Miss Clawd IV

Ik ga mijn "ouwe " 500 wat meer " schaal " proberen maken . Ik ga niet tot in de laatste details gaan zoals sommigen hier wel doen . k'Ben wel fan van schaal maar nog geen Die hard . Meer Die soft versie :p
Zo was ie
full
zo zou ie moeten gaan worden of toch bijna
full
Ik heb al zelf decals kunnen maken via een afbeelding
full
Slechte beeld hier , de prints zijn gelukkig beter :rolleyes:
Eerst heb ik de staart veranderd .
full
Nu nog al de rest ... Zoals je ziet hangt er nog een antenne aan van de 35 mhz ontvanger . Die gaat er dus ook uit en naar 2,4 . Dan een 4 bladskop en een helicommand erin . Laat de winter maar komen .:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi, man,

ik denk ook vaker over na, wat ik doe en wil,
dat 3D vliegen is wel een kik, maar schaal ook !!!
suc6, komt goed,
ik heb 3 jaar aan mijn Bell gebouwd, ha ha, maar vliegt nu goed !

groetjes, Uwe
(ook aan de Teddy)

full

Bedankt en k'ga het eens rustig aan doen nu . Ik heb nogal de gewoonte om door te duwen als ik aan iets begin . Ga nu oefenen om rustig aan te doen :p
Ik heb eigenlijk wel bewondering voor mensen die zolang kunnen bouwen aan iets .

nou, helemaal zo is het ook weer niet,

de heli was wel veel sneller klaar,
maar tot ik met afstellen 100% klaar was,
zodat hij mooi vliegt, dat duurte even wat,

je hebt geen handleiding, waar pitch en throttle curven beschreven zijn !

zijn ook veel dingen verandert en aangepast,
zo als hek-sturing en fbl-systeem,
en niet vergeten, een Zenoah loopt niet meteen rond,
bij mij heeft die wel 4 tot 5 vlieguren nodig gehad, tot hij rond liep ...

suc6 verder, groetjes van Uwe

Vandaag een vrij dagje op vrijdag (toepasselijk :p ) en mijn decals erop gezet . Dit ging niet zo vlot als ik gehoopt had :confused: Ik had zo'n 4 tal bladen afgeprint , 2 voor inkjet wit en 2 clear (doorzichtig) . De start was goed met de letters us army en miss clawd maar dan miserie . Bij de kentekens liep telkens de inkt uit zodra ik ze in het water dropte . Had nochthans de prints eerst goed laten drogen en dan vernis erover speciaal voor decals en weer laten drogen . Ben ik nog iets vergeten (please tell me )
Enfin we hebben dit resultaat .
full
full

Stukken besteld in Germany . Rotorkop bij scaleflying DE en blades bij Spinblades .
Even geduld nu ... :morning:
p1010150_80.jpg

Die manschaft is blijkbaar traag in zijn leverungen . ;) Nog niets binnen .
Ondertussen dan maar de mechaniek uit de romp gehaald .
Je ziet nog een 35mhz ontvanger en de gyro die eraf gaan . Worden vervangen door 2.4 ontvanger en mini vbar Mikado . En natuurlijk de kop ook als ie binnen komt ? Hopelijk nog voor nieuwjaar anders rij ik er zelf om :shock:

full

Denk dat ze mij gehoord hebben of ook dit forum lezen :rolleyes: Vandaag geleverd de 4bladskop :)
Ideale gelegenheid om de ganse heli eens na te zien , servo draden weer wat properder leggen etc.

t'was al lang geleden dat ik nog eens serieus gesleuteld heb aan een heli en dat doet weer deugd :cool:
Wordt vervolgd ...

full

Ondertussen mini vbar en 2.4 ontvanger geinstalleerd :cool:
De pallen zijn ook toegekomen , het gaat vooruit .
full

het lijkt, als of die bladen te lang zijn,
of is dat foto uit een hoek genomen waar het op lijkt,
ik zie dat het origineel ook lange bladen heeft,
maar dat "lijkt" lang ??

Groet, Uwe

Het zal de hoek zijn waaruit de foto genomen is + het feit dat ze smaller zijn doet ze langer lijken . Ze zijn echter 435mm , zelfde afmetingen als de originele blades . :cool:

bedankt,
dacht ik al, dat je niet verkeerde bladen op zou zetten,
en ja, smaler zijn ze, zeker

Groet, Uwe

All right , we zijn met onze heli naar Heli tempel geweest om alles in te stellen. Ik bouw zelf mijn heli's maar de afstelling laat ik over aan iemand met ervaring . En dan vandaag de maiden gevlogen met succes:cool:
Ben tevreden over resultaat , langere vliegtijd door fbl en halfsymetrische bladen. Nu de romp er weer op .
t rex 500 met 4bladskop - YouTube

All right , we zijn met onze heli naar Heli tempel geweest om alles in te stellen. Ik bouw zelf mijn heli's maar de afstelling laat ik over aan iemand met ervaring . En dan vandaag de maiden gevlogen met succes:cool:
Ben tevreden over resultaat , langere vliegtijd door fbl en halfsymetrische bladen. Nu de romp er weer op .
t rex 500 met 4bladskop - YouTube

Geweldig !

Gefeliciteerd !

en met de hogere koppel heb je geen probleem met de hek-rotor?

Groet, Heli-Uwe

Nee , alles ok . Ik zou zelf nog eens in mijn zender moeten kijken :oops: maar alles prima afgesteld door Heli tempel . Ik zit momenteel met wat tijdsgebrek . Moet alles wat aan de kant leggen voorlopig maar zoals te zien op filmpje alles ok :) :cool:

Back