Miss Hydro 2.0 hydrofoam van GITaHobby - animo check

• Topicstarter Topicstarter Cade
  • Startdatum Startdatum
C

Cade

Guest
Ik ben al wat langere tijd op zoek naar een goede RTF hydrofoam met goede electronica. Hier schijnt nogal moeilijk aan te komen te zijn omdat de markt word overspoeld met Chinese rommel kopieen. Zelf bouwen en eigen electronica aanschaffen is voor mij geen optie omdat ik hier geen kaas van heb gegeten en er de tijd niet voor heb.

Na wat rondsurfen op het net kwam ik de site van www.gitahobby.com tegen. Dit is een Amerikaanse dude genaamd Jason die z'n eigen hydrofoams bouwt afgeleid van het Miss Hydroplane model en vervolgens verkoopt. Misschien dat sommigen van jullie al van hem gehoord hebben want op het gebied van hydrofoams heeft hij een hele goede reputatie.

Jason heeft jarenlange ervaring op het gebied van R/C en weet precies welke componenten wel of niet goed zijn. Hij is zelf een rasechte hobbyist en wat hij simpel gezegd doet is persoonlijk voor je een hydrofoam bouwen met de elektrische componenten waar hij goede ervaring mee heeft. Daarnaast past hij diverse modificaties op het model toe zoals het waterdicht maken van de electronica en het verstevigen van onderdelen die bij een crash makkelijk kapot gaan. Hij heeft naar eigen zeggen door zelf veel uit te proberen de perfecte hydrofoam ontwikkeld die ook nog eens crash bestendig is.

Hij noemt z'n model "Miss Hydro" en is ondertussen bij versie 2.0 aanbeland met nog meer modificaties en verbeteringen, een zwaardere lipo, 6 kanaals zender, enz. Hij heeft hier ook een eigen forum voor: Miss Hydro 2.0 from GITaHobby.com. Het forum van de vorige versie, de Miss Hydro 1.5 kun je hier vinden: Miss Hydro 1.5 from GITaHobby. In dit forum heb ik geleerd hoe toegewijd en serieus Jason is in het bouwen van de hydrofoams voor z'n klanten. Ook klantgericht is hij prima bezig door b.v. gratis nieuwe onderdelen op te sturen zodra er iets stuk gaat (niet van een crash natuurlijk ;)). Daarnaast beantwoord hij ook alle vragen die mensen maar kunnen stellen.

Nou wil ik binnenkort zo'n Miss Hydro 2.0 bij hem bestellen en heb hierover contact met hem opgenomen. Helaas kreeg ik te horen dat de vraag naar hydrofoams in het algemeen verdwenen is, te danken aan de goedkope Chineze kopieen waardoor mensen teleurgesteld waren in het product en er massaal afstand van namen. Hierdoor is hij zo'n beetje genoodzaakt geweest om te stoppen met de productie van zijn hydrofoams, ook omdat de originele fabrikant van de Miss Hydroplane de productie heeft stopgezet.

Hij kon mij wel vertellen dat hij nog een aantal Miss Hydroplanes op de kop kan tikken en genoeg spullen heeft om nog zo'n 40-tal Miss Hydro's te bouwen mits er weer wat vraag naar kwam. Hier wil ik jullie eigenlijk om hulp vragen want ik wil weer wat klanteninbreng voor hem regelen zodat hij er weer een aantal kan bouwen wat ook weer in de kosten scheelt.

Heb je dus altijd al een goede RTF Hydrofoam willen hebben en wil je die samen met mij bestellen laat dan wat van je horen. Neem op je gemak even een kijkje op zijn site en in de forums die ik hierboven heb gegeven en maak aan de hand daarvan je keuze. Dat heeft bij mij ook de doorslag gegeven.

Als laatste nog twee video's van de prototypes van de Miss Hydro 1.5.

[/media]

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
WeZZe zei:
Er al aan gedacht om dichter bij huis te bestellen?
EPP Shop heeft nl ook hyfrofoam toestellen.
Uiteraard heb ik hier aan gedacht en naar gezocht maar er is in Nederland nou eenmaal niemand die RTF Hydrofoams verkoopt alsof het zelfbouw is met goede electro componenten. Tuurlijk, er zijn zat online winkels die hydrofoams aanbieden maar dit gaat dan meestal om het "RCV" model en dit is dus net die Chinese rommel. Een andere reden om in het buitenland te bestellen is omdat dit in 99% van de gevallen veel en veel goedkoper is.

Ik neem aan dat je met EPP Shop www.eppshop.nl bedoelt? Zo ja, zou je mij dan een link willen geven naar een pagina waar hydrofoams op aangeboden worden? Ik heb namelijk heel die site afgestruind en ze hebben helemaal niets op het gebied van hydrofoams. De modellen die ze wel verkopen zijn allemaal kits, dus ook al zouden ze hydrofoams verkopen dan hoogst waarschijnlijk geen RTF.

Het zijn idd kits bij EPP Shop.Maar ik denk dat het overal kits zijn.En dat enkel het "speelgoed" rtf kan worden gekocht.Tenzij DEZE op de site van MS Composit.

A hydro-ground-snow fun-fly model - all in one. Just fit the fin, install and connect the receiver, fit the battery, and away you go. Waarvan dit als uitleg bij stond.Hij is dus blijkbaar Reciever Ready.En ook op de site van Robbe zelf natuurlijk.Gewoon bij SEARCH de naam (Gemini) intikken en je bent er.ROBBE

Back