Misubishi lancer EVO Brushless!!! 268 total horsepower

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Vincent K., 4 nov 2005.

  1. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,

    Voor dezen en genen die het leuk vinden om op de hoogte te blijven van de moderne ontwikkelingen op gebied van electrisch aangedreven 1:1 auto's, hier een paar linkjes naar een wel hele mooie mitsubishi evo.

    [​IMG]

    Mithubishi heeft een lancer evo omgebouwd met 4 buitenlopers. Elk wiel van deze auto is uitgevoerd met een buitenloper. In totaal heeft deze auto een vermogen van 268 PK (al zegt elke site net wat anders)

    [​IMG]

    each of the MIEVs motors produces 67-horsepower and a gargantuan 382 lb-ft of torque...
    In total, power output rivals the regular Evo at 268 total horsepower, but its 1,528 lb-ft of torque almost puts it in the same class as NHRA sanctioned top-fuel dragsters!

    [​IMG]

    Gevoed word hij door: 355V lithium-ion battery system comprising 24 modules fits under the floor between the front and rear wheels to provide power.

    [​IMG]

    The Lancer Evolution MIEV has a top speed of 180 km/h (112 mph) and a cruising range of 250 km (155 miles).


    Hier volgen wat linkjes.. :wink:

    http://www.greencarcongress.com/2005/08/new_mitsubishi__1.html

    http://www.jalopnik.com/cars/altern...tric-evo-the-lancer-evolution-miev-122270.php

    http://gadgets.autoblog.com/entry/1234000053055762/

    http://car-reviews.automobile.com/M...5-mitsubishi-lancer-evo-ix-miev-concept/1462/

    Dus wat mij betreft mag de 80 kilometer regel omtrent uitstoot wel weer verdwijnen... Geen uitstoot en erg snel .. 8)

    ps.. Grappig dat een idee waar je zelf al wel een jaar over praat (buitenloper in elk wiel) nu al word uitgevoerd :), waarom werk ik niet bij een dergelijke firma.


    Groeten Vincent[/img]
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dus ik ben niet de enigste die met dit soort ideeën rondloopt. Jammer dat de fabrikanten het niet aandurven om iemand zonder de zogenaamd benodigde opleidingen dit eens lekker te laten ontwikkelen en uittesten.


    Alleen vraag ik mij af waarom Mithubishi nog die ouderwetse remschijven blijft gebruiken. Ze kunnen toch ook die motoren en de terugkoppeling van energie gebruiken om te remmen.
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zijn er al 36S balancers dan? :p
    En hoe laad je dat, of is die hybride net als een Prius?
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    zeg maar eerder 90S ;)) man wat een power :) Electro levert nu echt overal meer vermogen... Wanneer een 1:1 heli? groot acro vliegtuig? Lijntoestel?
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Euh... power?
    Dat haal ik zelfs met mijn Citroën BX :roll:
     
  6. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Hmmm,

    Doen ze jaren moeilijk om het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden, stoppen 1/4 motor in ieder wiel ???
    Verder klopt er ook iets niet, bijna evenveel power als een 'standaard' EVO, alleen die Topspeed slaat nergens op, wordt je nog voorbij gereden door een SDI'tje ofzo.
    Misschien gedaan om de Lipo bij langdurig volgas te ontzien of om nog enigzins actieradius over te houden.
    Koppel klinkt wel interresant, alleen geven ze geen sprintcijfers.
    Interresante techniek hadden ze alleen in een ander jasje moeten stoppen. Een echte EVO bijsloffen met Elektro-versie is in ieder geval de lat hoog leggen.

    Rick
     
  7. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Wat te denken van deze techniek in een donkervoort.. Stukken minder gewicht in de body.. de neus en koffer helemaal vol met accu's en dan 2 motoren :) genoeg om toch mee te kunnen komen in het verkeer..

    Ps.. de buitenlopers kunnen ook binnen in de auto bevestigd worden met assen er tussen en eventueel een versnellingsbak.

    En die remschijven.. Dat zal uit veiligheidsoogpunt gedaan worden. Allereerst word er berekend of de motoren voldoende vermogen kunnen leveren om het geheel te remmen en daarna word er voor noodstop en veiligheidsoogpunt toch een remtoegepast.. Het zijn vaak gewoon regels..

    Overheden werken niet echt mee om electro voertuigen aan te moedigen. Zo is er een regel dat er pas na 2010 electroauto's geintroduceerd mogen worden.

    Nu hebben ze wel de 1e ethanol/benzine pomp geopend.. Wat als ik het een jaar eerder had gedaan.. Ik zou een boete krijgen .. Overheid en milieu gaan gewoon vaak niet samen.

    Maar toch nog succes met het lezen van de links etc :)
    En het blijft natuurlijk hopen dat we spoedig een dergelijk aangedreven auto op de stoep hebben staan :)

    Groeten Vincent
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Hoezo?
    [bron]
     
  9. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hey satoer,

    ja de prius.. Echter deze auto loopt nog steeds op benzine om hem te laten rijden.. En de overheid kan echt niet zonder benzine verkoop.
    De algemene regel dat er pas na 2010 een electro (stand alone) op de markt mag komen is er zeker wel.
    Zoek maar eens op de mitsubishi colt electro.. Deze auto is er ook al in electro en al klaar voor de markt echter staat deze te wachten tot 2010..

    [​IMG]
    [​IMG]
    2010 eerste exemplaar
    Voordat deze Evo MIEV (dat staat voor Mitsubishi In-wheel Electric Vehicle) het levenslicht zag, is er al eens een Colt EV gebouwd. Mitsubishi denkt dat in 2010 het eerste volledig elektrisch aangedreven voertuig op de markt gaat brengen. Het zal dan gaan om een kleine stadsauto die is bedoeld voor korte stukken.


    Hetzelfde als dat de overheid geen wegenbelasting/ weinig wegenbelasting vraagt voor de ethanol benzine. De ethanol benzine is echter aan de pomp per liter wel duurder als benzine..
    en dat terwijl ethanol helemaal niet duur is! Dus de overheid haalt er echt wel geld uit voor zichzelf.
    Wanneer ik zelf mijn ethanol inkoop en meng voor de auto gaan ze mij echt wel een boete uitdelen of iets in die richting. Hetzelfde als slaolie in plaats van diesel.. het mag niet.
    In engeland mag het wel, mits je het aanmeld bij de overheid. Deze laten je er dan voor betalen. (het kan nog wel uit om slaolie te rijden hoorde ik)


    Groeten Vincent[/img]
     
  10. Eric Poppe

    Eric Poppe

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Arnemuiden
    Hallo,

    Wat ik me afvraag:
    Is een electro auto zoveel milieuvriendelijker? Je moet toch immers met een kolen/kerncentrale de stroom opwekken? Dan houd je toch nog steeds uitstoot van gassen (of radioactiefafval)?

    Hoe zit dat?

    gr.

    Eric
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Daarom moeten we ook een paar kern Centrales erbij nemen ;) Dan is de stroom tenminste veel mileu vriendelijker.
     
  12. Eric Poppe

    Eric Poppe

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Arnemuiden
    Ja, opzich een goed idee. Maar er zijn nog veel mensen die het daar niet mee eens zullen zijn.
     
  13. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    De uitstoot van electrisch aangedreven voertuigen word wel degelijk aangegeven..
    Zo word de uitstoot voor het maken van de energie meegerekend in de milieuvriendelijkheid.

    Dus niet schrikken als er een co2 uitstoot vermeld staat ergens..

    En wat betreft kernenergie :) zet maar een centrale neer, goed plan. Nog mooier om dan ook verder te kijken naar kernfusie.. dan zou het wereld energie probleem zo over zijn ;)

    Groeten...
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Elektrische auto's zijn natuurlijk veel energie zuiniger. Dan kost stilstaan (stoplichten) of file rijden een stuk minder. Daarnaast kan er energie terug gegeven worden met remmen.
    Niet te vergeten dat elektromotoren sowieso veel rendabeler zijn dan benzine motoren.
    Energie opwekken in bulk is ook efficiënter daarnaast is het ook mogelijk van natuurvriendelijke bronnen elektra te "tappen" (zon, waterkracht, windkracht...)

    En kerncentrales zijn ook geweldige energiebronnen (zolang het goed gaat dan :roll: )
     
  15. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Een tijdje gewerkt waar ze windmolens maakten.
    Daar hadden problemen met de politieke GROENEN.

    "horizon vervuiling" .....

    :eek:ntopic:
    Een borduurtje raken kan een dure grap worden met die evo.
     
  16. neoblader

    neoblader Guest

    vooral deze zin staat me aan :p
    1,528 lb-ft of torque almost puts it in the same class as NHRA sanctioned top-fuel dragsters!
    dat lijkt me nou een leuke auto om te hebben.

    waarom bouwen ze dan eigenlijk geen 1:1 elektro Dragsters, of heb ik iets gemist en bestaan deze al
     
  17. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Het optrekken van 0 -100 gebeurt in 8 seconden.. Dat is niet iets wat echt snel is.. dus om daardwerkelijk snel op te trekken en te accelereren wil blijkbaar niet :S Of ze hebben hem beperkt.
    Hetzelfde met die topsnelheid, die is niet zo schrikbarend hoog als je het vergelijkt met de torque en de KiloWatts.

    Er zal al met al wel een reden voor zijn.
    Het is natuurlijk nog wel 1 van de eerste uitgewerkte echte straatauto's.. Ontwikkelingen zijn nog in volle gang.

    Groeten Vincent
     
  18. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    ik denk dat dit alle,s begrenst is met elektronica.
    anders rijd je maar een paar kilometer op een accu.
    niet te vergeten dat de ophanging ook nog dat vermogen nog moet kunnen hebben .
    maar zo als altijd steekt de regering er wel een stokje voor dat dit niet te snel op de weg komt.
    de accijns op drank moet omlaag omdat men nu minder koopt ,netto blijft er nu minder over .
    ook als je denkt over een zuinige motor in je auto te stoppen mag dit niet natuurlijk.
    goedkoop wonen in een caravan op je eigen land mag ook al niet.
    en wie heeft er al een nieuwe 4takt scooter gezien[bromding dan he]
    of een diesel brommer ?????.
    en probeer al helemaal niet te vragen of je met je eigen generator energie terug mag leveren aan het net foeiii dat kan niet je eigen wkk tje.runnen met slaolie natuurlijk .
    groeten wiebe
     
  19. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hey wiebe,
    idd overheid en vooruitgang in technologie gaat moeilijk samen..

    :)
    Ik ga slapen.. tis al euhm vroeg
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het wordt tijd dat ze bij Nepcar eh sorry Nedcar te Born eens snel een speciaal team aan het werk stellen dat dit soort wagens moet gaan ontwikkelen. En nee, het hoeven niet direct van die race monsters te zijn. Als het maar leuke kleine gezinsauto's zouden zijn die met een snelheid van rond de 120 kilometer per uur rustig een halve dag of liefst meer rond kan rijden. Met die buitenlopers in de wielen en goede lipo's moet dat volgens mij makkelijk te realiseren zijn. De kennis en ervaring hiervoor is in Nederland gegarandeerd aanwezig.

    En die flut overheid moet maar eens stoppen met alles op dit gebied tegen te houden. Gewoon zo snel mogelijk de zooi ontwikkelen en op de markt brengen. Als ze dit niet doen staan over enkele jaren alle medewerkers van Nedcar op de straat omdat de 2 autofabrikanten die er nu hun modellen produceren er nog geen vervangers voor hebben. Dan komen weer 3000 man zonder werk in deze regio.
     

Deel Deze Pagina