Mississippi PaddleSteamer Robert E. Lee 1:96 (Scratch build)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door P Voogt, 1 mei 2020.

  1. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Bracings:
    Omdat zo'n Paddle Steamer een hele grote platbodem is, met op ongeveer 1/3 van de voorzijde een zwaar Steamengine en op 1/3 van de achterzijde de beide Paddlewheels die veel kracht uitoefenen, dan wil zo'n romp gaan vervormen:
    Daarom zijn er de Chains/tuien in de dwars- en lengterichting aangebracht.
    Met als toelichting in die Cyclopedium:
    -Chains (de tuien) ALWAYS lift, Braces ALWAYS press down. Dat zijn en + en de - in de tekening.

    De Chains in de lengterichting en de staande Braces, waar de Chains over heen gaan, lopen vanaf de romp door alle dekken heen. Die moeten dus door elk dek uitgelijnd worden.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2020
  2. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    We gaan weer verder met het Hurricane Deck:
    Het model heb ik weer over gebracht op 1,3mm triplex en uitgesneden.
    Met wat schuren paste het al snel:

    Omdat dit dek voor het grootste gedeelte Hurricane Roof is, voor het lijmen eerst de dakbekleding aangebracht.
    Die heb ik gemaakt van antraciet (waterproof) schuurpapier800. Het schuurpapier wel weer eerst voorzien van 2 lagen blanke lak. Want anders zie je er alles op en en wil het stof er niet zo best af.

    Bij het aanbrengen en verlijmen van het dek, dit op de rachels op de binnenzijde langs de binnenwanden van de Main Cabin (foto 044 en 045), met (druk)klemmen vastgezet.
    Aan de buitenzijde de randen met tape vastgezet aan het Main Deck. Want ook het Hurricane Deck loopt schuin af, zowel in de lengte- als dwarsrichting.

    Eenmaal droog ben ik begonnen met het aanbrengen van de staanders van de verschansing vanaf het Boiler Deck tot door het Hurricain Deck.
    Door de verlijming op het Boilers Deck, en vastgezet in het Hurricane Deck, dienen de staanders gelijk als 'trekstangen' om de 'rechttrekkende' zijkanten van het dek in vorm te houden. De staanders zijn van 0,65mm Evergreen. Lekker dun om daar de gehele railings van te maken. De veelheid zorgt er voor dat de krachten opgevangen worden.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
  3. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Stof:
    Bij de schuurpapier-dekbekleding had ik het al over stof.
    De jaren van stilstand hadden overal een aardige laag stof en vuil afgezet.
    Daarom eerste alles maar eens goed schoongemaakt en een stofkap gemaakt.
    Van 3mm plexiglas, alle delen verlijmd met chloroform. (Wel goed ventileren!).
    Om het geheel een beetje body te geven en in stijl te blijven, een frame gemaakt van hoekprofieltjes aan de buitenzijde en rondhout aan de binnenzijde.
     
  4. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Smokestacks:
    Op foto 049 en 050 waren de beide Main Smokestacks al deels zichtbaar.
    Deze heb ik gemaakt van gewoon pvc electrabuis, 19/17mm. Precies de goede maat.
    Op de schoorstenen zitten zogenaamde Puddings, (rozetten?).
    Vanaf de tekening de maatvoering overgezet en gedraaid uit rondhout.

    Op de Puddings zitten dan weer de Feathers.
    Deze vanaf de tekening overgezet, geprint op sheets en uitgesneden.

    Rond de Puddings aangebracht.
    Na het spuiten moeten ze nog iets gebogen worden. Daarom aan de binnenzijde voorzien van dun koperdraad.
    Rond de schoorstenen zitten diverse z.g. Rolls. De onderlinge verbindingen tussen de delen.
    In de pvc buizen dunnen uitsparingen gevijld en daarin, rondom, dunne zwarte pvc draad gelijmd.
    Ook de ogen aangebracht waaraan de tuien straks vast zitten om de schoorstenen vast te zetten. Ook gaten gemaakt waarin straks de 3 Spreaders zitten: om de schoorstenen ten opzichten van elkaar vast te zetten.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2020
    TIMBERWOLF en wimo100 vinden dit leuk.
  5. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    De volgende bijdrage zal even op zicht laten wachten. Want dit is de stand van zaken zoals de Robt. E. Lee er nu bij staat.
    Ik hoop dat de achterliggende techniek, zowel qua bouw als qua boottype, een beetje duidelijk is.
    Gr. Peter
     
  6. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    :worship::worship:
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  7. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Mooi werk zo Peter :worship::worship: ik heb deze ook nog liggen maar dan in een kit van Constructo, dus ik volg het met veel interesse
    Succes verder,
    Gr Koos
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  8. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Dankjewel Koos,
    Het model van Constructo heb ik ook gezien. Bij de specificaties zie ik steeds staan schaal 1:48. Dat klopt alleen niet.
    Het origineel was 285,5 ft = +/- 87 meter.
    Bij 1:48 krijg je een model als dit:
    https://steamboats.com/museum/fryant.html
    Indrukwekkend: 6,5 ft. long. Dat is bijna 2 meter!

    De romp van mijn model is 1:1 naar de tekeningen van Alan Bates en 93 cm lang. Dat is eigenlijk net geen 1:96.
    Gerekend naar de 64cm van Constructo kom je uit op rond de 1:135.
    Op zich is dit geneuzel op de vierkante centimeter ;), het gaat er om wat de grootte is van het model dat je wilt bouwen.
    Ik vind alleen dat fabrikanten wel een beetje zorgvuldiger mogen zijn met hun specificaties.
    Gr. Peter
     
    TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  9. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    ik heb de kit ook nog leggen , ik heb de duurste van de 2,
    2 jaar geleden gekocht .
     
  10. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Verschansing/Railing:
    Zoals in post 22/foto 060 al even werd getoond, ben ik verder gegaan met de railing. Of toch verschansing, maar die is dicht?
    Nu de bouw en dit verslag samen lopen, neem ik ook gewoon ff de tijd of wat foto's te maken van de verschillende stappen / technieken.

    De verschillende dekken zijn bij dit type schip niet aangebracht aan de romp. Ze steken een stuk buiten de opbouw, met ook nog de ronding overdwars en de zeeg.
    De zijkanten van het Main Deck worden ondersteund door de daar onder aangebrachte liggers en zijn met tuien opgehangen over de schoren, staanders en liggers op het Main Deck. Het Main Deck is nagenoeg vlak en heeft alleen zijn zeeg. In het echt werd de buitenzijde van dit dek tot aan of boven het Hurricane Deck volgestouwd met balen katoen.
    Het Boiler Deck heeft een afronding en zeeg en is vastgemaakt op de liggers met hun afronding en ligt ook op de opbouw aan weerszijde van de Side Wheels. En achterop deels op de opbouw van het 'Tween Deck en deels ondersteund met de stutten.
    Het Hurricane Deck heeft een afronding en zeeg en hangt overal een stuk buiten de opbouw. Dat wordt ondersteund door alle stutten van de railing.

    Zoals vermeld, door de afronding wil bij het model dit dek terug naar zijn rechte positie. Ik gebruik de staanders dus als trekstangen, met de onderzijde verlijmd aan het Boiler Deck en verlijmd in het Hurricane Deck.
    Om het dek de zeeg te laten volgen, fixeer ik het eerst met tape aan deels het Boiler- en deels het Main Deck. Ik gebruik daarbij afstandshoudertjes tussen het Hurricane- en het Boiler deck zodat afronding en zeeg samen lopen:
    Dit doe ik tot aan de ronding naar de voorzijde:
    Bij de voorzijde is het dek weer vastgemaakt aan de 4 vanaf het Main Deck doorlopende staanders met daarop een ligger die weer de afronding heeft.
    Vervolgens steek ik een paar stukken staaf 0,65mm door de gaten in het Hurricane Deck en laat ze rusten op het Boiler Deck.
    Deze lijn ik vervolgens haaks uit op de waterlijn en verticaal op de lengterichting:
    PS:
    Ik heb nog nergens gevonden hoeveel foto's je mag plaatsen per post. Ik hou het voor de leesbaarheid maar op 5.
     
    Jaques vindt dit leuk.
  11. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Na het uitlijnen gebruik ik een wasknijper om de positie vast te zetten, want het staafje trek ik iets omhoog, breng lijm aan op de onderzijde en op de zijkanten waar het staafje door het Hurricane Deck steekt. Ik duw het terug in de juiste positie en laat de lijm drogen.
    Ik gebruik CA 'Colla21'. Dit blijft buiten het flesje een aardige poos vloeibaar, maar bij verlijming en aandrukken krijgt het snel zijn kleefkracht.
    Eenmaal droog knip ik ze af en maak ze op lengte. En gebruik steeds even een stukje staaf om ze op lengte uit te lijnen:
    Tot aan de voorzijde heb ik er zo 24 gedaan:
    Afronding en zeeg blijven er mooi inzitten, al zeg ik het zelf ;)
    Geeft al met al weer wat body en structuur aan het geheel.
    Nog 24 aan de andere zijde, 2x 10 aan beide zijden bij de Outside Cabins en 14 aan de voorzijde.
    Zodra die staan met de bovenrailing, komt er wel weer een nieuwe foto.
    PS:
    Zonder flitslicht valt het kleurverschil gelukkig niet op.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2020
    MikeMohawk, Jaques en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  12. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Op Pinterest vond ik deze foto. Best wel indrukwekkend.
    Dan is die ondersteuning met tuien van het Main Deck wel nodig.
     
    Jaques vindt dit leuk.
  13. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Peter, volgens mij kun je 10 foto’s per post kwijt.
    Je voortgang ziet er heel netjes uit, complimenten :thumbsup::thumbsup::worship::worship:
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  14. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    :thumbsup::thumbsup:
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  15. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Railing en Skylight Roof:
    Weer een stapje verder:
    Na het plaatsen van heel veel staanders, kon ik deze daarna allemaal op gelijke lengte (=hoogte) inkorten en de bovenrailing aanbrengen.
    Daarna de Sklight, het uitstekende binnendeel van de Main Cabin, voorzien van het Skylight Roof. Uitgesneden uit 1mm triplex en ook voorzien van het 800-schuurpapier met zijn 2 lagen blanke lak.
    Dat geeft nu toch een wat completer beeld:

    Uittekenen railing:
    Het Sklight Roof heb ik ook aangebracht omdat ik het model nu rondom kan fotograferen. Camera en model exact horizontaal op een telkens vaste afstand, met het brandpunt van de camera tussen. het Boiler- en Hurricane Deck. Met ook steeds een lineaal in beeld. Waar het mij om gaat, is dat ik de zeeg en dekrondte van elke zijde goed in beeld krijg.
    In Photoshop kan ik deze beelden dan aan elkaar stichen en qua resolutie naar de werkelijke cm terug rekenen. Op het verkregen totaal beeld komen dan de zeeg en dekrondte weer tot uiting. (De rondte aan de voorzijden van de Outside Cabins moet ik dan wel recht trekken).

    Zodra ik die foto's klaar heb, zal ik ze hier plaatsen. Met welk deel waar te zien is. (Een foto zegt meer dat een alinea tekst!)
    Vervolgens kopieer ik in een nieuwe laag het voorbeeld van de railing en dek- en dakdecoraties:
    Deze kan ik dan al kopiërend de zeeg en dekrondje laten volgen waarbij de railing staandertjes steeds verticaal blijven. En omdat er tussen verschillende staanders best wel eens een paar 0,1mm verschil kan zitten, vang ik dat ook gelijk op.
    Dat print ik dan vervolgens op landscape A3 zodat ik zo groot mogelijke stukken krijg die ik dan weer uit kan gaan snijden. Ik denk hierbij ook aan 120gr printerpapier.
    De uitgesnede railing en dakdecoraties kan ik daarna op het model aanbrengen. Die volgen dan de zeeg en dekrondte.
    Op zich niet zo'n lang verhaal :), kost wel de nodige tijd :hammer:
    Gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
    TIMBERWOLF, Jaques en Bert V vinden dit leuk.
  16. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Railing tekenen:
    Het is toch wel aardig als je bedachte theorie ook in de praktijk klopt :yes:
    Als 1e heb ik van de bakboord zijde, links achter, foto's gemaakt tussen het Wheelhouse en de plek waar de railing aansluit op de Main-Cabin. Waarbij ik eerst een meetlint (uit de naaidoos van mijn vrouw) waterpas aangebracht heb tussen het Boiler- en Hurricane Deck. (Natuurlijk met een 'waterpas-schip')

    Daarna heb ik 9 foto's gemaakt, steeds om de 3 cm met steeds dezelfde afstand tot het model, de camera daarbij ook waterpas en steeds loodrecht op dat deel van het meetlint. Ik volgde op die manier dus de ronding van het schip en kreeg zodoende ook de ronding van het Boiler- en Hurricane Deck mee in beeld.
    Dit zijn de uitgesneden foto's 1, 6 en 9:
    Foto 076:
    [​IMG]
    Foto 077:
    [​IMG]
    Foto 078:
    [​IMG]
    In Photoshop heb ik de 9 foto's daarna aan elkaar geplakt, waarbij ik het meetlint als steun kon gebruiken voor:
    -het op de centimeter/millimeter nauwkeurig aan elkaar plakken;
    -de horizontale uitlijning;
    -het opheffen van de vervorming.
    Aan de hand van dat meetlint kon ik de foto's naar de werkelijke 1-op-1 afmeting terug rekenen, waarbij ik net boven de 400dpi uit kwam.
    Ze exact naar 400dpi gebracht.
    Ter controle en om de vervorming in de ronding bij de achterzijde geheel weg te werken, heb ik een lineaal ingescand op 400dpi.
    Die gescande lineaal heb ik ook in de 1-tot-9 fotorij geplakt en de foto's verder uitgelijnd, waarbij het meetlint op het model uiteindelijk precies overeen kwam met de gescande lineaal.
    Het uiteindelijke resultaat moet straks een print zijn, waarbij de lineaal op de foto precies klopt.

    Vervolgens in 3 stappen het voorbeeld van de railing (zie hierboven foto 075) ingescand en deze met steeds stukjes knippen-plakken ook weer in de 1-tot-9 foto ingebracht: de railing op het Hurricane Deck, de versiering onder dat dek en de verhoogde railing op het Boiler Deck.
    Alle stukjes steeds met de tools van Photoshop uitgelijnd op de vorm van de beide dekken. Dus deels op de zeeg en deels op de dekrondte.
    Al met al in Photoshop een kleine 30 lagen. Deze daarna samengevoegd.
    Met een tussentijds print en het aanbrengen van wat kleine wijzigingen, kwam uiteindelijk dit op het beeldscherm:
    Foto 079:
    [​IMG]
    Onderop de foto het gedeelte links achter, daarboven die foto gespiegeld voor rechts achter.
    Aan de onderzijde van beide foto's zie je de ingescande lineaal. Bij de Main-Cabin aan de achterzijde zie je nog een stuk van het meetlint dat op het model zat.

    Daarna geprint en de 3 delen in de lengte met ronding uitgeknipt en op het model gepast:
    Foto 080:
    [​IMG]
    Ze ook gebruikt voor de passing aan de rechter zijde. Klopte vrijwel exact: heb ik het model aardig symmetrich gemaakt!
    (Een volgende keer een betere brandpuntsafstand van mijn lens gebruiken, dat geeft minder vertekening. Staat nu links en rechts wel heel erg scheef ;-)

    Met 1 van de extra prints eerst eens begonnen met het terug winnen van mijn vaardigheden met het scalpelmesje om alles uit te snijden. De spijlen zijn minder dan een mm, dus dat wordt nog veel geduld uitoefenen.
    Een stukje van de voorzijde met ook dat stuk aan de achterzijde voor wat het gaat worden.
    Foto 081:
    [​IMG]
    Straks ook een proefstuk eens voorzien van verf, om te kijken hoe dat (uit)werkt.
    Gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2020
    Jaques vindt dit leuk.
  17. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Met het maken van de railing was ik aan de achterzijde begonnen. Met de ervaring daarvan, heb ik vervolgens heel de voorzijde gedaan. Die staat er heel wat strakker bij dan de achterzijde. Bij het maken van de foto's van die achterzijde stoorde ik mij steeds meer aan die mindere achterzijde. Die ga ik nu eerst opnieuw opbouwen voordat ik de railing dicht ga maken.
    Gr. Peter
     
  18. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    :koud:Ik ben weer heel wat uurtjes verder, maar de staanders en bovenrailing zijn nu rondom weer naar mijn zin.
    Het proefstuk (laatste foto van post #36) was dus ook niet naar mijn zin. De railing heeft bovenin en aan weerszijde van de spijlen mooie rondingen.
    Da's met dat werken op de mm uit de hand niet te doen. Toen dacht ik aan een 'holpijp'. Ik had nog een stukje messing buis liggen van binnenwerks 1mm. Daar heb ik aan de buitenzijde de kanten van afgeschuind zodat ik een scherpe rand kreeg.
    Hier de 1e proeven mee gedaan (bij de '20-cm' ligt het proef-holpijpje):
    [​IMG]
    Het principe werkte, maar er kwamen wat problemen naar voren:
    -na een aantal slagen wordt het uiteinde al weer wat botter;
    -1 mm is wat dikker dan de getekende rondingen;
    -het voorbeeld vanaf de sheets is rond 1977 met de hand getekend. En dan heeft het bij het uitsnijden toch de nodige onregelmatigheden die, eenmaal uitgesneden, alleen nog maar versterkt worden.

    Daarom in Photoshop maar weer aan de slag gegaan en een nieuw ontwerp gemaakt. Met daarin gelijk de rondjes aangegeven waar ik met de holpijp moet slaan:
    [​IMG]
    Deze weer overgebracht naar de 1-tot-9-foto, op lengte gekopieerd en de in 1 vlak getrokken zeeg en dekrondte meegegeven.

    Als 1e aan de slag gegaan met het stuk railing links achter/onder, dat ook een verhoogd deel heeft.
    Uitgeprint, uitgeknipt, de achterzijde alvast gespoten (geeft wat extra stevigheid) en voorzien van de strips die aan de buitenzijde zitten. Voordeel is dat die de strip ook weer wat meer stevigheid geven.
    Ondertussen op internet ook een 'echte' holpijp van 1mm gevonden en aangeschaft.
    Hiermee aan het proefslaan gegaan:
    [​IMG]
    Op zich een aanvaardbaar resultaat. De holpijp maakt rondjes van 1mm, gelijk aan wat ik heb getekend. De holpijp is echter 6mm in doorsnede en loopt dus bij het uiteinde naar de 1mm. Bij het rechtop op de tekening slaan, zit de dikte van de holpijp in de weg. Je ziet niet goed waar je hem plaatst en je zit al snel iets naast de lijntjes. Met dan ook nog dikke vingers en een voorzetbrilletjes om dit priegelwerk te doen ............

    Op internet voor een schappelijk prijsje een digitaal cameraatje gevonden dat tussen de 60x en 250x kan vergroten. Met ook nog ingebouwde verlichting. Dan wordt het opeen een stukje prettiger werken:
    [​IMG]
    Aangesloten op de Mac en je kan opeens rechtop werken.
    Onder in beeld een proefstrip met de holpijp en een scalpelmesje. (Linksonder even een uitvergrootte uitsnede).
    Op de Mac een mooi scherp beeld. Na even oefenen lukt het al snel om via het beeldscherm te werken en weet je hoe je de holpijp moet zetten om de rondjes netjes 'binnen de lijntjes' uit te slaan. Daarna met het scalpelmesjes de rest via de lijntjes uitsnijden. Je handen en vingers goed ondersteunen, want het wordt nu duidelijk tot op 0,1 mm :koud:

    Na weer wat uurtjes had ik het stuk railing af. De voorzijde ook gespoten en op het model aangebracht:
    [​IMG]
    Ik ben niet snel 100% tevreden, maar dit kan er toch mee door.
    Met de ervaring van dit 1e stuk railing, kan ik aan de slag met al de andere stukken. "Oefening baart kunst".
    Misschien ben ik na de rondgang wel zo bedreven dat ik het 1e stukje railing ook nog ff aanpas.
    Gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Jaques, MikeMohawk en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  19. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Woudrichem
    Na een middag knippen, gaatjes slaan, snijden en spuiten, de ornamenten boven de railing van het BoilerDeck links achter aan kunnen brengen. Daarbij ook de vaardigheid van het werken met 2 pincetten weer kunnen oefenen. Het vult de open ruimtes aardig op en geeft meer lijn aan de opbouw.
    [​IMG]
    Ook bij de aanvang van de bouw heb ik veel nagedacht over hoe ik dit priegelwerk zou gaan maken. Heb ook nog aan etsen gedacht, want heel wat jaren geleden is daar in "De Modelbouwer" met een serie artikelen aandacht aan besteed. Maar dat zag ik toch niet zitten. Nu met dit 'ouderwetse handwerk' (en een beetje Photoshop) is het begin toch gemaakt. (Buiten de 2 kleine stukjes op het 'TweenDeck van heel wat jaartjes geleden.

    Nog wat ingezoomd:
    [​IMG]
    Op naar de bekleding van de railing van het Hurricane Deck, bovenlangs naar de rechter achterzijde.
    PS-1:
    Voor een indicatie van de afmetingen: de staanders van de railing staan 14 mm uit elkaar.
    PS-2: Nog 3 uur en dat zit ik aan de 500 uur. (Dankzij de 'boekhouding' vanaf 1987 ;-)
    Gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
    MikeMohawk en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  20. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Wat een monniken werk knap hoor!
     
    P Voogt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina