddy,

nou mijn Smit Siberie loopt op zijn laatste fase.

Ben aan de laatste stukjes bezig en hoop hem de komende maanden klaar te stellen.

Ik heb ooit een zeer mooie misthoorn gehoord bij een model:
Hij had twee misthoornprintjes parallel aan 1 luidspreker gehangen en ze een beetje uit fase gezet, klonk erg mooi.

André

Back