Hallo Tim,
Hoe groot wordt de boot?
Bij mijn weten is de Olympus reductie (voor electrovliegtuigen) niet meer te krijgen (Conrad had 'm ooit in z'n assortiment).
De Trinity motor is waarschijnlijk een hoogtoerige auto motor, vandaar de reductie, anders gaat de motor in rook op met een 35 mm prop.
Als je de gegevens van de aanbevolen motor kunt vinden, is het een fluitje van een cent om een brushless vervanger te vinden, die direct aangedreven hetzelfde aantal toeren aan de prop zal halen (of ietsje meer).
Overdrijf dat 'ietsje meer' beslist niet, het ontwerp met een onderwaterprop zit snel op het punt, dat de prop gaat caviteren bij teveel toeren.
Daarbij komt nog, dat de gestepte bodem lucht onder de romp trekt, deze lucht komt ook bij de prop, die dan in een water/lucht mengsel staat te roeren.
Je zou kunnen overwegen om af te wijken van de prop onder de boot en er een oppervlakteaandrijving van te maken.
De onderzijde van het conische deel zou dan moeten wijken voor de prop en het roer zou er dan aan de rechterkant naast komen.
Met een oppervlakteaandrijving heb je geen last van de beperkingen in toerental (en dus de te halen snelheid), waar je met een onderwaterprop wél rekening mee moet houden.
Dat het origineel met een onderwaterprop wél alle wedstrijden heeft kunnen winnen, ligt aan het schaal effect, je kunt de boot wel verkleinen, maar de eigenschappen van het water blijven 1:1.
Groeten, Jan.