Misschien iets handiger ...

Hallo
Ben nieuw op dit forum en zie dus dit subforum
Waarin diverse modeltekeningen van zowel boten als vliegtuigen enz worden gezocht , aangeboden etc
is het niet eenvoudiger en overzichtelijker om een subforum tekeningen te plaatsen in elke categorie ?
dus bij Modelvliegtuigen , Modelhelicopters enz enz

Dit zoekt wat eenvoudiger , en houd het forum ook overzichtelijker

Denk idem met de verenigingen ,,

mvg Koen

Omdat we soms van elkaar kunnen leren?
Omdat de forumeigenaar al genoeg werk heeft en het zo beslist heeft?
Omdat er anders bijna lege subforums zijn?
' Is ook niet dat dit subforum dagelijks 20x voorzien wordt van nieuwe posts

Bedankt voor het antwoord , is niet echt een antwoord op de vraag en gaat meer erom dat het wat overzichtelijker ingedeeld kan worden ,, het is geen kritiek oid op het forum, but just a question :)

maar allee we beantwoorden hem :D
Omdat we soms van elkaar kunnen leren?
Kan je altijd bij de andere forum gedeelte waarin je geïnteresseerd bent kijken / abonneren
bijvoorbeeld een vliegtuigbouwer die alleen geïnteresseerd is in vliegtuigen , heeft verder weinig belang bij modelschepen en vice versa

Omdat de forumeigenaar al genoeg werk heeft en het zo beslist heeft?
Forums worden opgezet en kunnen naar gelang van gebruiken gebruikers altijd gebruiks vriendelijker aangepast worden ,
je hebt ook moderators

Omdat er anders bijna lege subforums zijn?
je kan in mijn ogen beter een bijna lege subforum hebben dan een overvolle waar je niet weet waar te zoeken
een andere oplossing zou zijn als iemand iets in tekeningen plaatst modelsoort ervoor zetten is het ook overzichtelijker

Is ook niet dat dit subforum dagelijks 20x voorzien wordt van nieuwe posts
gaat ook alleen om het duidelijker en overzichtelijker te maken ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind al die subfora juist onhandig, omdat ik sinds de nieuwe forumsoftware geen "all-in" overzicht meer voor elkaar kan krijgen van de nog niet gelezen berichten in mijn interesse gebieden, sinds mijn vorige bezoek. De "meldingen" die ik krijg bij nieuwe berichten per forum dat ik volg, zijn onvolledig. Ik mis ongeveer 50% van de nieuwe berichten bij mijn meldingen. Dientengevolge klik ik alle forums aan, die mijn interesse hebben, om daar meestal één of twee nieuwe of geüpdate topics te vinden. Mijn interesse ligt bij vliegtuigen en electronica. Hoe minder verschillende forums hoe beter dus voor mij. Waar ik het wel heel handig vind ingedeeld is op www.modelbouwmarkt.nl. Klik ik op "vliegtuigen" dan zie ik alle vliegtuigen, maar ik kan ook inzoomen naar een lager niveau, bijvoorbeeld op brandstof of electrovliegtuigen, als ik dat zou willen.

Als er voor modelbouwforum een optie zou zijn om bijvoorbeeld alle posts te zien onder de noemer Modelvliegtuigen dan zou ik persoonlijk die bijna altijd gebruiken en dan een lijst van alle discussietopics uit de daaronder vallende sub forums verwachten. Gesorteerd naar laatste toegevoegde bericht. wil ik iets specifieks zoeken, dan gebruik ik de zoek functie wel.

just my 2 cents

Nog wat. Wie verwacht er nou een discussie over de forumstructuur in het subforum "tekeningen"? Dit topic bewijst dus eigenlijk al het nadeel van teveel boomstructuren. Het zit al gauw op de verkeerde plek

dat is precies wat ik bedoel
echter geen boom structuur /
bedoel dus meer dat er onder bv Scheepsmodelbouw, vliegtuigmodelbouw een linkje erbij komt met tekeningen , verenigingen , electro , verlijming en constructie enz

dus gewoon onder elke categorie de bijbehorende categorieën
in algemeen kan je gerust enkele houden wat dan echt algemeen is bv accu's enz

en was gewoon een vraag mijnerzijds :-)

vragen zijn ook positief ;-)
doorgaans is alleen een raar antwoord dom te noemen..

dit subforum is vroegah een keer neergezet, en eigenlijk is er nooit echt de behoefte geweest om dit te verplaatsen/meer van te maken.
We proberen dit forum als boomstructuur klein te houden, niet dat er voor iedere tijdelijke bevlieging meteen 5 subfora worden aangemaakt.
er zijn meerdere fora waarbij dit wel het geval is, daar kun je al zien hoe onoverzichtelijk dat wordt.
daarnaast kijken mensen zelden door alle subfora heen, dus loopt heel veel kennis aan de deur voorbij..

en zelfs in dit forum zitten meerdere subfora waar al erg lang niets meer in is gebeurd.

Daarnaast kun je altijd even zoeken in het forum natuurlijk.
je kunt ook zoeken per forumonderdeel. je moet alleen weten waar je naar zoekt.
tot nu toe ligt het nog niet in de bedoeling om hier een soort tweede outerzone te maken

Student ,
Bedankt voor het antwoord :)
misschien een verkeerde benaming van ""subforum"" gebruikt dus niet onderliggend maar dacht meer
aan bv je hebt de categorie modelvliegtuigen en in deze dus in het rijtje tekeningen opnemen ,,

Dacht misschien dat het wat duidelijker en gebruiksvriendelijker zou zijn ,
zoekfunctie is altijd ok , maar alleen als je weet wat je zoekt haha

Back