Miss Wind van Sebart en bouwverslag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door SRS, 23 sep 2012.

?

Welke kleur zouden jullie kiezen.

  1. De geel/zwarte

    21 stem(men)
    70,0%
  2. De rood/groene

    9 stem(men)
    30,0%
  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik sta op het punt om een nieuw toestel aan te schaffen. Een Miss Wind van Sebart.

    Ben wel ongeloofelijk aan het twijfelen over de kleur. Ik wil of de geel/zwarte óf de rood/groene.

    Welke kleur valt bij jullie in de smaak... Zichtbaarheid is een belangrijke factor, en dat gele ga je echt wel zien. Op het veld is het dan ook een blikvanger, ik noem het maar voor het gemak de ''Gerard Joling'' model. Typisch een model met een hoog ''BAM'' effect...

    Het groene is wat rustiger, en in de lucht wat minder zichtbaar. Op de grond is het weer geen blikvanger, maar wel een mooie kist in een bescheiden jasje. Uit verkoop technisch oogpunt wil ik ook de juiste keuze kunnen maken. In de autowereld is er de teks '' met een witte blijf je zitten''. Hoe zit dat met de geel/zwarte?

    Ik heb juist dit draadje hier geopend om het F3A daadje schoon te houden. Ik heb vooralsnog geen F3A wedstrijdplannen, maar wel de behoefte om figuren te vliegen. Natuurlijk komt er wel een in-elkaar-zet-verslag hier...


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  2. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hey SRS,

    Heb zelf de geel/zwarte sukhoi van sebart en moet zeggen dat het een prachtkist is.
    Zichtbaarheid is top en zoals je al aangaf, het is een blikvanger :)
    Het is je eigen keuze maar ik zou voor de geel/zwarte gaan.

    Gr nick
     
  3. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Ben je Belg, ga je natuurlijk voor de geel-zwarte.

    Anders ga je voor het andere.

    Grapje natuurlijk, vind dat er zo al te weinig gelachen word op een forum iedereen is hier toch zo serieus, ach was Alfred nog maar aanwezig, ik mis hem wel een beetje.

    Johan.
     
  4. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven
    Als die geel/zwarte helemaal af wil maken dan zet je er een Gerard Joling-poppetje in ;)
     
  5. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Echt, als het de zwarte gaat worden komt GJ met z'n giegel erin! Alleen met de maiden, stel je eens voor dat de geel/zwarte de bijnaam ''gayplane'' krijgt... ;)
     
  6. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven
    Die maiden wil ik dan wel meemaken ( neem ik mijn Miss Wind ook mee) :)
     
  7. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik zou gaan voor de witte, heb zelf ook een witte en deze kisten vlieg je toch niet zo ver weg dat je ze niet meer ziet :)

    Wat natuurlijk het allermooist is zijn foto's van je witte mss wind in de sneeuw laag over, echt helemaal het einde!

    Natuurlijk is hij net zoo mooi op het gras als op de sneeuw

    Wel is het belangerlijk om je model te poetsen omdat elk vuiltje je stoort bij een witte kist ;-)

    Groeten Robert
     
  8. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven

    Wit toestel + sneeuw + laag vliegen= slecht idee ;)
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Er komt een Miss Wind deze kant op. Het is de geel/zwarte uitvoering geworden. Gisteren mijn zwager laten kijken, en ook die ging voor de geel/zwarte uitvoering. Zijn mening, het is geen groot schaalmodel en de zichtbaarheid vond hij toch ook erg belangrijk. Zeker met de gedachte waar deze kist voor gemaakt is.

    Binnenkort maar eens kijken of ik Gerard Joling op een andere manier kan laten gillen...;)
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Vanmorgen een berichtje gekregen. Hij is al onderweg...8O

    Het motortje word een RCtechnics met een 16x10 APC prop. Met deze setup gaat mijn Toledo kaarsrecht omhoog. Meer dan genoeg vermogen voor de Miss Wind. Hoogwaardige servo's ga ik er nog niet inzetten. Wat ik heb wil ik er inbouwen, mits de maat past. Ik heb hier nog een heel zwikje Hitech-82MG liggen. Zoals ik al zei, mits het past of passend te maken is... Wel voor de ailerons, voor hoogte en richting komen er standaard Robbe Servo's in...

    Mochten mijn vliegeisen hoger gaan worden kan ik er altijd nog andere servo's in plaatsen...
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België

    En als Italiaan ga je voor het andere.....

    Stevo
     
  12. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven

    En als Hollander voor de Rood/Wit/Blauwe :)
     
  13. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    woow mooie kist douglas :yes: erg veel bouw, en vliegplezier ermee douglas gaat op de kunstvlucht toer :grin: :yes:
     
  14. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Inmiddels ligt de Miss Wind mooi te wezen op de montagetafel. Zo op het eerste gezicht is de geel/zwarte kleur toch wel erg mooi... Hij is zelfs zo compleet dat deze mét vleugelhoezen geleverd word. het in elkaar zetten is eenvoudig, een kleine aanpassing is nodig bij montage van de motor. Een hacker zou zo passen, nu komen er wat gaatjes extra. Morgen wat foto's...
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Het bouwen is erg eenvoudig, gewoon de beschrijving volgen en de rest gaan vanzelf. Voor mij een van de betere modellen, samen met de Hangar 9 Toledo Special.

    We beginnen met de doos...

    [​IMG]

    Je zou m zelfs zonder beschrijving kunnen bouwen. Ik hou het blad er even bij, mocht ik iets over het hoofd gaan zien. Simpel, dat is het...

    [​IMG]

    Af en toe het mesje er in zetten, wat lijm erbij en dat is het dan wel. Een stevige constructie van het achterwiel.

    [​IMG]
     
  16. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    mooi mooi douglas :yes: en nog wel kompleet met vleugelhoezen :grin: ook het foliewerk ziet er gelikt uit !veel plezier met de montage :wink:
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Het foliewerk is idd mooi te noemen. Net zoals een clublid (die een Pits Python heet van Sebart) hoef ook hier niet zo heel veel nagestreken te worden. Het zit er goed op. De HS82MG paste niet in de vleugels vanwege de diepte, er zitten nu digitale in van Turnigy.

    Turnigy Digital high torque bearing servo 16.2g/3.1kg/.16sec (DE Warehouse)

    Ik kan er geen enkele speling op ontdekken, en passen perfect in de voorgemaakte servoruimte. Tot nu toe gebruik ik de Bec systeem van de regelaar (oa in mijn Toledo) en op de een of andere manier zit mij dat niet lekker. Diezelfde clublid heeft een apparte Ubec, echter 3A en dat vind ik persoonlijk wat te weinig. na mijn zoektocht ben ik op deze Ubec uitgekomen. HiModel 6-50V Input 20A Large Current Switching Mode Voltage Regulator/ SBEC | HiModel

    Wel overkil, maar in dit geval ''better safe than sorry''... met 2 stekkers kan ik de boel mooi verdelen zodat ik de ontvanger kan ontlasten. In de staart komen de gewone standaard servo's S-3001 van Futaba.

    Nog een andere optie voor de Bec. http://www.himodel.com/electric/HiModel_5_Amps_High_Voltage_3-10S_Switch_Mode_UBEC.html

    Meer dan voldoende en leverbaar in Nederland. Ik zie ff niet het veschil in een UBEC of SBEC...
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2012
  18. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
  19. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven
    Is ze al klaar of niet?
     
  20. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    volgens mij vliegt hij al foto fototje :grin:
     

Deel Deze Pagina